Goede vakmensen, communicatie kan beter.
Gevraagde dienst was het plaatsen van 2 nieuwe autobanden en vervolgens het uitlijnen van de banden.
Ik had een afspraak ingepland via de website en daarbij alle velden ingevuld, incl. het open tekstveld voor meer aanvullende info. Een dag na het maken van de afspraak kreeg ik een mail met het verzoek om de afspraak te verzetten naar een later moment, omdat de agenda al te vol was wegens de feestdagen (de agenda en de afsprakentool op website zijn dus niet op elkaar afgestemd). Vervolgens volgde er nog een paar mails met de vraag en antwoord over wat er gerepareerd moest worden, want ik had op de website aangevinkt dat het om een bandenwissel ging en een repetitie. Vreemd, want in het open tekstveld van de website had ik dat gewoon uitgelegd. Daaruit kon je ook opmaken dat ik nog geen eigen banden had, welke nieuwe banden ik nodig had en dat de auto moest worden uitgelijnd.
Op de dag dat ik de auto bracht werd 's ochtends direct duidelijk dat ze de gevraagde banden niet op voorraad hadden en dat het nog wel een dag of 2 kon duren voordat deze werden geleverd. Bij mijn vraag waarom ze die niet al hadden besteld (we waren immers 3 weken verder sinds de afspraak was ingepland), werd simpel geantwoord dat dat niet op het formulier stond dat de baliemedewerker voor zich had. M.a.w. hij miste het blad met het open tekstveld dat je wél via de website kon invullen.
Uiteindelijk is de auto goed gerepareerd en ik had de auto die 3 dagen niet per se nodig, dus ik ben tevreden. Maar een verbeterpunt is de koppeling tussen de website en het eigen interne systeem. Als die de juiste info naar elkaar doorzetten, dan maakt het dat het werk voor zowel de klant als het eigen personeel een stuk sneller, makkelijker en comfortabeler.