Reactie van het bedrijf
Geachte mevrouw Degen,
We zijn hoogst verbaasd met de enorm negatieve reactie op ons klanten vertellen platform, 'n 1.
Als wij kijken hoe flexibel wij ons richting u hebben opgesteld als passant uit Utrecht, om u toch binnen 24 uur te helpen binnen een volle planning bij ons. Zo was de auto voor het weekend klaar.
U komt bij ons binnen om een slotboutadapter te bestellen, echter daar zit levertijd op, die tijd is er voor u niet. De slotboutadapter is nodig omdat u elders de remblokken wil laten vervangen, echter deze garage heeft geen mogelijkheid om de slotbouten los te krijgen.
Dan vraagt u of wij de remblokken voor u willen vervangen, terwijl u zelf de remblokken aanlevert, voor ons geen probleem. (waarschijnlijk zijn wij een van de weinige garages die de klant zelf onderdelen laat aanleveren, terwijl wij deze ook leveren) We constateren ook nog dat de auto al een oudere terugroepactie heeft open staan, die we compleet voor u op kosten van BMW uitvoeren, ook binnen de 24 uur.
Voor de reparatie van de remblokken berekenen wij u maar 45 minuten arbeidsloon door.
Daar u zelf in Utrecht woont heeft u een huurauto nodig, die wij u gewoon voor het servicetarief van de werkplaats van € 30,- / 100 km vrij ipv het commerciële tarief van € 45,- / 100 km vrij berekenen. Dit staat ook beschreven bij ons aan de balie en op het door u ondertekend huurcontract. Dan is het natuurlijk wel heel vreemd dat uw verwachting is dat de huurauto inclusief de door u verreden extra kilometer gratis moet zijn, behalve de verreden brandstof. De kosten van de huurauto en extra kilometers bedragen € 90,50, meer dan de 45 minuten arbeid die u maar hoeft te betalen.
Sterker nog we zien ook dat u sinds 23 oktober nog steeds niet de openstaande factuur heeft voldaan aan ons. Jammer dus dat we al ruim 40 dagen wachten op een deel van de factuur, terwijl wij u binnen 24 uur hebben geholpen.
Thorsten Feller
Aftersales manager