Reactie van het bedrijf
Omdat deze beoordeling ons toch wel pijn doet, willen we ook graag onze kant van het verhaal laten horen, ook omdat we oprecht verbaasd zijn over de beoordeling. Al kan dat natuurlijk het gevoel van deze klant zijn.
We hadden een afspraak om 8.00 uur, was al eerder aan het werk gegaan en zag op een gegeven moment al een auto voor de shop staan. Ben er naartoe gelopen en toen ik het kenteken zag wist ik dat dit onze afspraak was. Dit was om 7.30 uur. Klant binnen gelaten en onder het genot van een bakje koffie samen over de auto en wat koetjes en kalfjes gesproken terwijl ik de werkorders voor die dag uitdraaide. om 8.00 uur is een monteur met de klant wezen rijden en is daarna met diagnose apparatuur nogmaals gaan rijden. Wij hebben alle meetwaarden van de DSG automaat bekeken en samen met TVS engineering besproken. Wij zagen geen afwijkingen naar voren komen. Klant ervaarde nog een tikkend geluid wat van een elektrisch klepje kwam op de motor. ook dit hoort gewoon bij deze motor. Monteur heeft alles met de eigenaar besproken en het advies gegeven om zowel een tuning op de motor als op de DSG te doen. Zijn opmerkingen worden vaker bij deze type's gemaakt en een tuning is dan een oplossing. Vervelende is wel dat de auto nog in de fabrieksgarantie zit en hij er daarom iets huiverig voor is. Ook ik als eigenaar heb dit nogmaals besproken met de klant. Hij heeft ook geen enkele blijk van wantrouwen of ontevredenheid laten zien tijdens het gesprek. Klant heeft afgerekend en met een tot ziens zijn we uit elkaar gegaan. Dit was inmiddels 09.45 uur.
Na de beoordeling heb ik 2 maal proberen contact te krijgen met de klant om te vragen naar een uitleg, ook omdat de geschreven beoordeling mij niet duidelijk was.
Wat Scania hier mee te doen heeft weet ik dan ook echt niet. Ook zijn wij nergens heilig van overtuigd maar geven wij een advies. Klant had ook al enkele malen bot gevangen bij de dealer en wij waren een second opinion. Eerste keer nam de klant niet op en heb ik voicemail ingesproken. 2e keer stond telefoon waarschijnlijk uit want het nummer was niet bereikbaar. Wat ons vooral stoort is dat we dik anderhalf uur een diagnose hebben gedaan en geen onvertogen woord hebben gehoord. Dat er dan achteraf zo een beoordeling komt is erg teleurstellend. Zeg dan dat er niets van klopt als je aan de balie staat. Hoop alsnog dat de klant contact opneemt zodat we het er over kunnen hebben.