Reactie van het bedrijf
Wij willen graag onze kant van dit verhaal toelichten.
In het mailcontact dat we voorafgaand aan het bezoek hadden, stond: Deze auto is nog vrij, u kunt komen kijken en eventueel een proefrit maken.
Toen mevrouw kwam kijken hebben wij, conform onze werkwijze, allereerst gevraagd of mevrouw een auto in te ruilen had. Mevrouw had inderdaad een auto in te ruilen, maar had deze niet bij zich. Wij maken voorafgaand aan een proefrit, met één van onze occasions, eerst een inruilprijs. Als dit te ver af ligt van de verwachting van de klant, dan hoeft er ook geen proefrit plaats te vinden, mede omdat iedere proefrit een klein risico(schade) met zich meebrengt én de auto daarna altijd weer nagelopen wordt, alvorens deze weer in de showroom geplaatst wordt. Omdat mevrouw niet wilde praten over een inruilprijs hebben wij aangegeven hoe onze werkwijze is en waarom. Wij vinden het vervelend dat mevrouw voor niets is gekomen.
Overigens ruilen wij alle merken auto’s in.