Filters

9

Gewoon zoals het hoort

Een leverings ervaring van de caravan zoals je zou verwachten , uitgebreid, compleet, en vriendelijk..

  • Aanbevelen? Ja
9

Goed bedrijf!!

Prima geholpen bij aankoop en levering van onze caravan. Deze mensen nemen nog de tijd voor je, top!

  • Aanbevelen? Ja
8

Fijne dealer

Wij kochten hier onze 1e caravan. We kwamen kijken voor een 2e hands die ze hadden staan die ons wel pastte, maar zijn uiteindelijk overstag gegaan voor een nieuwe Dethleffs. Uit negatieve reviews lees ik dat mensen klagen dat ze niet te woord gestaan werden, of moesten wachten. Het is zeker zo dat dit geen zaak is met opdringerige verkopers die je bespringen met jerrycans koffie. Het kan ook met de personele bezetting te maken hebben toen wij er waren. Al met al vind ik dat juist wel prettig, en toen we vragen hadden, werden we goed geholpen en kwamen er ook bruikbare antwoorden. Koop gesloten met voortent en mover, en de Jong zorgde ervoor dat we ook alles hadden wat nodig was, bv. voor de voortent. Caravan stond op de afgesproken tijd keurig klaar om afgehaald te worden, en we hebben ter plekke nog een uitgebreide instructie gehad. Dit alles op een manier die wij als zeer prettig ervaarden. Wij spraken met André de Jong, 'de grote baas', die zonde pretenties of veel poeha ons gewoon goed hielp. Helemaal perfect was het niet, omdat in de tijd tussen de verkoop en het afhalen, Dhr. De Jong op vakantie was, en daarom vragen bleven liggen. Uiteindelijk zijn ze wel allemaal beantwoord en grosso modo was klant zijn/ een caravan kopen bij De Jong voor ons gewoon een prettige en geslaagde ervaring. Wij hadden al veel zelf geregeld, maar het is ook wel fijn dat ze ook een grote winkel hebben waar je alles wat je nodig kunt hebben bij je nieuwe huisje, tegen marktconforme prijzen, kunt kopen.

  • Aanbevelen? Ja
10

Super geholpen

Caravan is weer top afgeleverd

  • Aanbevelen? Ja
10

Betrouwbaar

Ongezien caravan gekocht en verkocht, puur op vertrouwen en deze is niet geschaamd.

  • Aanbevelen? Ja
1

zeer slecht

De communicatie met dit bedrijf is erg slecht. 6 weken gewacht op een calculatie voor een kleine schade. Elke keer maar weer bellen en iedere keer was er geen idee. Toen de schade was hersteld wilde men de camper niet meegeven voordat het geld binnen was of een schriftelijke verklaring dat het binnen een week binnen zou zijn. Vooraf was er afgesproken dat de schade door het bedrijf rechtstreeks met de verzekeraar afgehandeld zou worden. Hiervoor een akte van sessie ondertekend. Aangezien ik zelf adviseur ben heb ik de verzekeraar kunnen bewegen om een verklaring af te geven zodat ik mijn camper op kon halen. Het schadebedrijf was bang dat ze anders misschien wel een maand op hun "centjes" moest wachten. Het ging in dit geval om een bedrag van €950,-. Ik kan me niet voorstellen dat het bedrijf dit niet kan dragen. Ook hierover de communicatie erg slecht. Ik heb hierbij ook aangegeven dat je niet achteraf de regels kunt aanpassen. Als ze dit van te voren hadden aangegeven had ik de keuze om de camper daar te laten repareren of niet. Nu voelde ik me in de hoek gedrukt. De Jong Hattem is ook een aangesloten herstelbedrijf bij een aantal verzekeraars. Ik begrijp niet dat hier geen klachten uit voort komen. Wat mij betreft nooit weer naar de Jong Hattem.

  • Aanbevelen? Nee
10

Fijn geholpen

Goeie uitleg en fijn geholpen 1 kleine beschadiging aan een kastje wordt hersteld.

  • Aanbevelen? Ja
1

Ondeskundig, arrogant en slecht vakmanschap

Helaas een zeer teleurstellende ervaring bij Camperbedrijf De Jong in Hattem. Het ventiel van de luchtvering moest vervangen worden (is nu in orde) en een verklikker zoemertje van de verlichting gemonteerd. De kosten waren uiteindelijk € 315,00 en de aansluiting van het zoemertje is niet gelukt. Wel kregen we de mededeling dat de accu kapot was en vervangen moest worden. Omdat dit zeer onwaarschijnlijk is met een accu van 1 jaar oud, hebben we de camper gestart met zelf meegebrachte startkabels. Later blijkt dat, door geknoei van De Jong met de bedrading, het startrelais niet meer te werken en de accu nog prima is! Bij een uurloon van € 105,00 (incl btw) mag je verwachten dat er deskundig personeel is, maar dit getuigt niet van professioneel vakmanschap of zorg voor de klant. Al met al een zeer slechte service ervaring en door de arrogante manier van benadering zeker geen aanrader!!

  • Aanbevelen? Nee
2

Eén groot drama die zaak!!

Storingen in garantietermijn worden weggewimpeld met “niet juist gebruik” Bij binnenkomst is er niemand die je aanspreekt, als er uiteindelijk een koop gesloten is, dan ben je daarna echt de “klos”…..afspraken worden niet nagekomen…..kort samengevat: men geeft niet thuis!!! Advies: mijdt dit bedrijf!!!! Ze staan bol van arrogantie!!! Ik kom er NOOIT meer!!!

  • Aanbevelen? Nee
2

De Jong caravans geeft niet thuis na defecte wiellagers van caravan met BOVA-garantie.

In november 2022 hebben wij een Fendt Tendenza 465 SFB gekocht voor bijna 26.000 euro met één jaar BOVAG-garantie. In juni van dit jaar gingen wij voor het eerst met de caravan op vakantie naar Zuid-Frankrijk. Bij aankomst op de camping maakt het rechter wiel een flink ratelend geluid. De wiellagers bleken kapot. De pech-hulp heeft een bedrijf ingeschakeld, die 3 keer bij ons zijn geweest. Na 4 dagen zijn de wiellagers vervangen en konden wij veilig de thuisreis aanvaarden. De Jong caravans geeft ondanks de bijlagen van een filmpje van de ratelende wiellagers, de foto's van de betreffende werknemers van het het plaatselijke caravanbedrijf, de werkauto niet thuis. zelfs na het inschakelen van de rechtsbijstand, die vinden dat wij volledig in ons recht staan, blijven zij hameren op aanvullend bewijs. Nee, nooit meer naar de Jong Hattem.

  • Aanbevelen? Nee
2

Slechte bediening

3 weken geleden een cadac set gekocht. Er was niemand die ons kwam helpen of adviseren. Ze zonden allemaal bij de kassa te ouwehoeren. Elke keer er na toe lopen. Niet iemand die mee liep om te helpen. Ik kom hier niet weer.

  • Aanbevelen? Nee
1

Nooit meer naar De Jong Hattem

Enkele jaren geleden hier onze Hymer Duo Mobil gekocht ! Maar nu deed in Spanje de pomp het niet meer ,bleek de module stuk te zijn en was niet in Spanje te koop . Dus De Jong Hattem gebeld en gevraagd of zij zsm een nieuwe willen opsturen . Maar na 2.5 weken was hij er nog niet dus maar eens bellen ja hij is net binnen maar we versturen hem niet eerder dan dat de module betaald is en de verzend kosten en die wisten ze nog niet ! Waarop wij verwonderd reageerde dat dit als goede klant toch wel raar is kwam het antwoord Zo zijn de regels hier nu eenmaal . Wat een arrogantie ! Vervolgens hebben ze het opgestuurd na dat wij alles betaald hadden maar toen het na 1.5 week aan kwam hadden ze de verkeerde gestuurd ongelooflijk . Vanuit Spanje gevraagd of zij direct een nieuwe willen bestellen zodat wij als we na 2 weken terug in Nederland zijn het op kunnen gaan halen . Nou niks hoor er was nog steeds geen module . 6 weken zonder stromend water zitten valt niet mee maar daar hebben zij geen boodschap aan . Nu een ander gebeld en deze maakte er een spoed bestelling van en wij konden hem na 3 dagen al ophalen was gewoon voorradig . Nee De Jong Hattem nooit meer wat een arrogantie een zeer slecht familie bedrijf waar helaas mensen zitten die beter wat anders kunnen gaan doen .

  • Aanbevelen? Nee
1

Wat een verschrikkelijke zaak

Nooit meer naar toe. Tweede hands caravan gekocht . Bleek van alles kapot . Wc zaten de drollen nog in . Bed kapot . Ring verwarming kapot . Overal etensresten in kastjes en achter te bedden . Niet te bereiken , bellen nooit terug op mail reageren ze niet. Afspraken zijn er niet mee te maken . Ben al ruim drie maanden aan het mailen en bellen maar nog steeds niet afgehandeld . Aan de balie weggestuurd . Zijn stelletje oplichters .

  • Aanbevelen? Nee
7

Niet ok in aanloop, nu wel fijne klachtafhandeling!

2 maart E&P levelsysteem besteld met standaard bedieningspaneel en door E&P aanbevolen 30aH Li accu voor bediening mover én levelsysteem. Niet eerder plek voor montage dan vrijdag 12 mei. 12 mei iets voor 5 uur caravan gebracht. 1ste verrassing: Herman zegt dat er eigenlijk altijd een 2de accu wordt gemonteerd voor combi bediening ipv één 30aH accu. - Afgesproken bij akkoord offerte dat onze vrij nieuwe Li-accu ingeruild zou worden, en vervangen door 30aH Li-accu. Niets over gezegd tijdens offerte: extra kosten dus. - Terwijl ik nog onderweg ben naar Apeldoorn, wordt ik al gebeld door Herman dat standaard bedieningspaneel niet bij de levering zit, maar dat hij het luxe touchscreen paneel + afst.bed. kan aanbieden voor € 250 meerprijs. - 13 mei teruggebeld, gezegd dat ik dit niet wil (extra storingsgevoelig, niet nodig+ kosten). Ophaaldag 20 mei werd dan een uitdaging...ok, verschuiven we naar 23 mei plm 4 uur als uiterste datum ivm vertrek vakantie 25 mei. Het verhaal gaf mij al slecht gevoel: 5 uur stond de caravan nog buiten het hek/werd de werkplaats al opgeruimd voor weekend. Dus toen ik vertrok heeft iemand nog de E&P- levering gecheckt en gezien dat het standaard bedieningspaneel er niet bij zat?? Dit gaf (nog eens) het gevoel dat er 'wat extra verdiend moest worden' over mijn rug. - 20 mei zelf E&P Systems gebeld. Zijn er levering problemen met standaard paneel?Nee, vandaag besteld morgen geleverd! Daarna Herman gebeld voor update want hoorde van De Jong niets. - Standaard paneel niet, dus over op plan B: tijdelijke montage van luxe paneel 'dat dan wel een keer omgeruild kon worden'. Caravan ophalen, oeps: toch standaard paneel gemonteerd! Ophalen&thuis zowel op camping storingen in automatisch levellen. Bahbah!! :( 5 juni: Diverse keren tel contact op verzoek van Herman / eea doorgesproken. Caravan terug 17 juni voor full check levelsysteem en alleen terug wanneer 100% ok!!

  • Aanbevelen? Ja
10

Zeer goed en super fijn geholpen.

Mooie Dethleffs gekocht en De Jong is zijn afspraken nagekomen. Super vriendelijk en duidelijke uitleg gehad bij het ophalen. We zijn er blij mee! Is aan zeker een zaak om te bezoeken.

  • Aanbevelen? Ja
6

Vriendelijk en snelle levering

Ruim 2 weken geleden een voortent uitgezocht bij De Jong in Hattem,we kregen ruim de tijd om onze keuze temaken.We kregen een kop koffie en thee aangeboden.Nu 2 weken later onze nieuwe tent op kunnen halen,wederom een kop koffie en thee gekregen bij uitleg over de tent ,dit waardeerden we erg!Kortom een fijne snelle levering!

  • Aanbevelen? Ja
1

Arrogant

Voorjaar 2022 een gloednieuwe caravan van het merk Fendt gekocht. Naast een moeizaam verkoopproces waarbij terugbelverzoeken per telefoon en e-mail niet werden opgevolgd dit najaar de slechte, onvriendelijke - zelfs arrogante - houding van de werkplaats ervaren. Discussie of iets wel of niet onder de garantie valt, het niet willen zien van aantoonbare gebreken aan de luifel van de caravan, en een arrogante houding tegenover een klant. Een citaat ter illustratie: 'U kunt uw tijd beter besteden aan het zelf oplossen van de gebreken, in plaats van klagen. Doen we toch niets mee'. Als iets niet onder de garantie valt, voelen ze geen enkele aanleiding om iets uit klantservice te doen. Een mail naar de verkoper om deze ervaring te melden is - uiteraard- niet beantwoord. Bah, wat een stuitende arrogantie.

  • Aanbevelen? Nee
10

zeer goed geholpen

Wij melden ons eind juli bij de werkplaats voor een nieuwe hordeur in mijn camper. Door een misverstand, of van mij of van de dealer, stond er geen afspraak in het afsprakenboek en alles was tot half september volgeboekt. De heer achter de balie ging naar de werkplaats en kwam terug met de mededeling: we zetten de hordeur er tussendoor wel in. Enkele uren later konden we de camper ophalen. Dit vinden wij grote klasse en daarom is De Jong al 9 jaar onze dealer.

  • Aanbevelen? Ja
1

Onprofessionele werkplaats

In januari mijn camper voor o.a. Bovag-beurt naar De Jong in Hattem gebracht. Tijdens de inspectie werd geconstateerd dat de gasboiler niet meer werkte. Ik vond dat vreemd, aangezien ik in september nog 3 weken op pad was met een goed werkende boiler. Volgens de werkplaats hadden ze alles geprobeerd en zelfs contact ogenomen met Truma, maar ze kregen de bolier niet meer aan de praat. Zekerheidshalve heb ik de camper voor een second opinion naar Cannenburg in Almere gebracht en hen gevraagd de bolier na te kijken. Resultaat: na schoonmaken en reinigen ontsteking werkte de boiler weer normaal. Natuurlijk heb ik de werkplaats van De Jong in Hattem om een reactie gevraagd. Doodleuk en met droge ogen werd mij verteld dat zij dezelfde werkzaamheden aan de boiler hadden uitgevoerd maar dat Cannenburg wellicht meer ‘geluk’ had gehad aangezien het hen wel gelukt was om de boiler weer functionerend te krijgen. Nog nooit zo’n ongewone gang van zaken meegemaakt!

  • Aanbevelen? Nee
2

Alles is teveel gevraagd!

Wij waren overtuigd van een caravan en besloten deze te kopen. Alles wat je vraagt is teveel! Eigenlijk moesten we zelf het maar uitzoeken want ze waren zelf te druk. Op ons verzoek hem een paar dagen te reserveren zodat ze dan in alles rust konden uitzoeken kon ook niet. Verkoper liep geïrriteerd weg met de opmerking “wat een gelul allemaal” waarna we hem hebben bedankt en van de koop hebben afgezien

  • Aanbevelen? Nee
2

Dramatisch

Nieuwe voorveren laten installeren op mijn camper. Na 4 maanden eindelijk de camper terug gekregen maar niet tevreden. Teruggebracht maar het euvel was niet te vinden. Toen naar een Fiat-dealer gegaan en die was er na een kwartier uit. De veren waren ondersteboven geïnstalleerd. Drie vrije middagen kwijt en veel ergenis. Ik kom hier niet weer.

  • Aanbevelen? Nee
1

Waardeloze dealer.. slechte verkoper

Vanuit het buitenland al een belabberde communicatie alsof men niet wilde verkopen/bemiddelen. Wij hadden interesse voor een dikke tandemasser met alles er op en er aan. Vanuit het buitenland geappt en gebeld. Met veel poeha een afspraak kunnen maken. Ze hadden wel iemand die even tijd had voor uitleg. De bewuste dag 2,5 uur gereden Vanuit het zuiden. Nog geen verkoper die wilde helpen maar ( een zeer aardige overigens) monteur die wat uitleg moest doen. Na 2,5 uur nog geen bakje koffie aanbieden, maar een erg smerige caravan waarvan alle vuil en schades alsook het bouwjaar slinks gemaskeerd waren op de foto's in de advertentie. Nee deze dealer met zijn verkopers valt in onze ogen onder NOOIT MEER TERUG KOMEN.

  • Aanbevelen? Nee
10

(Klant)vriendelijk en servicegericht!

Afgelopen maandag hebben we een caravan gekocht bij De Jong in Hattem. Ondanks de drukte, heeft men uitgebreid de tijd voor ons genomen en de caravan laten zien. Vandaag hebben we de caravan opgehaald. Ook nu stond men ons vriendelijk te woord en is ons uitgebreid van alles uitgelegd. Alle punten die nog aangepast/gerepareerd moesten worden zijn gerepareerd en/of vervangen en toen de afstandsbediening van de mover niet bleek te werken, kregen we meteen een nieuwe. We hebben het team van De Jong als zeer vriendelijk en persoonlijk ervaren.

  • Aanbevelen? Ja
2

ongeïnteresseerde verkoper

Vandaag bij de Jong geweest om naar een camper te kijken en wat info in te winnen. Na wat rond gekeken te hebben (verkoper zag ons niet eens binnenkomen) toch maar getracht enkele vragen te stellen. De verkoper nam amper de moeite ons de woord te staan en was al helemaal niet van plan van zijn stoel te komen. Hij was totaal niet bereid vragen te stellen over wensen en daar advies op te geven. Totaal ongeïnteresseerd dus. Waarschijnlijk gaat het te goed met de camper verkoop bij de Jong Hattem. Camper kopen bij de Jong zit erg dus voor ons niet in.

  • Aanbevelen? Nee
1

Kortaf en een geheel “eigen” invulling van klantvriendelijkheid

Vandaag om hulp gevraagd bij de reparatie van een (heftig) lekkende mengkraan in onze caravan. Na wat vage verhalen over “weet niet of we het wel kunnen ivm corona”, kwam “ergens van achteren” kort maar krachtig een antwoord: Nee, we zitten al vol tot eind juli! Welnu, voor onze kampeerartikelen zijn we al 8 jaar regelmatig klant bij dit bedrijf, dát gaat altijd wel vlot. Dat is immers “selfservice en afrekenen maar”. Maar beste “bedrijf de Jong” hoe zit het dan klantenservice wanneer klanten je écht even nodig hebben? Shame on you. Wàt een desillusie. Een nadere speurtocht in de omgeving bracht ons bij een bedrijf dat wél heeft begrepen hoe klantenservice écht werkt. Daarmee kunnen we voortaan de “contacten met de Jong naar de historie verwijzen. Dús, waarde lezer, voor echte service eerst even verder rondkijken.

  • Aanbevelen? Nee

Bedrijfsgegevens

Industrieterrein De Netelhorst 1

8051 KE Hattem

038-444 37 77

[email protected]

Klantenvertellen Reviews

• Iedereen mag een review schrijven zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.
• Wil je meer weten? Bekijk ons privacybeleid en ontdek hoe we omgaan met gegevens en reviews.