Reactie van het bedrijf
Geachte heer Smeets,
Goed dat u de moeite neemt om ons een beoordeling te geven. Jammer dat ik nu een dergelijke review van u krijg, want u gaf eerder aan dat u blij was met de terugkoop van uw auto.
Het was inderdaad druk toen u de auto kocht, maar u heeft hem niet direct die dag gekocht en er eerst een paar nachtjes over geslapen. De xenon was inderdaad een fout van onze kant. Dit heb ik u ook uitgelegd. U wilde niet op ons voorstel ingaan om er alsnog xenon in te bouwen en wilde alleen maar van de auto af. U heeft van tevoren het chassisnummer opgevraagd om de auto na te trekken bij de dealer. Deze auto werd daar helemaal goed gekeurd.
BPM: U kocht een auto van € 35.000,-, waarvan wij de BPM moeten betalen op het moment dat wij de auto op naam zetten. Als wij de auto niet op naam zetten wordt de BPM gemiddeld elke maand minder. Bij een dergelijke auto als een Tiguan 2.0TFSI, met een hoog bruto BPM-bedrag, gaat dat hard. Zie ook hiervoor de onderstaande link:
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/auto_en_vervoer/belastingen_op_auto_en_motor/bpm/bpm_berekenen_en_betalen/afschrijving_met_koerslijst_taxatierapport_of_forfaitaire_tabel/afschrijving_met_forfaitaire_tabel
Daarnaast hebben wij hebben de auto voor u klaar gemaakt en die kosten zijn wij kwijt als de auto weer de rij ingaat.
Ik sta nog steeds achter de afhandeling van deze klacht en had eerder een hele positieve review van u verwacht. Rest mij nog om u een goede gezondheid toe te wensen.
Met een vriendelijke groet,
Willem van Vlastuin