De bedrijfswagens, service en advies van Mulder vallen zwaar tegen
Op advies van de verkoper hebben wij begin 2020 een Peugeot Expert aangeschaft bij Mulder Alblasserdam. Deze adviseerde mij de premium 2,0 standard omdat de verlengde weinig meerwaarde had en alleen maar lastiger was met parkeren.
Vanaf het begin voelde deze 'anders' dan de vorige bestelbus maar dacht dat dit een kwestie van wennen was. De vering voelt erg soepel en bij een gewicht van 500kg stuitert hij letterlijk over de weg. Ik voel mijn echt niet veilig in bochten op de snelweg, Na controle bij Mulder wat er aan de hand is blijkt de standaard variant max 900kg laadgewicht te hebben en bij 5/600kg toch wel echt wel op 3/4 van zijn belasting te zitten. De verkoper legt het probleem helaas bij mij en ik kan eventueel hulpveren bij kopen om de belasting op de veren te verminderen. Punt blijft echter dat mijn laadvermogen te klein blijft en de bestelbus niet rendabel is. Voor een werkbus vind ik een laadvermogen van max. 900kg erg weinig. Schijnbaar is de verkeerde bestelbus geadviseerd en qua service word heel slecht gehandeld. Ook werd de service afspraak ipv vrijdag op maandag gezet waardoor ik op maandag gebeld werd of wij de afspraak waren vergeten en ook werd er gelijk gevraagd op ik niet direct hulpveren eronder wilde laten zetten terwijl al 2x eerder besproken was dat dit na de controle besproken zou worden welke service er verleend zou worden. Bij de controle werd dit weer gevraagd waarom ik dit niet gelijk wilde doen!
Mijn eerste ervaring met Mulder is dus dat bij verkoop niet goed geluisterd word naar wat de klant wilt en nodig heeft, qua service is het het probleem van de klant en qua communicatie kan er nog veel verbeterd worden.
Waarschijnlijk voor personenauto's is het een goede dealer maar voor bedrijfswagens is er nog heel veel te verbeteren.