Onze een jaar oude caravan ingeruild voor Eriba Nova 445 trend edition, met name de kwaliteit van Hymer staat ons aan. Tijdens het showroom bezoek zijn wij aangesproken door verkoper Cor de Jong, na enige uitleg en kopje koffie heeft hij een mooie inruil gemaakt en was de deal snel gesloten. Met name de volledigheid en duidelijkheid van het voorstel stonden ons aan. En zeker niet onbelangrijk de prijs, gewoon in een keer goed en geen handje klap. 4 weken later onze nieuwe caravan opgehaald en de tijd die wordt genomen om uitleg te geven en zelf even vooraf onder genot van een kopje koffie samen in de caravan rondkijken. Dat hebben wij nog nooit zo meegemaakt, (en we hebben al veel caravans gekocht). De uitleg en alles wat erbij komt kijken was geen probleem, TOP blijf dit zeker zo doen!!
Bedankt voor deze mooie review. Wat fijn dat u zo blij bent met hoe de inruil is gegaan. Wij vinden het prettig om te horen dat u ook de aflevering zo heeft ervaren. Wij zullen hier zeker mee doorgaan! Wij wensen u veel veilige kilometers met de nieuwe caravan. Met vriendelijke groet, Team DE JONG Kampeer & Recreatie
De Eriba Touring die we hebben gehuurd bij de Jong voldeed aan de beschrijving. Vrijwel nieuw en keurig afgeleverd. De Caravan had wat kleine mankementen, een hor die niet goed sloot en de WC die niet doorspoelde, maar dat zal ongetwijfeld onder de garantie van Eriba vallen. Wij hadden een klein ongelukje met de luifel, waardoor schade aan de caravan is ontstaan. Dit gaat direct ten koste van het eigen risico van €750. Jammer dat dit niet te verzekeren is, Wellicht een optie om deze extra verzekering aan te bieden?
Dank u wel voor uw positieve review. Vervelend van de kleine mankementen. Deze hebben wij gelijk hersteld. Betreffende uw opmerking over de eigen risico geldt het volgende. Het eigen risico had verlaagd kunnen worden naar € 350,- tegen een premiebetaling van € 15,- per dag. Hier heeft u in dit geval helaas geen gebruik van gemaakt. Had het ongelukje niet gebeurd, had u dit uiteraard geld bespaard. Het feit dat het eigen risico niet naar € 0,- af te kopen is, is een regeling die in verzekeringswereld zeer vaak voorkomt. Met als doelstelling dat elke gebruiker er zo zorgvuldig mogelijk mee om gaat. Uiteraard geldt dat net als bij vele andere regels dat hierbij de goede onder de kwade moeten lijden. Wij adviseren u om uw mogelijke reisverzekering na te kijken of deze de schade dekt. Met vriendelijke groet, Team DE JONG Kampeer & Recreatie
Voor de 1e camper gehuurd bij De Jong en dat is zo goed bevallen dat we gelijk voor volgend jaar hebben geboekt.
Beste heer Gaarenstroom, Bedankt voor uw hele mooie positieve review. Wat fijn dat de gehuurde camper zo enorm goed is bevallen en dat u gelijk al voor volgend jaar heeft geboekt. Met vriendelijke groet, Team DE JONG Kampeer & Recreatie
Na niet zulke goede ervaringen vorig jaar, wilden wij nog één maal proberen een caravan te huren bij de fa. de Jong Kampeer en Recreatie. Het bleek dat de caravan helemaal niet klaar was voor verhuur. Hij stond wel klaar en we hebben een snelle instructie gekregen hoe alles werkt, maar bij thuiskomst bleek al dat er geen krik / zwengel bij zat om de poten naar beneden te kunnen draaien. Wij konden dus nogmaals omkeren naar Hillegom om deze op te halen, omdat er geen service was om die te komen brengen. Dit heeft ons een vakantiedag gekost. Bij aankomst op de 1e camping hebben we een aantal gieters water in het daarvoor behorende reservoir gegoten, maar we kregen geen water uit de kraan. Na lang zoeken bleek dat de afdekdopjes niet op de leidingen waren geplaatst. Kennelijk kwam de caravan zo uit de stalling en is niet gecontroleerd. Het meest opvallende van de fa de Jong, is als je ze achteraf aanspreekt op wat niet goed is gegaan, de bal meteen wordt teruggegooid. De eerste reactie van degene die de caravan weer innam op onze opmerking over de krik was "u was er toch zelf bij toen u de caravan in ontvangst nam?" Van klantgericht handelen en communiceren hebben ze hier niet veel kaas gegeten. Ik zeg 2x is scheepsrecht en niet doen.
Beste heer Wouters, Uiteraard vinden wij het NIET fijn om zo een laag cijfer te ontvangen. Onze insteek is om voor een dikke voldoende/hoog cijfer te gaan. Wanneer iets niet goed gaat, zoeken wij intern uit wat er fout gegaan kan zijn en proberen daarna in contact met de klant te komen. Dit hebben wij ook gedaan en hiermee geprobeerd de irritatiepunten uit te praten. Hiervoor onze dank. Uit het gesprek blijkt dat naar uw mening alle irritaties door ons ontstaan zijn. Wij praten hierbij beslist niet alles goed. Wij hebben hier zeker punten tot verbetering uit kunnen halen. Graag lichten wij nog puntsgewijs onderstaande toe: Afsluitkraantjes van de waterleiding: Voordat een caravan meegegeven wordt controleren wij altijd alles. Excuses voor het feit dat er niet gemeld is dat de kraantjes open stonden. De persoon die de caravan heeft meegegeven had dit moeten ook moeten melden en met u moeten bespreken wat u wilde. De keuze voor kraantjes dicht of open is altijd lastig in verband met veroudering van het water. In het instructieboekje staat de functie en plaats van de aftapkranen vermeld maar we hadden de kraantjes beter dicht kunnen zetten voor u. Wij hebben voor dit ongemak u een financiële compensatie geboden. Slinger: U geeft aan dat de slinger ontbrak. De originele slinger bleek in de disselkast opgeborgen te zijn bij aflevering. Dit had bij uitgifte ook beter verteld kunnen worden en dat had een hoop tijd bespaard voor u omdat u later nog een andere slinger bent komen ophalen. De punten die wij kunnen verbeteren zullen wij als verbeterpunten meenemen in ons proces om onze dienstverlening te verbeteren.
We hebben bij De Jong onze eerste caravan gekocht. We hebben daarbij uitstekend advies gehad van een van de eigenaren. De uitleg bij aflevering van de caravan door Floris was erg fijn en duidelijk.
Beste Martin, Bedankt voor deze mooie review. Wat goed om te horen dat u prettig advies heeft gehad. Fijn dat u de aflevering ook als fijn en duidelijk heeft ervaren. Veel plezier met jullie eerste caravan. Met vriendelijke groet, Team DE JONG Kampeer & Recreatie
Bij het uitzoeken van onze caravan en de bijbehorende uitbreidingen zijn wij uitstekend geholpen en tewoord gestaan door één van de heren de Jong. Wij hebben een nieuwe caravan besteld met een productietermijn van ergens maart/april. Maar deze was er al in de loop van april, al mistte alleen de mover nog op dat moment. De levering daarvan kon nog wel even op zich laten wachten. Uiteindelijk heb ik zelf een mover gevonden, besteld en bij de Jong afgeleverd en deze hebben zij keurig gemonteerd. Ook de communicatie met de orderafdeling hierover verliep opmerkelijk soepel en duidelijk. Alle complimenten daarvoor. De aflevering en instructie gingen goed, alleen over hele specifieke zaken zoals de crash control en de werking daarvan moest er iemand van de technische afdeling worden bijgehaald. Maar ver der netjes afgehandeld.
Beste Bas, Bedankt voor deze mooie review. Wat fijn dat u zo prettig geholpen bent. Ook goed om te horen dat het met mover allemaal gelukt is. Daar worden wij vrolijk van. Veel plezier met de nieuwe caravan. Met vriendelijke groet, Team DE JONG Kampeer & Recreatie
Wij hadden een behoorlijk wensenlijstje, dit werd heel serieus genomen en wij werden gelijk naar de juiste caravans begeleid. Duidelijkheid alom
Beste Willem, Bedankt voor deze mooie review. Dat wij precies aan uw wensenlijstje hebben kunnen voldoen, maakt ons erg gelukkig. Met vriendelijke groet, Team DE JONG Kampeer & Recreatie
Alleen maar positieve ervaringen! Het huren van de camper, de uitleg, de sfeer, prettig contact, vriendelijk personeel.
Beste Jerry, Een betere review hadden wij niet kunnen wensen. Bedankt voor deze mooie review. Dat u de service, sfeer en het personeel zo ervaren heeft worden wij erg vrolijk van. Met vriendelijke groet, Team DE JONG Kampeer & Recreatie
De caravan is bijna uitstekend opgeleverd, van de bestelde twee extra stopcontacten is er echter maar een geplaatst. Er zijn er wel twee in rekening gebracht. Ik heb hier een mail over gestuurd, echter nog geen reactie. Ik verwacht dat dit goed opgelost wordt.
Beste Hans, Wat fijn om te horen dat u nu eigenaar bent van een prachtige caravan. Helaas is door een miscommunicatie maar één dubbel stopcontact geplaatst terwijl u er twee had verwacht. Wij hebben uw mail hierover helaas nooit ontvangen maar hebben via deze weg contact met u kunnen opnemen om het als nog naar behoren op te lossen. Wij hopen dat u nu kunt gaan genieten van de prachtige caravan. Veel kampeer en reisplezier! Met vriendelijke groet, Team DE JONG Kampeer & Recreatie
De verkoop en aflevering waren top geregeld echter achteraf mail gestuurd voor extra accessoires en er wordt nergens meer op gereageerd ook niet na telefonisch contact
Beste Ronald, Goed om te lezen dat u vond dat de verkoop en aflevering top geregeld was. Wij doen daar onze uiterste best voor. We hebben zojuist vernomen dat er inmiddels contact met u is opgenomen over de accessoires. Met vriendelijke groet, Team DE JONG Kampeer & Recreatie
Afgelopen vrijdag hebben wij onze nieuwe camper opgehaald. Floris nam alle tijd om alles goed en vriendelijk en geduldig uit te leggen! Vanwege de lengte van mijn man hadden wij afgesproken, dat 1 van de bedden zou worden verlengd en dat heeft Gert Jan heel netjes gedaan, chapeau!!
Beste Annemiek, Wat zijn we blij met deze mooie review. Wat prettig om te horen dat u het allemaal zo ervaren heeft. Fijn dat het verlengde bed er nu inzit. Wij wensen u en uw man heel veel reisplezier met de nieuwe camper. Met vriendelijke groet, Team DE JONG Kampeer & Recreatie
Prettig contact alle tijd genomen om uit te leggen hoe de caravan in elkaar zit en werkt.
Beste Joop, Bedankt voor deze mooie review. Wat fijn om te horen dat u de oplevering zo ervaren heeft. Met vriendelijke groet, Team DE JONG Kampeer & Recreatie
Bij de occasion caravan incl. voortent die we kochten zat een te kleine voortent. De verkopers hebben dit ook niet geweten. Het was een domper met het opzetten van de tent veel te klein. Na contact met Patricia Vermeij zeer snel opgelost nieuwe voortent met de juiste maat en de volgende dag geleverd. Daar houd ik van Spijkers met koppen slaan en snel opgelost.
Bij de occasion caravan incl. voortent die we kochten zat een te kleine voortent. De verkopers hebben dit ook niet geweten. Het was een domper met het opzetten van de tent veel te klein. Na contact met Patricia Vermeij zeer snel opgelost nieuwe voortent met de juiste maat en de volgende dag geleverd. Daar houd ik van Spijkers met koppen slaan en snel opgelost.
Beste Ron, Bedankt voor deze mooie review. Wij betreuren het dat dit het geval was, toch zijn we blij dat dit spoedig is opgelost en uw occasion caravan weer de juiste maat voortent heeft. Fijn dat u onze service zo heeft ervaren. Met vriendelijke groet, Team DE JONG Kampeer & Recreatie
Tweede nieuwe caravan gekocht bij de Jong. Weer zeer tevreden over de oplevering waar de tijd voor genomen werd ondanks de drukte op dit moment. Service ook altijd naar alle tevredenheid uitgevoerd.
Beste Gert, Wat een mooie review. Bedankt daarvoor. Wat fijn om te horen dat u bij ons terug bent gekomen voor uw tweede caravan en wat worden wij er gelukkig van dat u weer zo tevreden over ons bent. Wij wensen u veel veilige kilometers met uw nieuwe caravan. Met vriendelijke groet, Team DE JONG Kampeer & Recreatie
Er wordt oplossingsgericht gekeken naar problemen en dat is super. Je staat hierdoor als klant niet in de kou maar wordt juist geholpen om er warm bij te zitten.
Beste, Bedankt voor deze mooie review. Wij vinden het erg prettig om te horen dat u onze service zo ervaren heeft. Ook dat u onze showroom zo waardeert, worden wij erg blij van. Met vriendelijke groet, Team DE JONG Kampeer & Recreatie
Als oud inwoner van Hillegom die nu in Wolvega woont ga je voor een caravan naar De Jong. Waarom: Een goed bedrijf, vriendelijk, alle verkopers zijn gemotiveerd. Ook het techno centrum vangt je goed op bij schade. En makkelijk als je iets moet kopen (gasfles etc.) Zij hebben het.
Beste H.L. de Redelijkheid, Bedankt voor deze mooie review. Wij vinden het prettig om te horen dat u ons assortiment en service zo ervaart. Wij waarderen het dan ook ten zeerste dat u zelfs vanuit Wolvega nog naar ons toe blijft komen. Met vriendelijke groet, Team DE JONG Kampeer & Recreatie
Tijdens onze zoektocht naar een camper kwamen we via internet bij De Jong Kampeer en Recreatie terecht. (Goede overzichtelijke website). In eerste instantie ter oriëntatie voor het huren van een camper. Omdat het type (toevallig) ook te koop stond en nog beschikbaar was zijn we tot koop over gegaan. Hierbij zijn we deskundig geholpen door Menno. Aan de uitlevering werd veel aandacht besteed. Floris was heel geduldig, kundig en ontzettend aardig en enthousiast. We kijken uit naar onze eerste trip.
Beste Rosemarie, Wat vinden wij dit fijn om te horen. Wij zijn dan ook erg trots dat u onze service en deskundigheid zo waardeert. Bedankt voor deze mooie review en veel plezier op jullie eerste trip met de nieuwe camper! Met vriendelijke groet, Team DE JONG Kampeer & Recreatie
Wij hebben bij de Jong een caravan gekocht en zijn zeer tevreden over de aandacht die we kregen bij onze beslissing, Ook het ophalen en de uitleg door Floris waren uitstekend.
Beste Bob, Wat zijn we blij met deze mooie review. Het is heel fijn dat u onze service zo heeft ervaren. Nog veel veilige kilometers gewenst met uw nieuwe caravan. Met vriendelijke groet, Team DE JONG Kampeer & Recreatie
Aankoop: Hobby On Tour 470 UL 2017 Goede aankoopbegeleiding, rijklaar maken met vervanging van onderdelen als nodig. Prettige uitleg van de caravan bij levering, werd echt de tijd voor genomen. Slechts 1 minpunt: geen stroomkabel, hoort naar onze mening bij een caravan.
Beste John, Bedankt voor deze mooie review. Wij vinden het erg prettig om te horen dat u onze kennis/service zo waardeert. Wij wensen u nog veel veilige kilometers met uw Hobby On Tour 470 UL. Helaas is een stroomkabel een accessoire voor een caravan en wordt deze niet bij de caravan geleverd vanuit de fabrikant. Voor caravaneigenaren is dit een eenmalige aanschaf die meegenomen wordt naar de volgende caravan. Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Team DE JONG Kampeer & Recreatie
Het verkoopgesprek in coronatijd was redelijk. Vond wel niet dat we niet veel pro’s en cons kregen te horen. De uitleg tijdens de aflevering was voldoende, maar later bleek dat er toch wel wat zaken waren overgeslagen. Bijvoorbeeld waar zit de vorstbeveiliging vd boiler. Bij thuiskomst bleek dat er een rubber dopje, dat de glasplaat van de spoelbak moet opvangen, miste. Service-afdeling gebeld; na een maand nog geen dopje. Ook bleken de lades vh keukenblok niet afgesteld. Vlogen tijden de eerste reis al open. Het lijkt mij normaal dat bij zo’n dure aanschaf, je na een paar weken een after sales belletje krijgt of alles in orde is. Noppes.
Beste Henk, Bedankt voor uw review. Bij een aflevering proberen wij altijd een complete uitleg te geven, maar zo te lezen heeft u deze niet volledig gekregen bv waar de vorstbeveiliging van de boiler zit. Dit spijt ons en wij zullen dit intern bespreken. Het rubberen dopje hebben wij direct besteld voor u besteld maar de levertijd was erg lang. Gelukkig is dit dopje nu wel bij u binnen. Fijn dat de lades ook inmiddels beter zijn afgesteld. Bedankt voor de tip over het after sales belletje om te checken of alles in orde is. Doordat campers en caravans niet het hele jaar door gebruikt worden (en na aflevering vaak direct in stalling geplaatst worden) is dat niet zo eenvoudig zoals in de autobranche het geval is. Maar we denken hierover na en danken u nogmaals voor de tip.
November 2021 occasion camper gekocht. Bepaald geen feestje zoals beloofd, er mankeerde van alles bij oplevering. Bij eerste gebruik bleek ook gas het niet te doen. Kabelbreuk … met alle checklijsten ingevuld…. Reactie was niet bepaald van .. jeetje vervelend voor u. Bij vervolgvragen geen of een ontwijkende reactie. Klant is niet belangrijk blijkbaar. Wij voelen ons niet welkom terwijl we wel circa 60k hebben uitgegeven. Het gaat blijkbaar te goed met de camperverkoop bij de Jong. We hebben nog garantie tot september .. als dat maar goed gaat. Er zij nog wel medewerkers die echt hun best doen.
Beste Theo, We zijn enigszins verrast door uw review en vinden het heel vervelend voor u dat u onze dienstverlening zo heeft ervaren. Bij een oplevering wordt een camper altijd volledig door onze monteurs gecheckt en uitsluitend opgeleverd als alles 100% werkt, waaronder uiteraard ook de gasinstallatie. Bij een kabelbreuk werkt ook het gas niet meer. Een kabelbreuk kan eventueel ook erna worden vastgesteld, doordat de storing de ene keer wel en de andere keer niet aanwezig is. Dit is conform afspraak direct door ons opgelost. Inmiddels heeft de manager van het Technocenter de afgelopen dagen contact met u en uw vrouw gehad. Wij hebben begrepen dat u eind maart een afspraak heeft gemaakt met ons Technocenter voor extra werkzaamheden aan uw camper die buiten de verkoop vallen, begrijpen wij dat hiermee het vertrouwen weer gewonnen is. Wij doen er alles aan om dit te behouden.
Op zich zijn wij tevreden over de aanschaf van onze camper, maar voor zo'n bedrag mag dat ook wel denk ik. Het verkoopgesprek met de heer de Jong verliep erg prettig, hetgeen ons ook deed besluiten om tot koop over te gaan. Met betrekking tot de aflevering heb ik wel enige verbeterpunten. Allereerst, de camper is een showroommodel, waardoor wij de camper ook snel tot onze beschikking hadden. Echter, de camper heeft een tijd in jullie showroom gestaan en hebben wellicht honderden mensen voet gezet in deze camper om hem te kunnen bekijken. Wij waren ons daarvan bewust. Wat ons erg tegenviel was het feit dat de camper bij aflevering niet was gereinigd. Wij hebben de vloer gedweild en daar kwam werkelijk gitzwart water vanaf. Ook waren er zwarte strepen op de borden, kennelijk van de schoenen van de vele kijkers. Wij hebben ze kunnen verwijderen, maar als je zo'n duur ding koopt, mag je toch verwachten dat alles netjes schoon is gemaakt. Over de uitleg van degene die aflevering deed, niets dan goeds. Ervaringsdeskundige met vele handige tips. dat was erg prettig. Verder hadden wij een fietsenrek laten monteren door jullie. Die zat er ook netjes op. Thuis echter, bleek dat de lichten op het rek niet allemaal functioneerden. Zo werkte het remlicht niet. Hierop had ik telefonisch contact met de werkplaats en die medewerker wist al te vertellen dat er iets met de kabelbalk was vóór de aflevering plaatsvond. Toch werd de camper meegegeven, ondanks niet functionerende achterlichten op het fietsenrek. Vinden wij ook erg slordig. Na aflevering hebben wij, ondanks defecte remlichten, direct een weekend uitgeprobeerd. Tijdens dit afgelopen weekend zagen we ook dat uit de ombouw van het bankje achter de passagiersstoel, twee schroefjes ontbraken. Aan de schroefingang leek het of deze met kracht uit het hout waren getrokken. Ook zagen wij dat de vloerbedekking op een van de vloerluikjes al losliet. Uiteraard willen we dat alles netjes gerepareerd gaat worden.
Beste fam. Kloos-Druppers, Bedankt voor uw review. We hebben vernomen dat uw camper inmiddels in onze werkplaats in behandeling is en we zullen het allemaal netjes in orde maken. Graag vernemen wij nadat u de camper terug heeft ontvangen of alles naar tevredenheid is opgelost.
Ze nemen de tyd voor hun klanten geweldig
Beste Jan, Dit is de beste review die we kunnen ontvangen! Hier zijn wij ontzettend blij mee.
Aankoop/inruil verliep zeer deskundig en vriendelijk, aflevering met goede uitleg. Bij aankoppeling bleek een mover niet goed te werken, echter na een uurtje, even naar Noordwijk voor een terrasje, is dit goed opgelost. Thans met de Nova delight in Spanje voor zijn eerste reis, de caravan bevalt ons zeer goed, geen klachten.
Beste Piet, Wat zijn we blij met deze mooie review. Hartelijk bedankt. Fijn dat de aankoop/inruil zo goed naar wens is verlopen en dat u heeft ervaren dat wij u op een deskundige en vriendelijk wijze een goede aflevering van de Nova Delight caravan hebben mogen verzorgen. Met vriendelijke groet, Team DE JONG Kampeer & Recreatie
Beeklaan 24 a
2191 AB Hillegom / de zilk
• Iedereen mag een review schrijven zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden en het privacybeleid
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.