We hebben in 2024 een keurige Knaus SÜDWIND gekocht. Fijne ontvangst gehad, omdat we vanuit Zeeland moesten komen is men zelfs langer open gebleven om ons te kunnen helpen! Tijdens onze vakantie kwamen we er achter dat een van de serviceluiken lekte. De andere nog niet, maar het was een kwestie van tijd voordat dit ook zou gaan gebeuren. Beide luiken zijn onder garantie netjes vervangen. Een 10 met een griffel, als we ooit de SÜDWIND gaan vervangen gaat dit zeer zeker bij Witoma gebeuren!
Onze caravan ( in prima staat) ingeruild voor een bijna nieuwe halfintegraal Weinsberg camper uit 2022. De hele onderhandeling van kopen met inruil is in een zakelijke maar uiterst correcte en vriendelijk wijze verlopen. Dit hele proces is door Thijs uitermate prettig uitgevoerd. De betrokkenheid bij het bedrijf Witoma straalde Thijs uit. Na de koop van de camper werden we geinstrueerd door Gerrit. Hij deed dat op een rustige, sympathieke en duidelijke wijze. Hij gaf ons alle ruimte voor het stellen van vragen. Mijn vrouw en ik bedanken Witoma en dan mn Thijs en Gerrit voor de zakelijke maar toch gemoedelijke begeleiding van het hele proces. We hopen in de toekomst veel mooie vakantiekilometers te maken en zullen zeker de camper voor onderhoud bij Witoma doen.
In tegenstelling tot onze positieve ervaring bij de aankoop van de camper is de ervaring bij aanspraak op garantie ronduit slecht........... Enige maanden geleden, vlak voor onze vakantie, verscheen de melding dat groot onderhoud uitgevoerd moest worden, snel op zoek gegaan en gelukkig lokaal een camper bedrijf die dit daags voor de vakantie nog kon uitvoeren gevonden. Tijdens dit onderhoud bleek het filterhuis gebroken te zijn, dit laten vervangen en geprobeerd de kosten hiervan te verhalen bij de verzekering zoals vermeld op de aankoopfactuur, De camper was daar niet bekend, dus contact opgenomen met Witoma waarbij bleek dat men garantieaanspraken zelf afgehandeld. Situatie uitgelegd en factuur opgestuurd. Bij een volgend telefonisch contact werd gezegd dat alleen het filterhuis vergoed zou worden en tevens werd vermeld dat groot onderhoud helemaal niet nodig was want dat zou bij aflevering zijn gedaan. Vreemd want zowel de onderhoudsinterval in de camper, afstempeling in het onderhoudsboekje als ook het vervangen van het onderhoudskaartje in de camper was niet gedaan.... Nadat na enige weken nog steeds geen vergoeding was ontvangen een mailtje verstuurd waarop ook geen reactie. Tenslotte weer gebeld, verschillende standaard excuses, maar nu inmiddels weer twee weken later nog steeds geen reactie of vergoeding ontvangen.......... fam. Noordeloos Enkhuizen
Wat vervelend dat dit nog openstaat, dit wordt natuurlijk direct opgelost. Mbt de uit te voeren beurt bij aankoop. De interval in de boordcomputer had natuurlijk gereset moeten worden. Desondanks wist u dat de distributie vernieuwd was en ook 4 nieuwe banden geplaatst. Zowel op koopovereenkomst als factuur staat dat de camper onderhoud zou krijgen binnen een interval van maximaal 12 maanden. Dat u zelf de camper opnieuw een beurt laat geven is zonde geweest. Ik heb u de lijst met werkzaamheden die aan uw Fiat zijn uitgevoerd gemaild. Mochten er nog vragen zijn beantwoorden we deze graag.
ik heb een nieuwe hymer camper t474 gekocht bij Witoma. is in februari 2024 geleverd. de eerste keer dat ik de oprijblokken moest gebruiken, was het nodig (ivm met terugzakken) dat ik de handrem aan moest trekken. daardoor kon ik de bestuurdersstoel niet meer draaien. echt balen!!! koop je een camper van 120.000 euro kun je beide stoelen niet gebruiken. u bent gewaarschuwd, het kan u ook overkomen. reactie werkplaats Witoma Aan het feit dat de handrem naast de stoel/draaiplateau zit is een gegeven waar wij ook niks aan kunnen veranderen, dat is een product eigenschap. Marcel Heufkens
Geachte heer Croonen, Vervelend dat u dit zo ervaart en dit op klantenvertellen uit. Bijna iedere Fiat camper rijder zal uw probleem herkennen. Het is inderdaad een negatieve producteigenschap waarbij een handrem bij Fiat in de weg zit wanneer u de stoel wilt draaien nadat de handrem is aangetrokken. Sinds de introductie van de huidige cabine in 2006 is dit al zo. De draaischijven onder de stoelen zijn door Hymer gemonteerd want deze worden door Fiat af fabriek niet geleverd, hierdoor wordt vanaf Fiat vooraf geen rekening gehouden met de constructie van de handrem. In principe heeft iedere Fiat camper hier last van. Ik weet dat in sommige gevallen de handrem kabel strakker gezet kan worden waardoor de stoel er nét overdraait als de handrem er niet te strak opstaat. Dit is echter ook risicovol want als de handremkabel nét te strak staat waardoor deze sleept, loopt de achterrem (handrem) warm.. Mijn advies om dit bij een Fiat dealer uit te laten voeren ivm uw garantie. Sitenote: Sinds ca 1-2 jaar kunnen we de nieuwe Fiat campers met elektrische handrem bestellen, een optie die echter heel slecht geleverd werd (overigens samen met andere componenten) waardoor sommige campers zelfs 2 jaar te laat geleverd werden, dit is dus nauwelijks geleverd de afgelopen jaren maar zal de komende tijd weer meer geleverd worden. Gelukkig is er ook een oplossing voor u: Uw camper is uitgerust met een 9 traps automaat, wanneer u deze in de P zet, wordt de aangedreven as (voor) geblokkeerd, u kunt de stoel dan draaien, en als het u een fijn gevoel geeft kunt u na het draaien van de stoel de handrem er alsnog optrekken. Ik vertrouw erop dat u na deze uitleg de beoordeling wellicht in een ander daglicht kunt plaatsen.
Afspraken en prijzen van onderdelen worden duidelijk en helder vastgelegd. Je komt niet voor verassingen te staan. Hoe fijn is dat!
Vorige week onze nieuwe camperbus opgehaald. De aflevering verliep niet geheel foutloos en dan ontdek je op je eerste rit naar huis al een probleem dat de banden niet zijn uitgebalanceerd. Heel vervelend om met een slakkengangetje naar huis over de snelweg te moeten rijden. Door onze eigen garage opgelost en de factuur ging rechtstreeks naar Witoma. Wel netjes dat Ton van Witoma een paar dagen later contact opnam of het nog gelukt was bij de garage.
Er is geen tijd om garantie zaken goed op te pakken. Tot 3x terug geweest Ivm Omnistor luifel die tordeerde daardoor niet goed sloot. Echt aan moeten houden om het goed opgelost te krijgen. Bleek verkeerde steunen gemonteerd. Koelkast blijkt niet op gas te ontsteken, wist verkoper niets van. Achterwand keukenblokje is losgeraakt, zou hersteld worden onder garantie, blijkt niet gedaan of alweer losgeraakt, wel op de factuur . Bevestiging fietsenrek op dissel, draadeind afgeslepen, roest nu! Kortom, een verkoop gericht bedrijf geen service gericht bedrijf! Kwantiteit voor kwaliteit!
Onze koelkast had problemen met aan- en uitgaan. In de vakantie daarmee goed op afstand geholpen, echter het mocht niet baten. Na de vakantie mocht koelkast in observatie en bleek hij het heel goed te doen. Dus vandaag is de bedrading vernieuwd. Wat een klus voor een paar dagen behoort te zijn, is vandaag door twee werknemers in 6 uur verholpen. Alle hulde voor het snelle werken zodat ik erop kon wachten.
Wij hebben deze zomer genoten van de nieuwe Eriba. Maar nu moet de caravan de stalling in. Wij hebben diverse filmpjes gekeken, maar bleven twijfelen. 1 telefoontje naar Witoma Rosmalen en Marcel van de Water nam alle tijd om ons precies uit te leggen wat we wel en niet moesten doen. FANTASTICH !
Sinds 3 november 2022 heb ik eindelijk onze Knaus van ti 650 MEG gekregen Nu naar bijna 1 jaar hebben we al veel mooie reizen gemaak. Met wat kleine missers die we hebben gehad zijn we fantastisch goed geholpen mijn grote complimenten aan het team van Witoma die zelfs in het weekend ons met raad en daad bijstond en in het bijzonder wil ik Koen en Willem bedanken die ons diep in Zuid-Spanje weer op weg hielpen. Waarschijnlijk ben ik niet fotogeniek daar de foto bij de aflevering niet is geplaatst Maar toch bedankt allen Witoma toppers
super advies bij verkoop voor gebruikte caravan extreem behulpzaam alle mankementen na eerste vakantie werden vakkundig opgelost wij zijn heel erg tevreden
Bedankt Willem van Dijk.en monteur Frank v.d Biezen voor de geweldige service en vak bekwaamheid. Fam. Rieter
Bij een terug roep actie voor een technisch ding aan onze fijne hymer camper wordt je professioneel uitgenodigd en om zaken zo makkelijk mogelijk te maken is er een drive thru ingericht met vaste kiesbare tijden Ontvangen met hartelijk welkom een lekker stuk Brabantse vlaai en koffie Een uur daarna staat de camper weer gereed met een leuke tas met bruikbare spulletjes op je stoel Dan krijg je nog een goed seizoen wens mee en ga je met een gevoel naar huis Team Witoma verstaan hun vak maar zijn vooral ook met hun klanten bezig Echt een verdiende dikke pluim Fijn weekend toegewenst
Ons geduld is vandaag beloond met de aflevering van onze mooie camper. Goed deskundig advies bij de aankoop, zeer goede uitleg bij de aflevering. Je bent geen nummer maar één persoon in dit vriendelijke witoma-team. Waar mogelijk worden al je wensen vervuld. Theo en Jannie
Bellen om een onderhoudsbeurt voor caravan te maken. Sorry, we maken alleen nog afspraak met mensen die caravan hier gekocht hebben?! Wat is dat nou apart. Onze caravan is van 1993 en om de paar jaar krijgt hij onderhoudsbeurt van Witoma, hoezo nu dan worden afgewimpeld. Ze gaven dan wel een ander adres waar ik het kon proberen. Ben blij dat jullie het druk hebben, alternatief om later de beurt te kunnen doen lijkt me een betere optie dan zeggen dat je niet welkom meer bent!
Wij hebben onze eerste Eriba Nova SL 590 bij Witoma gekocht. Zowel tijdens het eerste bezoek als bij de opvolgende 2 bezoeken en bij het telefonisch en email contact met Kees Hasaart en met Angelique van Dinther zijn wij erg netjes geholpen. Ook de aflevering is netjes verlopen. Ik hoop dat wij er snel op uit kunnen met onze mooie caravan!
In oktober 2018 hebben wij een nieuwe ERIBA caravan gekocht. Door corona is de caravan 1,5 seizoen gebruikt en in 2021 heeft de koelkast het begeven. Het probleem bleek een kapot aggregaat. Om een lang verhaal kort te maken, de caravan heeft maanden bij Witoma gestaan omdat zowel Eriba als Dometic als leveranciers hun verantwoordelijkheid niet wilden nemen. Hierdoor zouden alle kosten bij mij als klant terecht komen, volgens mij ten onrechte. Uiteindelijk heeft Sjaak de knoop doorgehakt en ons een heel redelijk voorstel gedaan om de zaak op te lossen. Hoewel ik vind dat dit allemaal te lang geduurd heeft zijn wij erg blij met de oplossing en het bevestigt ons vertrouwen dat wij in Witoma hebben.
Diverse caravans gekocht het merk knaus super caravan ik heb nu mijn caravan verkocht en een mooie prijs voor gekregen ik heb geen nieuwe gekocht omdat mijn man is overleden en ik alleen niet op vakantie gaat want dat is saai ik vind het wel jammer want ik rij graag met de caravan altijd naar Hongarije
Het is 6.30 uur en we zijn klaar om te vertrekken. Auto afgetankt , caravan aangekoppeld en gaan met die banaan, we zijn weg....of toch niet? Slechts 4 meter verder, een geweldige klap op het vroege ochtenduur. Caravan stond enigszins scheef met een lichte koninklijke buiging naar de bestuurder van de auto, alsof hij wilde zeggen, het aankoppelen mag dan fout gegaan zijn, maar alle voorgeschreven veiligheidsmaatregelen hebben gewerkt. De remkabel deed voortreffelijk werk, het neuswiel daarentegen kon de klap niet verwerken en was kapot en de verlichting van de caravan deed het ook niet meer. Dan is er maar een optie, Witoma's noodnummer bellen. Goedemorgen met Wim van Dijk , spreekt u maar.... Na mijn verhaal aangehoord te hebben stelt hij voor om naar Rosmalen te komen, zodat de noodreparateur de schade kunnen opnemen en eventueel herstellen. Dat aanbod grijp je natuurlijk met beide handen aan en zo rond 8.30 uur arriveren we in Rosmalen, alwaar we worden opgewacht door Wim, op de trekker, om de caravan zo snel mogelijk op de brug te krijgen. Nemen jullie maar vast een bakkie koffie en ga lekker in de showroom zitten, wij gaan aan het werk. Om 9.30 uur, voorzien van een nieuwe remkabel, neuswiel en werkende verlichting, konden wij, dankzij Wim en zijn medewerkers van onze vakantie gaan genieten . En genoten hebben we . Een pluim voor zulke goede Service is dan ook zeer zeker op zijn plaats, waarbij, in ons geval, het aantal sterren best verdubbeld had mogen worden. Nogmaals hartelijk dank WITOMA
Prettig ontvangst. Niet op dringerig en bij vragen veel ge duld en uitleg! Brabantse gast vrijheid. Goede uitleg bij afhalen van de caravan!
Op de bonnefooi Witoma bezocht tijdens de Knaus dealerdagen, om de Knaus Vansation, Hymer Tramp S en BMT te kunnen vergelijken, die alle op onze shortlist stonden. Al deze modellen waren aanwezig; de meeste al verkocht, maar prettig om ze te kunnen zien en van binnen te beleven. Na een informatief en open gesprek met Willem, concludeerden wij dat de Tramp S het beste bij ons past. Aanvankelijk met het idee van de 685, maar de 585 zou op korte termijn beschikbaar zijn en beviel ons het beste. Op onze vragen is tijdig en adequaat gereageerd en gesprekken met Willem en Wim gaven heel veel tips en informatie. Voor de aflevering werd ook meer dan genoeg tijd uitgetrokken, waarbij Gerrit stapsgewijs ons meenam in het gebruik van onze camper. Dank voor het gidsen tijdens het laatste traject van onze reis op zoek naar een camper.
Beste mensen trap er niet in.De caravan waar wij over gebeld hadden zouden er twee van staan, 1 was nog te koop de andere was verkocht.Toe wij vele kilometers ervoor gereden hadden was de caravan er niet eens er stond er 1 buiten maar die was verkocht!Dus mensen bezint eer ge eraan begint bij deze zaak.
Geachte heer Klaas, Vervelend dat het zo gelopen is, u belde of u deze caravan kon zien, die stond er ook en hebt u gezien echter was deze inderdaad niet beschikbaar om direct te kopen. Er komen nog 2 exemplaren die binnenkort af fabriek komen waarvan er 1 verkocht is dus er was inderdaad nog 1 beschikbaar. We hebben u dit getracht uit te leggen maar u wilde dit niet meer horen. U doet alsof wij u gelokt hebben wat in geen geval zo is. Vervelend dat het zo gelopen is maar gezien uw reactie is het wellicht beter zo. Met vriendelijke groet, Willem van Dijk
Camper september 2020 gekocht, vandaag bericht gehad dat deze in Rosmalen is aangekomen en wordt klaargemaakt voor levering. Wij zijn erg blij met dit bericht en danken iedereen die meegeholpen heeft om dit toch nog op korte termijn voor elkaar te krijgen.
Originele beoordeling
Camper gekocht, september 2020. Denk je nou dat ze ons informeren over de levering. We zijn inmiddels bijna 1 jaar verder. Iedere keer zelf vragen hoe het ermee staat. Nooit pro actief een bericht. Zeer slechte klantbehandeling. Nu weer contact opgenomen maar Koen is met vakantie hij wel. Wij maar wachten, kom op, gaat niet om een zak aardappelen.
Na vele jaren een camper gehuurd te hebben dachten we te weten welke camper het beste aan onze eisen voldeed. We hebben diverse zaken bezocht die ons allemaal "best goed" te woord stonden en met ons mee probeerden te denken in de aanschaf. Maar Koen van Witoma stak er eigenlijk direct met kop en schouders boven uit: goed naar ons luisteren, meedenken, adviseren, enthousiasmeren, niets "aansmeren" maar reëel offreren. Helder en duidelijk, het niet mooier maken dan het is en tegelijkertijd ook kunnen overbrengen waarom welke keuze verantwoord is. Een topverkoper! Hij begreep ook dat het een moeilijke en belangrijke beslissing is want er is nu eenmaal veel (spaar)geld mee gemoeid en je moet toch proberen om in 1 keer de juiste keuze te maken. Dat gaf ons ook vertrouwen, hij heeft ons absoluut uitstekend geholpen, alle complimenten waard! De sfeer bij Witoma is verder warm en gastvrij, er wordt tijd voor je gemaakt, geen enkele vraag is er eentje teveel. We zijn blij met onze keuze voor dit bedrijf! Ondertussen rijden we rond in een prachtige camper, helemaal zoals wij wilden. Bij oplevering kregen wij een uitvoerige uitleg en toelichting van Gerrit, wat een prima en aardige en ook vakkundige man is dat! Er was alle tijd, geen vraag was hem teveel, geweldig! Kortom: we zijn tevreden en raden iedereen aan om voor een gedegen en vakkundige keuze voor een camper naar Witoma te gaan. Cees en Wendelien van Oostrom
Het zijn moeilijke tijden voor producenten en leveranciers. Een levertijd voor een fiets is soms meer dan een jaar. Onderdelen zijn er niet door tekort aan bepaalde grondstoffen. Wij bestelde in juli 2020 een nieuwe camper, aangepast aan onze eisen. Dit ging onder deskundige leiding van de mensen bij Witoma. Onderweg naar huis kregen wij al keuzes voorgelegd omdat elke dag een vertraging van weken kon betekenen. Tijdens het hele bestel-proces ging dit zo. Tot in de kleinste details werden wij begeleid. Toen de levering in zicht kwam ging het om praktische zaken, indelingen en afmetingen. Ook hier waren niet alleen verkopers, directie alsmede garage personeel bereid voor advies. Een fietsenrek keuze moest worden aangepast en doormiddel van fotoos konden wij de juiste beslissingen nemen. Dan de levering, weken van te voren, op het uur nauwkeurig ingepland. De hulp en advies bij de levering zelf was als kersen op de taart nog beter. Fijne uitleg en hulp bij het plaatsen van de fietsen. Kortom een bedrijf met fijn, vriendelijk personeel waar we van begin tot eind in de watten zijn gelegd. Wim van Logten Mariet Maesen
• Iedereen mag een review schrijven zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.
• Wil je meer weten? Bekijk ons privacybeleid en ontdek hoe we omgaan met gegevens en reviews.