Niet eerlijk tegen klant
Ik heb laatst bij Van Kuyk een VW Polo (prima in orde, goede prijs (denk door 2 kleine deukjes en toch wel wat lakschade) gekocht en mijn Mazda 5 met weinig km, 4 nieuwe all season banden, nieuwe blokken voor, nieuwe uitlaat, bij hun ingeruild met een volgens hun uiterste inruil van 1750, nu zie ik tot mijn verbazing dat hij te koop staat voor 3950, dat is 2200 boven mijn inruil prijs, dat wel een flinke winstmarge naar mijn idee is, terwijl ik nog aangegeven heb waar hij in de markt voor aangeboden wordt maar hun reactie was: daar zetten wij hem niet voor in de markt, maar dat is wel precies de prijs waar hij bij hun voor wordt aangeboden. Jullie zullen begrijpen dat ik me toch wel opgelicht en belogen voel! Met een kluitje het riet in gestuurd. En dan te bedenken dat ik ook nog 270km van Maastricht naar Schagen ben gereden oa voor de prijs (maar die staat los van de inruilwaarde) en de goede reviews. Nadat ik via app gereageerd heb krijg ik als reactie: een foutje van een stagiair die een 3 ipv een 2 had getypt, tot mijn verbazing was die dag de advertentie van de Mazda opeens helemaal verdwenen, als reactie gaven ze als reden om misverstanden te voorkomen (ff een 3 in een 2 veranderen) en een collega garagehouder heeft misschien interesse (toevallig) Opeens na ruim 2 weken zie ik (kenteken check) dat de Mazda APK gekeurd is (2 mnd te vroeg) en 5 dagen later staat hij op naam van een particulier terwijl de auto op geen enkele media aangeboden is, nu beweerd Van Kuyk dat de auto verkocht is aan een collega garage maar de auto heeft sinds mijn inruil alleen maar op hun naam gestaan (erkend bedrijf bij kenteken check) en daarna meteen op een particulier zijn naam en niet een ander erkend bedrijf, deze manier van handelen getuigt niet van openheid en eerlijkheid tegenover een klant.