Beste heer van der Horst, bedankt voor uw beoordeling. Met enige verbazing heb ik deze gelezen. Ik was namelijk in de veronderstelling dat u naar tevredenheid uw caravan hebt opgehaald. U geeft aan dat u twijfelt over hoe u uw beoordeling moet noemen. Ik zal daarom uw commentaar punt voor punt toelichten van onze kant en misschien wordt dan een en ander duidelijk. U geeft aan dat er "onaangekondigd €295,- afleverkosten op de rekening komen." Maar vóór de aankoop van de caravan heeft u van onze medewerkster Femke een offerte gekregen waarop de afleverkosten vermeld staan en ook uitgelegd is waarvoor deze kosten zijn, namelijk een BOVAG onderhoudsbeurt met remmentest en een interieurcheck. Met deze offerte bent u akkoord gegaan en er is een koopovereenkomst getekend. In dit geval heeft uw caravan bij ons 6 uur en 18 minuten in de werkplaats gestaan, heeft de caravan een BOVAG onderhoudsbeurt met remmentest gehad waarbij gasslang en drukregelaar zijn vervangen, tevens heeft de caravan een interieurcheck gehad waarbij o.a. een mengkraan, afvoerplug en batterij zijn vervangen. Bij het ophalen van de caravan zijn er geen extra €295,- berekend, deze stonden immers al op de offerte en koopovereenkomst en dus ook op de factuur. Daar komt bij dat u volgens offerte een totaalbedrag moest betalen dat wij met €285,- hebben verminderd om op een mooi totaalplaatje uit te komen. Dus u heeft een korting van €285,- gehad. Waar u deze korting aan toe kent mag u zelf weten, maar u zou kunnen zeggen: Uiteindelijk heb ik €10,- afleverkosten betaald. In uw geval hebben wij uw inruilcaravan met €285,- verhoogd waardoor u dus €285,- minder hebt betaald dan geoffreerd. U schrijft “een uur extra wachttijd” bij het ophalen van uw caravan. Ik heb het even nagekeken, want ik kon het mij niet voorstellen. Het was die zaterdag een drukke dag, we hadden 5 afleveringen van caravans, vandaar dat wij stipte tijden afspreken om het zo soepel mogelijk te laten lopen. U zou om 11:00 uur bij ons zijn. U komt om 11:09 bij ons aan met uw inruilcaravan, u drinkt even koffie en om 11:35 komt onze monteur Roy naar u toe om u te helpen. U heeft 25 minuten gewacht, excuus daarvoor maar dat is gelukkig geen uur. Dan de lichte schade waarover u het heeft. Tijdens de verkoop is met u afgesproken dat er een deuk zou worden verwijderd aan de linkerkant van uw nieuwe aankoop. Onze medewerkster Femke noteert deze afspraak op de koopovereenkomst en deze notitie komt bij ons automatisch op de werkorder van de monteur die de taak moet uitvoeren. Hier is echter wat mis gegaan in de communicatie van onze kant. Femke heeft omschreven: Deukje links naast de deur zo goed als mogelijk eruit halen. Echter had u met haar afgesproken dat het om een andere deuk ging, namelijk achter bij de bumper. Nu heeft de monteur 2 andere kleine deukjes verwijderd, wat eigenlijk niet had gehoeven. Tijdens het ophalen ben ik naar u toe gegaan en heb ik u mijn excuus aangeboden en u verteld dat ik dit vervelend vind. Ik heb u meteen 2 opties aangeboden: 1: Wij herstellen de schade en brengen de caravan kosteloos bij u thuis zodat u niet 2x hoeft te rijden (u woont 146 km bijna 2 uur rijden met een caravan bij ons vandaan), of 2: We herstellen de deuk nu meteen, alleen dat duurt ongeveer 1,5 uur. U gaf aan de 2de optie een goede oplossing te vinden en dat u toch nog even naar Duitsland moest om drank te kopen. U heeft toen aangegeven tegen 14:00 uur weer bij ons terug te zijn. De schade is keurig en onzichtbaar hersteld en de caravan is weer klaar gezet. U bent toen wat later weer bij ons gekomen om de caravan op te halen. Mijn excuus heb ik dus wel gemaakt en het voorval naar mijn weten zo goed als mogelijk opgelost. Dan zegt u dat u de aanschafprijs van de door u gekochte caravan nog een dag op de site heeft gestaan waardoor uw vrienden hebben kunnen zien wat u betaald heeft voor uw caravan. Nou is het tegenwoordig niet heel erg ingewikkeld voor uw vrienden om een prijs te schatten van een gebruikte caravan gezien marktplaats er vol mee staat, maar dat daargelaten; Onze website werkt samen met ons verkoopprogramma. Op het moment dat een caravan verkocht is, komt er ‘verkocht’ bij te staan. Dit moet alleen nog even synchroniseren met onze website, dit kan een paar uren duren. Sorry voor het ongemak. Uw inruilcaravan heeft inderdaad een hele lichte hagelschade. Op de koopovereenkomst heeft u verklaard dat uw caravan géén hagelschade zou hebben. Aangezien de schade zo minimaal was heb ik het geaccepteerd. Aan mijn uitgebreide reactie kunt u wellicht zien dat er bij ons geen sprake is van nonchalanche, desinteresse of ondeskundigheid. En ik hoop dat ik u een en ander heb kunnen verduidelijken, voor zover dat nog niet het geval was. Voor verdere vragen voor nu en ook voor in de toekomst sta ik u graag te woord. Jammer dat u ons NIET aanbeveelt. Voor ons geldt in ieder geval: Altijd welkom! Met vriendelijke groeten, Jurjen Wisselink tel: 0544-374310.
Mercatorstraat 19
7131 PW Lichtenvoorde
• Iedereen mag een review schrijven zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden en het privacybeleid
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.