Niets meer te wensen..
Geen woorden voor te vinden.. Wat een mooie garage!
Afgelopen maandag stond mijn vrouw weer eens een keer langs de weg met onze eigen auto. Weer branden alle lampjes... met de tekst stop de motor nu. Al meer dan 4 weken staat deze auto af en aan bij de dealer (!) om te onderzoeken wat het probleem nu daadwerkelijk is. Maar elke keer is het weer iets anders; een breuk in de slang, een afdicht ring, koelvloeistof motor, etc. In de afgelopen 1,5 maand meer dan 1500 euro betaald aan deze dealer.
Toen de auto er echt mee ophield afgelopen maandag deze laten afslepen richting Ben van Tilburg. Om eens onafhankelijk te laten kijken wat er nu aan de hand was. Er was geen tijd (ook zij hebben het heel druk) maar toch vonden ze dinsdagmiddag een gaatje. Na een inspectie werden wij gebeld of wij langs wilde komen. Dan konden wij zien wat er aan de hand was. Er was zelfs door de monteur een filmpje gemaakt om het probleem te laten zien. Een probleem wat ook door de voorgestelde reparatie door de dealer (een deksel vervangen in de motor van 600 euro) zeker niet verholpen kan worden. Het probleem bleek veel groter; de motor is economisch totall loss (het zou een complete revisie moeten worden van de motor).
En dan dus moeten kijken naar een nieuwe auto. Een keus die je liever niet met tijdsdruk wilt maken. Want snelheid is zeker geboden. Wij zijn afhankelijk van de auto als het gaat om school voor de kinderen en werk voor mijn vrouw. Een dergelijke keus maak je dan ook liever niet onder een tijdsdruk en het moeten kopen van een auto anders kunnen de kinderen niet naar school.
Ook hier dacht Ben zeer behulpzaam in mee. Wij rijden nu tijdelijk in een grote auto (die goedkoper was dan de volledige reparatie van de motor) waar wij voor de aankomende weken cq maanden vooruit kunnen. Het is wat behelpen maar nu hebben wij rust en ruimte voor ons gecreëerd om te kijken naar een passende oplossing voor ons vervoer.
Dank Ben en Roel voor het meedenken in onze situatie!