Weten niet wat ze verkopen
In mei 2022 een VW Golf 7R Variant gekocht. De auto stond al een tijdje te koop, koopafwikkeling ging vlot. Op dat moment had ik meer research moeten doen, zeker om het volgende te voorkomen.
Door aanstaande gezinsuitbreiding moest de Golf eind november helaas de deur al uit. Niet onoverkomelijk zou je denken, niets bleek minder waar. Afschrijving is ook logisch op dat moment. De bpm waarde bleek extreem laag te zijn (verklaring voor het lange staan in de showroom?). De auto bleek nagenoeg niet te verkopen. Meerdere, gerenommeerde autobedrijven zeiden hetzelfde. Hier gingen zij hun handen niet aan branden. 15 november aangegeven, moest zelf vervolgens achter een reactie aan. Op 30 december was er nog steeds geen oplossing. Pas toen ik echt actie moest ondernemen en dus de auto (met groot verlies) had ingeruild, wilden ze de auto zelf terugkopen. Een oplossing welke ik tussentijds al had aangedragen. Ik ben meewerkend geweest en beleefd, zonder enig resultaat.
Na mijn laatste contact op 30 december, waarbij ik kenbaar heb moeten maken dat ik stappen ga ondernemen, heb ik niets meer gehoord. Omdat je humaan wil zijn, stel je actie nog even uit. Stom! Direct die brief eruit moeten laten sturen. Dit was op simpele wijze op te lossen geweest, er was adequaat de tijd en de mogelijkheid om dit te doen. Erg teleurstellend, zero people skills en geen damage control. Je verwacht meer van een Bovag bedrijf, dit blijkt volledig onterecht.
Grapje van 8000 euro, bedankt!