3 sterren: voldoende, een redelijke ervaring

Geweest voor een eerste beurt van mijn nieuwe smart. Dit is prima verzorgd. Ben er ook geweest voor een bromgeluid in de aanjager. Volgens ASV zouden bladeren de oorzaak hiervan zijn. De motorkap geopend en alle bladeren verwijderd. Brom is niet verdwenen. Door de nieuwe constructie van de nieuwe smartfor2 komen bladeren onder de motorkap terecht en in mijn geval (volgens ASV) ook onder in de motor, wat die brom ZOU KUNNEN veroorzaken. De enige manier om hierachter te komen is, alles openmaken om daarbij te kunnen. Kosten: EUR 250 indien inderdaad bladeren de oorzaak hiervan zijn. Indien niet bladeren de oorzaak zouden zijn, dan zouden we het op basis van garantie kunnen claimen. Daarnaast was de pollenfilter, met 2000 km op de teller van een 3 maanden oude auto, geheel verstopt. Reactie van ASV is dat ik mijn auto niet onder een boom had moeten parkeren of anders een kap erover had moeten doen. Dit is mijn 4e smart die in de loop van 10 jaren altijd onder die zelfde boom geparkeerd staat en bij de voorgaande 3 smarts is er nog nooit zoiets voorgekomen. Dus ik heb aangegeven dat ik dat onacceptabel vond en als ik dat VANTEVOREN had geweten, ik 1)me wel bedacht had om opnieuw een smart te kopen 2)ingeval ik wel de smart had gekocht, natuurlijk een kap erover had gedaan. Heb gevraagd of ASV/Smart Nederland hierin iets kan betekenen in de vorm van een tegemoetkoming in de kosten om te achterhalen OF het de bladeren zijn die de oorzaak van het brommen zijn. Maar kreeg hierop een negatief resultaat. In mijn optiek is, dat dit bladeren- en pollenfilterprobleem ontstaan is door de nieuwe constructie(fout) van de auto. Maar ik krijg daarvoor in de plaats het advies om het niet meer onder een boom te parkeren en/of een kap erop te doen... Daarover ben ik absoluut niet tevreden en betreur ik het dat ik deze auto heb aangeschaft, die er, zogauw ik het me kan permitteren, de deur uitgaat.

Ik word altijd uitstekend geholpen. Erg vriendelijk en bekwaam personeel.

Klant vriendelijk

Keurig ontvangen en op de hoogte gehouden van noodzakelijk onderhoud en de kosten daarvoor.

ASV , Altijd goed, altijd vriendelijk, nogmaals bij Mercedes is overal over nagedacht. Keurige mensen

Vriendelijke ontvangst, nette garage met geode service. De auto komt altijd netjes en schoongemaakt terug. De leenautos zijn nagenoeg nieuw en/of in top konditie.

Prima tot zo ver

3 sterren: voldoende, een redelijke ervaring

Vriendelijk, vakkundig en behulpzaam. Kon de Link niet openen op mijn IPad. Wel op mijn telefoon (Android).

positief

prima ervaring. 1 jaar geleden auto gekocht prima begeleiding. Nu 1ste beurt. Ook die is prima verlopen.

Goed, wel duur, maar dan heb je ook wat

De onderhoudsbeurt vond plaats in Veghel! Klantvriendelijk. Er wordt hier aandacht aan de klant geschonken. Men neemt de tijd voor je. Goede service. De te verrichten werkzaamheden worden hier duidelijk toegelicht. Afspraken worden nagekomen.

uitstekend

Zeer goed verlopen

• Prijs/kwaliteit N.v.t.

Een medewerker op weg naar zijn werk haalt mijn auto op en brengt hem terug. TOP!

2 sterren: slechter dan verwacht

Onze Smart fourfour uit 2015 hebben wij nu een jaar in bezit, hij is gekocht bij ASV. We hebben deze voor een eerste servicebeurt naar ASV gebracht omdat er nog garantie op zat. We hebben er afgelopen jaar max 5000 km mee gereden en dus was slechts een kleine beurt nodig. Hierbij is de remvloeistof vervangen en zijn de koplampen gesteld. Hiervoor moesten we €450,- aftikken, wat ik achteraf gezien belachelijk veel geld vind. Als klant word je verder wel netjes behandeld.

• Deskundigheid N.v.t.

Goede ontvangst en nette afhandeling

heel goed

Hugo van der Goeslaan 49