Aftersales laat te wensen over
Bij dit bedrijf een Peugeot 308 SW gekocht. Auto zag er prima uit, boekjes erbij dus ik durfde het wel aan. Garantie kun je alleen bijkopen in combinatie met een afleverpakket. Omdat hier totaal circa € 1200,- voor gerekend wordt hiervan afgezien. De auto zou prima in orde zijn volgens eigenaar *****.
Na een paar dagen toen het wat kouder werd viel het op dat de kachel niet of nauwelijks warmte gaf. Bij nader onderzoek blijkt dat dit een veelvoorkomend probleem is bij dit type auto. De kachelradiateur raakt verstopt. Gebeld met Swager en een afspraak gemaakt, kosten voor herstel in overleg. Auto gebracht op dinsdag en gewacht tot einde van de dag. Zelf maar gebeld en kreeg te horen dat de kachelradiateur nog niet binnen was. Dag later aan het eind van de middag zelf maar weer contact opgenomen, ja hoor: auto was klaar. Ik zou gebeld zijn, maar geen gehoor. Geen gemiste oproep of voicemail, vreemd.... ik kon hem donderdag ophalen want dan waren de beide heren aanwezig. Voor de reparatie werd € 200,- in rekening gebracht, volgens zoon ***** is dit alleen het originele onderdeel en de arbeid namen zij voor hun rekening. Ik had gezocht en gezien dat een nieuwe kachelradiateur tussen de € 50 en € 100,- moest kosten van Valeo of een ander prima vervangend merk. Ik zou persoonlijk in een auto van bijna 14 jaar oud geen nieuw en origineel onderdeel monteren en dit is ook niet overlegt. je koopt een auto voor € 4495,- (gewoon vraagprijs betaald en niet lopen pingelen) en vervolgens laat Swager je binnen een week na aankoop nog even betalen voor een defect aan een auto welke ze zelf gemakkelijk hadden kunnen en moeten opmerken voor aflevering. Zij zijn notabene een zelfbenoemd Peugeot Specialist! Al met al blij met de auto maar wel een vieze nasmaak over de "service" of liever gezegd: het gebrek daaraan. Als je claimt een betrouwbaar bedrijf te zijn zou ik een klant die binnen een week na aankoop zich meldt met een probleem niet nog eens laten betalen voor het oplossen.