Beste heer Eickhof, Bedankt voor uw beoordeling, het zet ons op scherp. Allereerst wil ik u zeggen dat ik het jammer vind dat u uw beklag doet middels dit forum, zonder dit tegen ons te zeggen tijdens afleveren of ons nadien hierover even te bellen. Maar goed, dit is natuurlijk ook een manier. Ik heb exact uitgezocht en nagevraagd wat er aan de hand is. Mijn kijk op het verhaal is als volgt: Op het moment van het bekijken van de door u aangekochte caravan pakt de verkoper een (degelijke) trap. Dat doen wij altijd bij aankoop van een caravan of camper. Het gaat immers om een gebruikte caravan, ook al is deze jong, er kan altijd iets te vinden zijn op het dak. Onze verkoper Jelle geeft aan dat u samen geconstateerd heeft dat er heel licht een paar putjes, haast niet te zien, in het dak zitten en u vindt dat prima. Vervolgens tekent u de koopovereenkomst waarop inderdaad staat dat u ook op het dak heeft gekeken. Dit doen wij juist uit alle eerlijkheid. Als koper heeft u ook zelf een onderzoekplicht, wij proberen juist om achteraf klachten te voorkomen altijd het dak te laten zien. Zo kunt u eventueel voor de koop al constateren dat u deze hele lichte putjes niet bevallen en derhalve niet tot koop over gaan. Dan de Thule uitdraailuifel. De vorige eigenaar heeft een windvlaag gehad en daardoor liep de luifel niet helemaal goed. Wij wisten toen nog niet dat we deze niet gemakkelijk konden repareren. Tijdens de onderhoudsbeurt aan uw caravan zijn wij op advies van onze werkplaats over gegaan tot het bestellen van een splinternieuwe Thule 6300 luifel ter waarde van ruim 1400 euro. U heeft een caravan gekocht met een gebruikt luifel en bent naar huis gereden met een splinternieuwe. Ik noem dat service van de bovenste plank. Misschien hebben wij daarover niet duidelijk gecommuniceerd anders kan ik me niet voorstellen dat u daar niet tevreden mee bent. Dan de aflevering: Gelukkig kan ik de beelden van onze camera s terug kijken: Om 10:00 uur hebben wij een afspraak. Om 10:06 komt u onze poort binnenlopen. Om 10:25 wordt het papierwerk in orde gemaakt: Te naam stellen van uw caravan etc Om 10:35 wordt u verzocht uw auto naar achteren bij de caravan te rijden Om 10:36 u rijdt naar binnen 10:43 U loopt mee naar binnen voor uitleg en overdracht papierwerk 10:46 Papierwerk wordt uitgelegd 10:52 De aflevering van de caravan waarbij de mover en een paar kleine zaken worden gedemonstreerd. U geeft aan dat u de Hobby caravan kent en verder geen uitleg benodigd. 11:09 U rijdt weg met uw caravan. Al met al bent u 1 uur en 3 minuten bij ons geweest. De gemiddelde aflevering duurt 1 tot 1,5 uur. Ik kan wel beamen dat u tussen 10:06 en 10:25 hebt moeten wachten zonder dat er wat gebeurt is. Dat zijn 19 minuten. Echter u kwam 6 minuten te laat, dus blijft er 13 minuten over. Het te naam stellen van een caravan mogen wij van de RDW pas doen als u in den lijve aanwezig bent en niet van te voren. Dat de caravan niet schoon was van binnen en buiten is voor mij niet te geloven, iedere caravan wordt bij binnenkomst van top tot teen gereinigd, en een tweede keer gebeurt dit een dag voor aflevering. Er kan een keer iets over het hoofd gezien worden, maar we hebben u niet gehoord tijdens de aflevering hierover. U speculeert over de vorige eigenaar en de situatie van overlijden. Jammer dat u ons daarin niet gelooft. Het is het ware verhaal. Het doet verder ook niet ter zaken, maar u vraagt de situatie over de vorige eigenaar en wij vertellen u globaal de trieste situatie en de reden van verkoop terug aan ons. Dan de inruilcaravan. 9 van de 10 keer ruilen wij een caravan in voor een inruilprijs zonder dat wij de caravan gezien hebben. Veel eigenaren hebben hun caravan in de stalling staan maar willen toch graag een inruilprijs. We vragen dan goed uit of de caravan schades heeft en wat de staat is, heeft hij veel binnen gestaan, is er in gerookt, etc etc. In uw geval echter is er op uw eigen verzoek meerdere malen aangegeven dat u de caravan eerst aan ons wil laten zien om verrassingen achteraf te voorkomen. Een pluim voor u, ik wou dat iedereen die mogelijkheid had. Zo gezegd zo gedaan. Al vorens de deal definitief te hebben rondgemaakt hebben wij uw caravan kunnen bekijken. We kwamen inderdaad een aantal punten tegen waardoor wij in overleg met u de inruilprijs naar beneden hebben gesteld. Ik begrijp niet wat daar mis mee is. We kijken samen naar een caravan en komen een prijs overeen. Hoe eerlijk en duidelijk wil je het hebben? Onze monteurs hebben 14 uur en 26 minuten aan uw inruilcaravan gewerkt om een aantal zaken op te lossen, tevens is daar voor 234,10 euro aan onderdelen verbruikt. Komt aardig overeen met de minderwaarde van uw inruilprijs. Helaas hebben wij niet alles op kunnen lossen zoals het ontbreken van alle gordijnen en vitrage. (De vitrage die erin zat waren los en scheef geknipte flodders gaas) U heeft de caravan gekocht met garantie, dus het lijkt me logisch dat wij op een correcte en nette manier u veel plezier wensen met de caravan en als er wat is u ermee terug kunt komen! Met andere woorden u bent welkom in Lichtenvoorde. En nu gewoon genieten van uw prachtige caravan! Met vriendelijke groeten, Jurjen Wisselink
Mercatorstraat 19
7131 PW Lichtenvoorde
• Iedereen mag een review schrijven zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden en het privacybeleid
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.