Aankoop niet helemaal vlekkeloos verlopen
Ik heb 8 mei 2021 een proefrit in de Abarth 695 Rivale gemaakt van ruim een uur en ik vond de auto prima.
In de overeenkomst is een geschatte levertijd gegeven van één week. En het factuurbedrag was € 15.635,00.
De levertijd van een week kon niet waargemaakt worden, ondanks het feit dat ik mijn ongenoegen hierover heb uitgesproken. Pas op 20 mei was de overdracht, terwijl alleen de olie moest worden ververst.
Aanvankelijk stond op de factuur dat het motorolie verversen € 175,00 incl. BTW kostte. Dit bedrag vond ik te hoog voor 2,9 liter olie en ook veel hoger dan dat Jeroen Gerritsen mij telefonisch had meegedeeld. De olie moest worden ververst omdat de termijn van een jaar eerder is verstreken dan de eerste 15.000 km. De auto is van 31 januari 2020. Dus het eerste jaar was op 31 januari 2021 verstreken. Toen was Zeeuw nog eigenaar van de auto en had Zeeuw de olie op 31 januari 2021 moeten verversen en de kosten hiervan voor haar rekening moeten nemen. Goed beschouwd is mij het achterstallige onderhoud van Zeeuw in rekening gebracht. Na het bezwaar dat ik heb gemaakt tegen de hoge kosten voor het olie verversen is het bedrag verlaagd naar €75,00 die ik op 20 mei heb afgerekend om de feestvreugde van de aflevering niet te verpesten. Maar ik vind het onterecht dat ik deze kosten heb moeten betalen, mede omdat deze ook niet in de overeenkomst worden genoemd.
Al snel bij het rijden in de auto merkte ik dat de remmen piepten. Dit deden ze niet tijdens de proefrit. Ik ben op 6 juli 2021 met de auto terug gegaan naar uw vestiging in Rotterdam en na onderzoek bleek dat de remblokken achter vervangen moesten worden. Deze waren echter niet op voorraad en zijn pas 30 juli vervangen. Helaas piepen de remmen nog enigszins. De afspraak is gemaakt dat ik nu eerst op vakantie ga met de auto en ongeveer 4000 km ga rijden in de hoop dat het piepen dan is verdwenen.
Kortom ik ben ondanks de keurige persoonlijke benadering niet geheel tevreden.