Reactie van het bedrijf
Beste heer van Schaick,
Wij betreuren uw ontevredenheid betreft het organiseren van een praktijkexamen bromfiets voor uw dochter.
Om in te gaan op uw kant van het verhaal is het zo dat wij altijd proberen een praktijk examen na boeking te vervroegen met de nadruk op proberen, van beloven is echter geen sprake. Dat kan immers niet, wij zijn hier in afhankelijk van het CBR of zij extra examen capaciteit kunnen inzetten of niet. Daarnaast is het reserveren van een praktijk examen alvorens het behalen van een theorie examen van de leerling een risico voor de rijschool. Dit doen wij echter om de klant wat tegemoet te komen in de lange wachttijden van het CBR. Een voorwaarde van onze praktijk dagopleiding is het nemen van een proefles, deze les kan pas afgesproken worden nadat het theorie examen is behaald. De proefles is bedoeld om het niveau te bepalen van de leerling en te beoordelen of het inzicht voldoende aanwezig is alvorens dat deze de dagopleiding ingaat. Na herhaaldelijk gebeld, ingesproken te hebben en een verzoek van terugbellen te hebben gedaan (echter zonder resultaat) zijn wij genoodzaakt het examen te verplaatsen voor onbepaalde tijd totdat er weer contact is met de klant. Wij dragen namelijk op voorhand de financiële verplichtingen aan het CBR. Wij zijn verantwoordelijk voor onze rijopleidingen, het niveau daarvan en het daarbij behorende slagingspercentage.
Een door ons aangeboden alternatief, een nieuwe, iets latere examen datum (eind september), dus 2 weken later dan de oorspronkelijke datum werd door u niet geaccepteerd. Na een onplezierig gesprek voor beide is besloten de samenwerking te beëindigen. Nogmaals we betreuren de situatie daar wij zoveel mogelijk naar klanttevredenheid streven. Maar als bedrijf blijven we ook graag trouw aan onze eigen bedrijfsvoering.