3 sterren: voldoende, een redelijke ervaring
Geweest voor een eerste beurt van mijn nieuwe smart. Dit is prima verzorgd. Ben er ook geweest voor een bromgeluid in de aanjager. Volgens ASV zouden bladeren de oorzaak hiervan zijn. De motorkap geopend en alle bladeren verwijderd. Brom is niet verdwenen. Door de nieuwe constructie van de nieuwe smartfor2 komen bladeren onder de motorkap terecht en in mijn geval (volgens ASV) ook onder in de motor, wat die brom ZOU KUNNEN veroorzaken. De enige manier om hierachter te komen is, alles openmaken om daarbij te kunnen. Kosten: EUR 250 indien inderdaad bladeren de oorzaak hiervan zijn. Indien niet bladeren de oorzaak zouden zijn, dan zouden we het op basis van garantie kunnen claimen. Daarnaast was de pollenfilter, met 2000 km op de teller van een 3 maanden oude auto, geheel verstopt. Reactie van ASV is dat ik mijn auto niet onder een boom had moeten parkeren of anders een kap erover had moeten doen. Dit is mijn 4e smart die in de loop van 10 jaren altijd onder die zelfde boom geparkeerd staat en bij de voorgaande 3 smarts is er nog nooit zoiets voorgekomen. Dus ik heb aangegeven dat ik dat onacceptabel vond en als ik dat VANTEVOREN had geweten, ik 1)me wel bedacht had om opnieuw een smart te kopen 2)ingeval ik wel de smart had gekocht, natuurlijk een kap erover had gedaan. Heb gevraagd of ASV/Smart Nederland hierin iets kan betekenen in de vorm van een tegemoetkoming in de kosten om te achterhalen OF het de bladeren zijn die de oorzaak van het brommen zijn. Maar kreeg hierop een negatief resultaat. In mijn optiek is, dat dit bladeren- en pollenfilterprobleem ontstaan is door de nieuwe constructie(fout) van de auto. Maar ik krijg daarvoor in de plaats het advies om het niet meer onder een boom te parkeren en/of een kap erop te doen... Daarover ben ik absoluut niet tevreden en betreur ik het dat ik deze auto heb aangeschaft, die er, zogauw ik het me kan permitteren, de deur uitgaat.