
De eerste ervaring met de IJslandspecialist was goed. Veel en bruikbare informatie voor de reis. De ervaring daarna was redelijk tot slecht. Van de 5 accommodaties die door de IJslandspecialist waren de eerste 2 goed, de 3e redelijk en de laatste 2 ronduit armoedig. Het 4e verblijf was een soort kot waar je niet eens de ruimte had om je koffer open te maken. Schandalig klein voor 2 personen. We hebben de nacht daarna met de beheerder af kunnen spreken voor 25 euro meer in een groter huisje te kunnen slapen. Wat een verschil zeg. Aparte badkamer, bak en kast erin. Gezien de prijs van de reis had de IJslandspecialst dat ook kunnen boeken. De laatste 2 overnachtingen zouden we in een soort huis door moeten brengen. Vieze kussens en een gebarsten raam. We zijn direct naar een hotel gegaan. Wat een afknapper aan het eind van de reis. Op de laatste dag zou we de geboekte walvistocht maken. Die bleek te zijn afgelast en wij waren niet geïnformeerd door de IJslandspecialist. Ik had aangegeven dat ik de gemaakte extra kosten voor verblijf vergoed wilde hebben. Daar wilde de IJslandspecialist eerst niets van weten. uiteindelijk hebben ze toch betaald. Voor mij de eerste en laatste keer met de "IJslandspecialst"! Al met al een domper op de gehele reis maar IJsland is fantastisch.
Beste, Bedankt voor je beoordeling. Jammer om te vernemen dat onze service je is tegengevallen. Wat betreft de walvisexcursie hadden wij je ook het liefst op tijd geïnformeerd. Door omstandigheden op dat moment is dat ons niet gelukt. Hiervoor hebben wij onze excuses gemaakt en zijn uiteraard de kosten voor de excursie gecrediteerd. Met betrekking tot de accommodaties is het noodzakelijk om bij problemen altijd direct contact op te nemen met onze contactpersoon op IJsland of onze noodtelefoon. Wanneer dit niet gebeurt en achteraf een probleem aan ons wordt voorgelegd, kunnen we geen enkele invloed uitoefenen of problemen direct oplossen. Ook kunnen we dan niet direct uitspraken doen de verdere afwikkeling van de problemen. We zijn echt afhankelijk van de reactiesnelheid en voorwaarden van diverse partners en dan heeft het soms wat tijd nodig om terug te komen met een uitspraak. We hebben echter ons best gedaan en onzes inziens met succes: zowel de meerkosten voor de 4e accommodatie als kosten voor de oorspronkelijke accommodatie in Reykjavík zijn vergoed. We begrijpen dat dit een pleister op de wonde achteraf is, maar zijn wel van mening dat we de zaak hiermee naar behoren hebben opgelost. Wij vinden het erg jammer dat je geen goed gevoel hebben overgehouden aan jullie reis met IJslandspecialist, maar wensen je desalniettemin veel reisplezier in de toekomst. Hartelijk bedankt voor de feedback! IJslandspecialist
Wij kwamen heel laat met het plan om naar IJsland te gaan waardoor veel accommodatie al vol was, maar het is jullie toch gelukt om prima huisjes en hotels voor ons te regelen op de plekken die wij graag wilden zien. Heel fijn.
Wij hebben eigenlijk alleen de camper en de vlucht via jullie geboekt. Over de camperverhuur zijn wij absoluut ontevreden. Wij werden zeer onvriendelijk te woord gestaan. Bij het inleveren was de medewerker te laat op kantoor. Dat is onprettig als je een vlucht moet halen. Ook toen was de medewerker ongelofelijk onvriendelijk. De taxi naar vliegveld moesten we aanvankelijk zelf betalen. Dit hebben we zelf nog recht kunnen zetten.
Erg prettig om op deze manier mijn eerste reis alleen te boeken, alles werd geregeld. Als ik vragen had kon ik altijd bij Marieke terecht. Top! Alle papieren worden je toegestuurd en zelf een mooi boek van het land waar ik naartoe ging. Het enige wat ik miste was een route op de kaart, van de route die ik zou gaan paardrijden. Verder toppie!
De boeking heeft aan de verwachting voldaan, veel informatie ontvangen.
Fantastisch georganiseerde reis, alles klopte!
In 2018 een reis geboekt en gemaakt. Allereerst al vooraf erachter gekomen dat een reeds besproken ticket voor een excursie niet was opgenomen in de laatste versie van de voorgestelde reis. Dit zonder daarover te communiceren met ons. Bij navraag werd ons simpelweg vermeld dat het gewijzigd was en we het nu zelf moesten betalen. Daarnaast bleek op Schiphol dat de organisatie de stoelen voor de vlucht niet had gekoppeld aan onze paspoorten. Hadden we bijna geen vlucht gehad. Tot overmaat van ramp stond er geen huurauto klaar na de vlucht. Ze bleken op een andere luchthaven op ons te rekenen, waardoor we lang hebben moeten wachten op een auto. Het noodnummer was toen niet bereikbaar. Gelukkig waren de overnachtingen wel geregeld zoals het moest zijn en hebben we er verder onze eigen reis maar van gemaakt. De volgende keer gaan wij veel lliever zonder “specialist”!
Beste, Wat jammer dat je zo’n slechte ervaring hebt gehad met ons. Maar wij hebben een iets andere voorstelling van zaken. Meteen aan het begin van het offerteproces hebben we aangeven dat de walvisexcursie niet inclusief was, dat het een optie was om deze te doen. Daarover kan geen enkele twijfel zijn. Wij hebben uiteraard aangeboden de excursie voor jullie te boeken, maar je hebt besloten dit zelf te doen. De stoelen in het vliegtuig zijn geboekt en gereserveerd van Kopenhagen naar IJsland en van IJsland naar Amsterdam, zoals je hier in het ticket kunt zien (SSR RQST betekent seats requested, HK betekent dat ze bevestigd zijn door de airline): 11 SSR RQST FI HK2 CPHKEF/27FN,P1/27EN,P2/FLWN/S4 SEE RTSTR 12 SSR RQST FI HK2 KEFAMS/31BN,P1/31AN,P2/FLWN/S5 SEE RTSTR Voor het traject naar Kopenhagen konden wij de stoelen niet reserveren, maar dat betekent niet dat je niet met een vlucht mee kunt. Als er geen stoel is gereserveerd, wordt je ter plekke bij het inchecken in het vliegtuig ingedeeld. De auto stond correct geboekt , zoals je kunt zien in de bevestiging van de autoverhuurder. Helaas heeft de autoverhuurder blijkbaar een fout gemaakt en wij kunnen ons levendig voorstellen dat dat heel vervelend is, echter hier hebben wij dus geen invloed op gehad. RENTAL #96875 Suzuki Jimny 4x4 START Akureyri 20.10.18 09:30 END Keflavik International Airport 28.10.18 05:30 Extras No extras Wij vinden het erg jammer dat jullie geen goed gevoel hebben overgehouden aan jullie reis met IJslandspecialist, maar wensen jullie desalniettemin veel reisplezier in de toekomst. IJslandspecialist
Vlotte service. goede plaatsen in vliegtuig. Snelle service autoverhuurder Mooie locaties om te overnachten (Hotel Egilstadir niet onze stijl) Goede verdeling van locaties en aantal overnachtingen over het land
Zijn heel tevreden. Wat een geduld wanneer je steeds op een antwoord moet wachten omdat er 12 dames een mening over willen hebben!
Ik ben zeer tevreden over de service van de organisatie, ze hebben een prachtige reis voor ons gemaakt en alles was prima in orde!
Ik had meer van jullie verwacht. Je pretendeert een specialist te zijn. De manier waarop de probleem situatie met jullie autoleverancier in IJsland is opgepakt vind ik nog steeds teleurstellend. Uiteindelijk heb ik alles zelf op moeten lossen. Het autobedrijf is en pure oplichtersclub. Gaf een enorme vervelende nasmaak van de verder mooie trip.
gehuurde 4WD camper was erg oud en van matige kwaliteit, de camper was van een lagere klasse dan voorgesteld en koelkast & warmwatervoorziening functioneerde niet. vakantie na een week moeten afbreken na zwaar ongeval (tijdens wandeling) Geen support/betrokkenheid van IJslandspecialist mbt contact camperverhuurder voor annuleren en terugbrengen camper
Beste, bedankt voor je beoordeling. Jammer om te vernemen dat de camper niet naar wens is geweest. Als bepaalde onderdelen van de camper niet werken kun je dat direct bij het ophalen of onderweg natuurlijk melden bij de camperverhuurder. Mocht je er dan niet uitkomen dan zijn wij er natuurlijk om te assisteren. Wat betreft de hulp na het ongeval heeft mijn collega, zelfs tijdens haar nood-bereikbaarheidsdiensten, contact gehad met je partner om waar mogelijk te assisteren. Gezien toen nog niet duidelijk was hoe het een en ander zou lopen hebben we, in overleg met je partner, verder geen stappen hierin ondernomen. Vervolgens hebben jullie zelf de afhandeling geregeld. Hartelijk bedankt voor je feedback!
Goed advies, goede uitwerking van de reis. Minpunt: Het verblijf in de laatste locatie. Het huisje was te klein voor 4 volwassenen en het huisje zag er niet verzorgd uit. Kraan keuken zat los, buitenmeubilair ziet er niet uit, de hot tub was vuil, en de grill was zo vies dat je hier niets oplegt. Bovendien was de batterij van de remote leeg, werd pas de volgende dag verholpen. De andere klachten, kraan en hot tub waren na 2 dagen verholpen, er stond toen ook een nieuwe grill. Tijdens verblijf bleek de ventilator kortsluiting te geven en het huisje is niet voorzien van horren. Wij hadden extreem last van knutjes. TV en radio werkten niet, rolgordijnen ook niet en de braadpannen waren slecht. Dit huisjes was een domper, ook omdat we hier 7 nachten sliepen en de vorige huisjes veel beter waren. Wij vragen ons af of Viator de huisjes wel geregeld controleert. Als extra voorbeeld Levensmiddelen die er blijven staan, soms over de datum. De keuze voor dit laatste huisje vonden we niet professioneel. Dit kunnen we weliswaar ook onszelf verwijten maar we hadden meer van jullie verwacht!
Dankzij de IJslandspecialist hebben we als gezin in de korte periode die we beschikbaar hadden, een bijzondere reis kunnen maken door IJsland.
De geselecteerde accommodatie was heel goed maar wij waren de enige van het reisgezelschap die daar verbleven. Het gevolg is geweest dat wij niet getipt zijn over de verschijnen van het Noorderlicht. Als enige dus niet gezien en dat was natuurlijk ook een belangrijke reden om naar IJsland te gaan.
Beste, bedankt voor je beoordeling. IJsland is inderdaad fantastisch en we hopen dat je hebt genoten van de verschillende bezienswaardigheden. Jammer te horen dat je het noorderlicht hebt gemist. Had je je bij de receptie van de accommodatie wel aangemeld voor de wake-up call? Of achteraf wellicht nagevraagd waarom je niet bent gewekt? Benieuwd naar jouw ervaringen. Gelieve hier nog even contact over op te nemen met Idy (010-7144453 of per mail). Bij voorbaat dank!
Eerste contact verliep goed. Kregen een offerte en dergelijk. Daarna zaten er fouten in de gps coördinaten . Hebben ze aangepast. Echter in IJsland konden we verscheidene huisjes niet vinden omdat de coördinaten nog steeds niet klopte. Bij 1 huisje zat geen beddengoed ed wat op zich geen probleem was echter konden wij toen de ijslandspecialist niet bereiken om t op te lossen. Info klopte niet van huisjes, zoals bij 1 dat je er kon wassen. Dat was niet zo. Berghut in Landmannalaugar bleek een slaapzaal te zijn voor 30 mensen. En dat was niet handig met een kind van 4. Volgens onze info was het een hut voor 4 personen zonder keuken. Ook stond in die route beschrijving niet dat je door water moest rijden. Wat wel essentiële info is. Hotel in Reykjavik was mega aftands. Was echt een domper voor een afsluiting.
Beste, allereerst bedankt voor de plaatsing van je beoordeling. Jammer dat onze service je is tegengevallen. Wij waren blij je na 6 jaar opnieuw te mogen verwelkomen. Hier op kantoor hebben wij samen met jullie de de reiswensen, route en accommodaties besproken. Zowel in de offerte als op de factuur hadden we de slaapzalen (berghut Landmannalaugar) bevestigd. We weten niet zo goed hoe we deze belemmering hadden kunnen voorkomen. Betreffende de routebeschrijving en informatie omtrent rivierdoorsteken zijn onze processen intern inmiddels aangepast. Hartelijk bedankt voor je feedback!
de ervaring met u was goed, maar onze ervaring op IJsland met de verhuurder van de gereserveerde 4x4 was zeer slecht.
Beste, bedankt voor je beoordeling. Het was voor jullie reis inderdaad een tegenvaller dat er een camper niet meer beschikbaar was en jullie een 'upgrade' kregen. De verhuurder biedt het aan als een betere en duurdere optie en ziet het dan al snel als upgrade. Iets wat jullie, aan de hand van het lompe formaat en de geplande route, zeker niet als upgrade zagen. Begrijpelijk ook wel, maar helaas konden wij als IJslandspecialist hier niets in betekenen om deze belemmering te verhelpen. Wij waren van deze nieuwe types ook niet op de hoogte gesteld door onze verhuurder. Mede door dit voorval hebben wij getracht de lijnen met de verhuurders strakker te trekken en hopen hiermee voortaan op tijd ingelicht te worden bij dit soort voorvallen. Hartelijk bedankt voor je feedback!
Er werd tijd voor ons genomen en uitgebreid voorlichting gegeven over wat voor ons het meest geschikt zou zijn. De uiteindelijke reis is prima bevallen. (Wel een beetje geluk gehad met het weer dat voor ons geen enkele keer spelbreker was. We houden goede herinneringen over aan deze reis.
De keuze bleek beperkt op zoek naar een Nederlandse reisaanbieder voor de Faroer eilanden, zeker als je van plan bent alleen de reizen. Qua expertise en helderheid leek de IJslandspecialist me een goede optie en dat heeft allemaal prima uitgepakt. De communicatie was helder en direct en het was allemaal (hotels, huurauto, vluchten) prima geregeld. De geboden informatie is voldoende en ook een goed framewerk om je interessegebieden mee te bepalen en van daaruit zonodig aanvullende info te verzamelen. Routebeschrijvingen bleken gezien het beperkte aantal wegen aldaar niet noodzakelijk. De paar ontbrekende details waren ter plaatse in te vullen. De Faroer is zonder enige twijfel landschappelijk geweldig. Wandelaars moeten zich wel een beetje (laten) informeren over het hoe en wat want toerisme is daar niet erg eenduidig ingericht, met name qua toegang. Het weer heeft me er een beetje verbaasd. De eerste dag had de te verwachten inktzwarte wolken, wind, regen, sneeuw op hogere wandelhoogte en leverde fantastische foto's op. De rest van de week was overwegend zonnig en qua wandelweer, warm, de foto's minder spectaculair, het aantal uren in het gras liggen groter :-D Ondanks dat de afstanden relatief klein zijn bleek een huurauto ideaal. Het combineren van reisdoelen gaat dan zonder tijdsverlies, je pikt vaker dingen mee die je anders had gemist. Ik ben zelfs s avonds nog even naar een lokale voetbalwedstrijd geweest. Leuk om mee te maken.
Goede en klantgerichte service
We wilden in zo kort mogelijke tijd zo veel mogelijk zien en dat is gelukt dankzij de goede adviezen van de IJslandspecialist. Daarnaast kregen we veel documentatie om al voor vertrek keuzes te maken welke highlights we op onze rondreis zouden gaan zien. Documentatie per regio in IJsland waar je doorheen komt.
Ijslandspecialist is vanaf het eerste contact aan de slag gegaan onze trip uit te stippelen en een eerste voorstel aan ons door te geven. Na onze opmerkingen te hebben aangepast en ons aangegeven waar we op moesten letten is er een definitieve reis uitgekomen die heel duidelijk was uitgeschreven. De benodigde documenten werden ruim op voorhand aan ons toegestuurd. Alle vragen die er gekomen zijn, werden duidelijk en met kennis van Ijsland beantwoord. Ook na onze trip werd de communicatie perfect opgevolgd.
Vanaf het eerste moment hebben wij goed contact gehad met IJslandspecialist. De overnachtingsadressen waren prima geregeld. Wijzigingen in het programma/route was mogelijk. Vriendelijk personeel bij IJslandspecialist
Goed
We waren erg laat met de ons vakantie idee om naar Ijsland te gaan. Maar de ijslandspecialist is super reactief geweest en heeft toch een erg goed de reis georganiseerd. Top!
Cypresbaan 17
2908LT Capelle aan den ijssel
Creatingstories | IJslandspecialist voor al je maatwerkreizen naar IJsland; van autorondreizen en camperreizen tot met de veerboot naar IJsland en het binnenland verkennen met een Super Jeep. #wearecreatingstories
Al vele jaren zijn wij dé specialist in maatwerkreizen. In 2000 gestart met IJslandspecialist en daaropvolgend Canadareizen, American Vacation en Planet Downunder. Onze reislust brengt ons steeds verder. Daarom hebben we in 2017 Creating Stories gelanceerd, waar wij alle bestemmingen samenbrengen: Alaska, Amerika, Argentinië, Australië, Canada, Chili, de Faeröer Eilanden, Finland, Groenland, IJsland, Ierland, Japan, Nieuw-Zeeland, Noorwegen, Lapland, Patagonië, Spitsbergen, Zuid-Afrika, de Zuidpool en Zweden. Graag inspireren wij je met onze eigen reisverhalen, en creëren we samen jouw unieke reisverhaal. What’s your story? #wearecreatingstories
• Iedereen mag een review schrijven zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden en het privacybeleid
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.