Teleurstellend wegens wantrouw
Ik had een van hun auto op het oog. Een Kona electric met weinig kilometer en een fijne prijs. Ik nam contact voor een afspraak op vrijdag 14 februari. De volgende dag was de auto met 1300EUR duurder geworden. Weer contact en men vertelde me dat ik zou het voor de oude prijs kunnen kopen indien de koop doorging.
Maandag 17 februari een proefrit gedaan en de auto gekocht. Ze namen wel de herstel van de voorbumper op hun rekening, maar dat vond ik meer dat logisch aangezien de advertentie de schade niet noemde en ook geen detail foto stond.
Maar er kwam een verbazen 1295 EUR aan afleveringskosten, niet verplicht maar de auto had 90 dagen eerder een onderhoudsbeurt moeten hebben, en we wilden zeker zijn dat de auto goed geleverd werd. Dealer wilde niet dat beurt op zijn kosten nemen. Toch dus voor de dure pakket gegaan.
De volgende dag kwam ik achter dat bij alle hun andere auto's (ook EVs) dezelfde afleveringskosten slechts 895 EUR kostten. Dus mail verstuurd om te vragen uit coulance dat verschil terug te krijgen. Het gevoel dat ze de volgens hen "verkeerde geadverteerde prijs" terug probeerde te krijgen in de afleveringskosten bleef dwars zitten.
Telefonisch contact genomen en een vergelijking gemaakt als hij voor een installatie 300 EUR betaald had, en achteraf kwam op de website van de installateur dat de kosten slechts 100 EUR waren, hij zou wellicht vragen voor het verschil terug. De verkoper gaf de lijn aan zijn leidinggevende die durfde te zeggen dat wat ik probeerde te doen "unfair" was. Deze dealer heeft alles gedaan om zijn marge bij de "verkeerde geadverteerde prijs" weer groter te maken.
Op zicht is het deel van het "spel" maar als de koper ziet door het spelletje en vraag naar eerlijkheid, daar is niemand meer.