Helaas slechte service
Enkele weken geleden stonden we op het punt een korte vakantie te gaan houden in Nederland met de caravan. Die was dit voorjaar voorzien van een nieuw dak en een mover bij Vinken, dus we dachten dat de caravan er helemaal klaar voor was. Het weekend voor vertrek bleek echter bij de controle dat de kachel niet goed brandde. De vlam ging telkens uit. Een klein mankement, volgens mij, dat gemakkelijk te verhelpen zou moeten zijn. Dus ik bel op naar het servicecentrum met de vraag of we de volgende dag, op weg naar de camping, even langs konden komen om het mankement te verhelpen. De voorspellingen voor het weer waren slecht, dus een beetje warmte zou welkom zijn. Er werd gezegd dat ik echt niet langs kon komen; de week erop was er pas ruimte. En daar sta je dan. Je dealer laat je letterlijk en figuurlijk in de kou staan.
Gelukkig zijn niet alle dealers zo. Want Linberg in Hulten (op weg naar de camping gelegen) bleek wel bereid om te helpen. “Bij een klein mankement helpen we altijd”, zo werd er gezegd. En inderdaad, met even doorblazen was het probleem opgelost. We hoefden zelfs niets te betalen. “Is service” was de mededeling.
We hebben overigens wel iets in de fooienpot gedaan. Service is ons zeker wel wat waard. Die service hebben we dus totaal gemist bij Vinken. De planning van het maken van het dak was al een mijl op zeven. Maar het letterlijk in de kou laten staan geeft de doorslag. Collega Linberg heeft laten zien dat het ook anders kan.
Op een mail hierover met de mededeling dat we onszelf niet meer als klant beschouwen hebben we geen reactie meer gehad.