Luisteren niet naar de klant
Op 10-05-2021 heb ik een onderhoudsbeurt aan mijn scooter laten uitvoeren bij 4000 KM. Bij inname scooter werd er mij gevraagd of er nog bijzonderheden waren. Ik heb gezegd dat 2 weken terug de scooter 3 keer op 1 dag tijdens het rijden compleet stilviel en dat dit sindsdien niet meer is voorgekomen. Op de factuur staat slaat soms af. Dat heb ik niet gezegd. Had dan een feedback gevraagd van wilt u dat we er alsnog even na kijken ?
Afslaan is toch echt anders dan compleet stilvallen.
Op de bon staat ook dat het stationair toerental is afgesteld ? Hiervoor heb ik dus wel betaald, stationair draait hij altijd keurig ongeveer 2100 omw./min. hier was niet mis mee.
Buiten met hem nog gecontroleerd of de scooter nog 2100 omw./min.stationair liep. Het vertrouwen was weg. De andere collega gaf aan dat het luchtfilter vervangen is, op mijn vraag en dat na 4000 Km? Gaf hij als antwoord o nee, gecontroleerd.
Ik mag aannemen dat ook de oliezeef vervangen of gereinigd is ? Dit kan ik niet op de factuur terugzien. Toen ik de scooter 3 jaar terug hier aanschafte was het zeer correct afgehandeld.
Nu weet ik dat mijn type scooter problemen heeft gehad bij aflevering dat deze nieuw schokte tijdens het rijden en inhield.
Na diverse keren terug te zijn geweest bleef het probleem.
Ik twijfel niet aan de vakkundigheid en jarenlange ervaring van Sunder bromfietsen. Dan op de bon van 25-04-2019. dan kom de regel:
Het *schokken* dat je voelt tijdens het versnellen komt doordat de motor constant aan het bijregelen is om zo min mogelijk benzine te verbruiken en daardoor zo schoon mogelijk te zijn. Nou ja, zelfs sterk inhouden, wat gevaarlijk is als ik een kruising moet oversteken.
Die onderhoudsbeurt kost mij toen 63,40 euro incl. kleppen stellen en nu 109,75 voor nagenoeg alleen olie verversen. De scooter loopt nu als een zonnetje sinds ik de problemen van inhouden bij een andere monteur in Rotterdam heb laten verrichten, zij kregen het wel voor elkaar, Sunder zal toch echt op een andere