Reactie van het bedrijf
Beste Frits en Gerda, wat vervelend dat jullie ontevreden zijn. We hebben voor jullie energiebelasting teruggevraagd maar door aanhoudende problemen binnen de belastingdienst met een nieuw systeem heeft de afhandeling maanden vertraging opgelopen. Beter Besparen heeft daar heel veel last van gehad en nog steeds werkt het systeem niet optimaal. Uiteindelijk hebben we ook voor jullie de belastingdienst in gebreke gesteld om toch op korte termijn een teruggaaf te bewerkstelligen voor onze klanten: met succes, de inspecteur heeft de teruggaafverzoeken positief beschikt binnen twee weken. Middels een email zijn jullie hiervan op de hoogte gesteld. Ook de beschikkingen zijn naar jullie gestuurd. Rond die tijd hebben jullie brieven van de belastingdienst ontvangen die eigenlijk voor Beter Besparen waren bestemd. (Een fout van het systeem) De strekking van deze brieven ken ik niet, meestal betreft het een extra informatieverzoek, die vaak overbodig is of niet terecht, maar sinds die tijd bent u ervan overtuigd dat Beter Besparen veel beloofd maar geen resultaat levert. Jullie zijn inmiddels gebeld door de betreffende inspecteur om de miscommunicatie uit te leggen en dat jullie echt recht hebben op het teruggaafbedrag wat we jullie hebben gecommuniceerd. Deze week hebben we een email van inspecteur ontvangen dat het geld van de teruggaaf inmiddels aan jullie is overgemaakt. We hopen dat we jullie toch een beetje blij hebben gemaakt met deze teruggaaf. En namens de belastingdienst: excuses voor de vertraging en miscommunicatie. Met vriendelijke groet, Jordy.