duur en slechte communicatie
Mijn auto kwam niet meer door apk, te hoge kosten, dus ik ging op zoek naar andere auto. Ik wou de E 49,- voor APK betalen maar ze zeiden dat ik alleen maar de onderzoekskosten hoefde betalen en dat kwam wel zodra ik andere auto had en besloten of ik m'n oude aan hen verkocht of elders. Ik had i.p afspraak gemaakt voor APK en onderhoudscheck v 35,-. Ik vroeg dag later of ik auto nog kon rijden om even een auto aan andere kant v.d. stad te kijken. Dat rieden ze af, maar op m'n 'ik heb vorige week nog 300 km. gereden ermee, dit kan toch ook nog wel', kreeg ik auto mee. Eerder hadden ze 't gehad over olie lekken, maar aangezien ik daar zelf tot nu helemaal niets van had gemerkt nam ik aan dat ook dat wel meeviel, vergat er nog es expliciet naar te vragen. Maar toen ik dag erna m'n auto weer uit mijn garage haalde lag er enorme olieplas in m'n garage. Hele carterpan leeggelekt. Had ik gewoon mee gereden. Ik vroeg de Baaij dus wat ze gedaan hadden. Eerst ontkennen,'moest al lang zijn', later werd nagevraagd bij monteur, en die zei dat ie de carterpan had doorgeprikt, bij controle op roest. Hadden ze dat mij niet even kunnen zeggen voor ik 20 km. ging rijden? Mocht er nu geen stap meer mee rijden. Ik heb 'm dus daar laten staan. Heb de olievlek al met zo'n 10,- aan oplosmiddelen gepoetst, maar krijg t met nog geen 100 oplosmiddelen meer schoon, glij er telkens op uit, fijn met m'n osteoporose. Heb m'n oude auto elders voor nieuwe ingeruild. Toen ik m'n oude kwam halen moest ik ineens toch nog de APK v 50,- èn de (natuurlijk overbodige nu ik de auto niet meer ging laten maken) onderhoudscheck v 35,- betalen. Als ik een rapport wou moest ik nog es E 5,- afmeldkosten betalen (en dan was ie direct dus volledig afgekeurd, resterende termijn weg). Ze hebben me zowaar nog wel naar de garage v m'n nieuwe auto gebracht, daar ik met m'n osteoporose in de gladde sneeuw/ijzel niet die 5 km. durfde lopen. Dat kwartier heeft ze E 25,- gekost op hun uurloon afgaand.