reparatie van 45 minuten wordt 3 weken
Volgens de website kan het vervangen van het scherm van een Apple Watch ter plekke worden uitgevoerd (ca. 45 minuten). Bij aankomst op dinsdag 8 juli in het filiaal in Dordrecht blijkt dat het horloge naar de hoofdvestiging in Spijkenisse moet en dat het horloge binnen een week weer opgehaald kon worden. (misschien even aanpassen p de website?)
Vervolgens wordt ik woensdag 9 juli gebeld dat het horloge klaar is? Vrijdag 10 juli het horloge opgehaald, maar bleek in de winkel al niet aan te gaan. Er vanuit gaande dat de batterij leeg is, deze gaat immers maar 24 uur mee, naar huis gegaan en aan de oplader gelegd. Na een uur opladen, blijkt het horloge domweg niet meer aan te gaan, oftewel ze hebben het horloge defect terug gegeven. Na overleg met GSM Reparatie Centra Dordrecht op zaterdag 11 juli voor de 3e keer terug naar Dordrecht. Na constatering dat het horloge inderdaad niet meer werkt, moet het horloge opnieuw terug naar Spijkenisse. Achteraf blijkt dat het nieuwe scherm 'kortsluiting' maakt en er opnieuw een nieuw scherm geplaatst moet worden. Omdat ik het heen en weer rijden en het betalen van parkeergeld behoorlijk zat ben, is afgesproken dat het horloge aangetekend terug wordt gestuurd. Vandaag 22 juli (3 weken verder) eindelijk een werkende Apple Watch terug, maar helaas zonder de reeds betaalde screen protector er op. Deze wordt per post nagezonden.
Al met al hebben ze het tot nu toe netjes opgelost en hebben ze goed gecommuniceerd over de gang van zaken. Daarbij zijn ze ca. €100 goedkoper dan een reparatie bij Apple zelf.
Maar alle kosten bij elkaar opgeteld van het op en neer rijden en het parkeergeld, ben ik waarschijnlijk even duur uit geweest en had ik het horloge beter direct naar Apple terug kunnen sturen. Dan heb je denk ik iets meer zekerheid dat je een goed werkend product terug krijgt.
Aangezien ze het wel netjes hebben opgelost (tot nu toe), raad ik ze wel aan!