Onlangs hebben we bij Smeeing een auto gekocht en een ingeruild. Dat hele proces is prettig verlopen. Geen commercieel gezwam, maar gewoon menselijk en zakelijk tegelijk. We voelen ons nu al vaste klant!
De aankoop en de levering was een hele fijne ervaring met Auto Smeeing.
^^
Begrijpelijk dat er enkele weken tussen aankoop en aflevering zit. Maar dan mag ik toch wel verwachten dat er in de tussentijd het nl talig instructieboekje besteld is en bij aflevering de eerdere profielen uit de boordcomputer verwijderd zijn. Wel een best buy pakket gekozen, maar vervolgens is het afleverformulier niet op al die opties afgevinkt.
Onlangs met tevredenheid een auto gekocht bij Smeeing. Even goed onderhandelen, maar samen een mooie en eerlijke deal kunnen maken. Alle informatie klopte, goed advies en behulpzaam. Auto mooi opgeleverd. Wij zijn tevreden!
Na eerst met goede ervaringen een Outlander gekocht te hebben, hebben we nu een Fiat 500c gekocht. Alles loopt op rolletjes bij Smeeing. Je weet precies waar je aan toe bent en alles goed begeleid met e-mails
Na een auto-ongeluk ben ik terecht gekomen bij Smeeing autos waar ik geholpen werd door de heer Nick Nieuwendaal( een fantastische jongeman). Na proefrit heeft Nick mij een hele goede aanbod gedaan en auto gekocht. Bij Smeeing wordt normaal autos na 2weken geleverd maar omdat ik de auto hard nodig had heeft dhr Nick de auto binnen 1 week afgeleverd waarmee ik heel erg blij ben. Ik ben super tevreden met Smeeing auto's en Nick.
Afgelopen week een superleuke auto gekocht. De auto is netjes afgeleverd. Op de weg naar huis leek het dat de accu niet werkte. Direct de garage gebeld voor ondersteuning. Ze waren behulpzaam. Achteraf bleek er niets met de accu aan de hand te zijn. Er moest iets langer met de auto gereden worden voordat deze oplaadde.
Onlangs onze lynk&co hier gekocht. We wilde heel graag hier weer een auto kopen omdat onze vorige auto hier ook vandaan kwam en we de service toen ook al prettig vonden. Afgelopen maand waren we al vaker geweest maar we konden er maar niet uitkomen wat voor auto bij ons paste. We kwamen met verkoper Nick in gesprek en na wat advies bleven er twee auto’s over. Nick heeft geregeld dat wij met beide auto’s konden proefrijden en uiteindelijk de keuze laten vallen op een lynk&co. Wanneer we weer toe zijn aan een andere auto gaan we zeker weer naar smeeing
Klantvriendelijk geholpen geen haast bij aankoop super bij aflevering. Klasse
Goede service bij het starten van een auto uitzoeken. Geduldig en meedenkend. Na aflevering van de auto een klein technisch mankementje, wordt ook direct opgepakt zodat ik weer blij naar huis reed. Goede service vooraf en ook achteraf!
Wij zijn wezen kijken voor de 3e auto bij auto smeeing De eerste twee auto’s hebben we bij joey gekocht net contact en snel antwoord bij vragen niks was hem te veel Nu bij de derde auto helaas een andere ervaring met Erik, komt afspraken over het terug bellen of appen niet na en je moet er zelf achter aan gaan bellen Wij hebben de auto eind juli gekocht en zouden hem pas eind augustus op kunnen halen aangezien wij het er niet mee eens waren is er met heel veel moeite de datum naar voren gezet Mocht je hier een auto willen kopen adviseer ik jullie een andere verkoper te kiezen als Erik Gister de auto op kunnen halen en dit was een nette aflevering bij het afleverpunt bij jeanette!
Ook als de keuze één, twee, drie niet lukt dan blijft Joris moeite doen om samen een auto te vinden
Een mega groot occasioncentrum waar het lijkt op lopende band werk. In contact gekomen met autoverkoper Erik Welle die hard maar eerlijk onderhandeld en niet onbelangrijk de gemaakte afspraken nakomt..chapeau !! De tijd tussen kopen en afleveren vond ik redelijk lang (bijna 3 weken) maar ook hierin kwam men ons tegemoet door een tijdelijke auto. De aflevering viel iets tegen. De auto was niet echt professioneel gepoetst en van binnen gereinigd. 2 dagen na aflevering een sterretje in voorruit geconstateerd welke door auto Smeeing werd vergoed. Op het poetsen na zeer tevreden over het gehele proces.
Afspraak gemaakt voor proefrit in de door mij gewenste auto. De auto stond buiten al klaar en zag er goed uit. Proefrit voelde goed. Ik kreeg een mooi aanbod voor mijn inruil auto. Het is een import auto uit Duitsland met alle opties. Onderhoudsboekje in orde. De prijs viel niet tegen en toen ik over inruil van mijn winterbanden begon had de verkoper al een website geopend om die te ruilen voor een set tweedehandse originele lichtmetalen set winterbanden met een profiel van 7-8 mm. Helemaal top hoop er weer jaren mee vooruit te kunnen. Nieuwe mattenset en instructie boekje zouden worden nageleverd. Na een maand een keer over gebeld en beide zijn netjes nagezonden.
We gingen een Nissan Leaf kijken en kopen, top ontvangen in de pub, goed geholpen, we gingen de Leaf ophalen, komen we daar worden we doorgestuurd naar het afhaal punt, zag er al anders uit dan de showroom, auto nog niet klaar, koffie gekregen, was niet lekker, eindelijk was de auto er, geen uitleg of niks gehad. Kortom, als je een auto komt kopen wordt je als de koning behandeld, heb je betaald en kom je hem ophalen, het tegenovergestelde, viel me echt vies tegen.
In mei bij een auto komen kijken op afspraak bij Smeeing. Heel groot en mooi bedrijf. Tijdens het wachten kan je plaats nemen in hun eigen pub. Super leuke Kia Picanto waar ik voor kwam, test ritje kunnen maken. Goede uitleg gehad. En kon mijn oude auto inruilen. Transparante en eerlijke uitleg gekregen over de inruil prijs. De verkoper, Chris Koelewijn, ook een heel normale spontane verkoper. Totaal geen gladde verkoop praat maar gewoon helder en eerlijk en duidelijk. Ik had een goed gevoel en wilde de auto hebben. Papieren in orde gemaakt, en de auto kon 2 weken later gehaald worden. In de tussentijd contact gehad nog met Chris, en het contact verliep moeiteloos en snelle reactie. Tevens ook de telefonische bereikbaarheid! 11 juni mijn leuke Kia picanto op gehaald, bij het aflevercentrum ook spontane mensen. Chris kwam ook nog even langs en een goeie verzekerings deal gekregen. Goedkoper en meer dekking als m’n oude verzekeraar. De dag erna kwam ik er achter dat mijn interieur lampje in het dak niet werkte. Even contact op genomen, en twee dagen later kon ik langs komen en werkte het weer! Ik ben tevreden met Smeeing en mijn auto! Ik beveel dit bedrijf zeker aan en ik zal in de toekomst ook zeker weer hier een auto halen. Bedankt Smeeing!
Auto gekocht, zonder korting en ongezien. 1 Dag voor de aflevering gebeld met de mededeling dat de distributieriem vervangen moet worden. Of ik even EUR 900 wilde betalen hiervoor. De auto nog niet eens geleverd gehad en verwachten ze nu al dat ik deze kosten voor mijn rekening ga nemen. Medewerker, met zijn praatjes, probeert alles achteraf goed te praten. Dit bedrijf 'verkoopt' achteraf allerlei onzin pakketten, nadat de koop rond is. Ze doen geen onderhoud aan de auto's die ze verkopen. Inmiddels de BOVAG ingelicht van hun praktijken. 09-07-2024 Aanvulling op mijn review m.b.t. de reactie van Auto Smeeing: Ten eerste werd er niet gesproken over preventief onderhoud. Het vervangen van de Distributieriem is een verplicht onderhoud na 5 jaar of 150.000km. Verkoper heeft mij vóór de online aankoop verzekerd van het feit dat de auto helemaal top en rijklaar zou zijn en het onderhoud door de vorige eigenaar zou zijn gedaan. Auto Smeeing heeft mij idd aangeboden om tegen een korting alsnog het onderhoud te plegen. Maar ben ik uiteraard niet op in gegaan. En als laatste wil ik laten weten dat IK de aankoop heb ontbonden en niet auto Smeeing. Dus uit jullie reactie blijkt ook nu weer, dat jullie blijven liegen. Ik hoop oprecht dat potentiële klanten goed de reviews zullen lezen alvorens ze zaken met jullie doen.
Beste Robert, Het is zo dat wij onder de basiscondities wij geen preventief onderhoud plegen. Wij hebben u nog een commercieel voorstel gedaan die ik helaas niet teruglees. De manier van reageren heeft ons doen besluiten om ook van onze kant de order te annuleren. Het is jammer dat een goed bedoeld advies om de distributie riem te laten vervangen uitmond in bovenstaande review, dit zullen wij ook communiceren naar de BOVAG.
Originele beoordeling
Auto gekocht, zonder korting en ongezien. 1 Dag voor de aflevering gebeld met de mededeling dat de distributieriem vervangen moet worden. Of ik even EUR 900 wilde betalen hiervoor. De auto nog niet eens geleverd gehad en verwachten ze nu al dat ik deze kosten voor mijn rekening ga nemen. Medewerker, met zijn praatjes, probeert alles achteraf goed te praten. Dit bedrijf 'verkoopt' achteraf allerlei onzin pakketten, nadat de koop rond is. Ze doen geen onderhoud aan de auto's die ze verkopen. Inmiddels de BOVAG ingelicht van hun praktijken.
Beste Robert, Het is zo dat wij onder de basiscondities wij geen preventief onderhoud plegen. Wij hebben u nog een commercieel voorstel gedaan die ik helaas niet teruglees. De manier van reageren heeft ons doen besluiten om ook van onze kant de order te annuleren. Het is jammer dat een goed bedoeld advies om de distributie riem te laten vervangen uitmond in bovenstaande review, dit zullen wij ook communiceren naar de BOVAG.
Wij hebben een Mazda CX 60 gekocht bij dit bedrijf. Kleine punten voor verbetering nodig. Contact gehad met de directeur verkoop en naar tevredenheid een gesprek hierover gehad.
Originele beoordeling
Wij hebben een Mazda CX 60 gekocht bij dit autobedrijf. Aflevering : Auto stond nog bij de poets en de auto werd met de poets doek in handen afgeleverd terwijl en een afgesproken tijd voor stond. Tot mijn verbazing geen auto matten in de gekochte auto, twee weken hier achteraan gebeld totdat ze uit eindelijk geleverd werden. Tegelijk vond ik in de auto een brief met een terugroep actie van de Mazda, hierover is nooit wat verteld tegen ons. Slechte service. Onze verkoper heeft meerdere malen geprobeerd, nadat ik contact met hem had gezocht ,dat ik iemand aan de telefoon zou krijgen om mijn ontevredenheid te bespreken, zelf ook nog een mail gestuurd, maar tot op heden nog steeds met niemand contact gehad. Blijkbaar heeft iemand het erg druk om ontevreden klanten terug te bellen. Conclusie, mooie auto gekocht, de aflevering en contacten binnen dit bedrijf hebben nog vele verbeteringen nodig. Nooit meer ga ik hier mijn volgende auto kopen.
Ik koop een mooie auto. Vlot afgehandeld. Maar, dan komen de volgende gebreken te voorschijn die m.i. gewoon voor de uiteindelijke oplevering opgelost hadden moeten worden indien de communicatie intern goed was gegaan. Ten eerste : Banden worden volgens jullie nagekeken. Prima. Maar om ons dan weg te laten op winterbanden midden in de zomer is toch raar. Niemand zegt iets!! Ten tweede : Krijgen we opeens een dorpel lijst van de de bijrijders portier toegestuurd??!! Hela wat is dat?? Blijkt dat er een deuk in de bestaande dorpel te zitten. En weer heeft niemand iets gezegd!! Ten derde : Blijkt bij nader onderzoek dat er ook een beschadiging zit aan het rechter spatbord. Vlak boven de beschadigde dorpel. Weer heeft niemand iets daarover gezegd!! Maar wel een nieuwe dorpel opgestuurd. Dus men wist er van! En verder bekijk het maar?? Ten vierde : Vloer matjes zouden worden vernieuwd. Bij oplevering niet op voorraad. Prima. Worden opgestuurd. Niet dus. Blijkt bij navraag dat de matjes nooit besteld zijn. Hoezo communicatie?? Ten vijfde : een instructie boekje aanwezig. Daar moest ik zelf voor zorgen. Wel een QR code gekregen. Dat gebruikt en een paar dagen later kwam et boekwerk. Dat is goed gegaan. Ten zesde : Matjes zouden worden geplaatst bij de reparatie van de beschadigingen. Hoefden dus niet, op jullie verzoek, extra opgestuurd te worden. Dus......... die kregen we een paar dagen later opgestuurd!! Geen probleem hoor. Maar communicatie bij jullie is heel slecht. Uiteindelijk zijn de banden verwisseld en worden de schades de komende tijd keurig opgelost. Maar wel dus enkele keren naar Soest om heea te laten doen. Dat zou geheel onnodig zijn geweest als de gebreken van te voren waren opgelost en vooral goed GECOMMUNICEERD. Van alle gebreken wisten jullie van af en is er gewoon niets over gezegd. Dat vind ik super slecht.
Het aanbod van auto's is gigantisch. Er wordt snel gereageerd en een proefrit is zo geregeld. Wij hadden Erik Welle als verkoper en waren blij met hem. Erik dacht mee, was heel vriendelijk en servicegericht. Kortom klasse!
Aankoop en inruil verliepen prima. Bij aflevering wat tegenvallers, geen instructieboekje maar desgevraagd ook slechts korte mondelinge toelichting op wat gerichte vragen over werking. De antwoorden varieerden van " er staat een klant op mij te wachten", "dat weet ik ook niet"," dat ga je spelenderwijs wel ontdekken'. Dat was een domper en niet fijn. Ook was de auto bij aflevering niet volgeladen, nog niet voort de helft!
Op een drukke zondag zonder afspraak toch kort geholpen, vervolgafspraak hemaakt en volgende dag waten we rond. Snel, concreet en voor een prima prijs. Heel tevreden dus!!!!
Binnenwandelen bij Smeeing is anders dan binnenwandelen bij andere autobedrijven. We werden direct vriendelijk aangesproken en uitgenodigd om in de pub te gaan zitten om een kopje koffie te nemen. Al gauw kwam een verkoper die zich geheel niet gedroeg als zijnde verkoper maar toch op alle vragen een duidelijk antwoord had. We besloten onze auto in te ruilen en toen we onze nieuwe auto kwamen ophalen was de service eveneens top!
Voor een ieder die interesse heeft in het kopen van een auto bij Smeeing, lees mijn reactie op Trustpilot. Geert
Beste heer Geert, Ik reageer persoonlijk als “leadmanager” van AutoSmeeing op uw geplaatste review. Het betreurt mij dan ook enorm dat u deze review plaats. Even per stap waarom het mij betreurt: 1. Na het eerste contact met mijn collega was u het niet eens met ons gedane markt conforme voorstel, dat kan uiteraard. 2. Naar aanleiding van wat mailwisseling met mijn collega ben ik met u in gesprek te gaan, aangezien klant voor ons op nr. 1 staat en wij altijd willen meekijken wat wij/ ik vanuit mijn rol extra voor u kan betekenen. 3. Wegens mijn grote gunfactor heb ik de auto aan u verkocht. Ik heb er voor gezorgd dat de auto voorrang kreeg in de werkplaats om deze snel af te leveren en ook hebben wij de auto kosteloos bij u thuis bezorgt. Ondanks bovenstaand was het niet genoeg, want na de aflevering verwachte u dat wij kosteloos een ander set velgen zouden wisselen voor de Fiat 500, hier gingen en gaan wij niet in mee. Is dit de reden dat u mij maar ook Auto Smeeing zo voor schut zet? Ik zou het waarderen als u een eerlijk verhaal neerzet, maar dit zeker niet. Ik en wij staan open voor feedback maar dan moet het wel terecht zijn. Maar mij conclusie is dat wij er alles aan gedaan hebben, en u nooit tevreden zal zijn met onze dienstverlening. Ik wens u verder veel geluk toe met de auto. Met vriendelijk groet, Glenn Mooi
Koningweg 14
3762 EC Soest
Wij willen graag de mooiste auto’s aanbieden en dat doen wij in een groot en modern mobiliteitsbedrijf in Soest in het hart van Nederland. Wij zijn geen dealer. Auto Smeeing is ons merk. Een merk dat staat voor de mooiste auto’s van topkwaliteit. Onze locatie aan de Koningsweg heeft een overdekte showroom-oppervlakte van ruim 20.000 m2 met plek voor Auto Smeeing, Bike Totaal Smeeing, Yourlease, Fietsaccuwinkel.nl en de Smeeing-pub om onze relaties en klanten te ontvangen. Wij zijn gestart in 1967 en vanaf dat moment zijn wij gegroeid tot een 'multimerk retailer' op het gebied van mobiliteit. Wij zijn er trots op dat wij na een aantal transities en crisissen (van oliecrisis tot en met na de coronacrisis) nog altijd een succesvol bedrijf zijn. Dat is in onze branche meer uitzondering dan regel. Onze kernwaarden zijn vanaf 1967 nog altijd dezelfde: een uitstekende dienstverlening, maximale transparantie, garantie en zekerheid bij jouw aankoop. Dit alles natuurlijk in combinatie met een scherpe prijs. Auto Smeeing is in Soest niet alleen bekend geworden door onze service, vakmanschap en uitgebreid assortiment. Wij zijn een trouwe sponsor van lokale evenementen en verenigingen. Hiermee willen wij benadrukken dat ons bedrijf midden in de samenleving staat.
• Iedereen mag een review schrijven zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden en het privacybeleid
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.