Aangezien wij onze caravan wilden verkopen viel onze keuze op Karsten caravans. Wij wilden geen koopjesjagers aan de deur, dus wij kozen voor bemiddeling. Caravan werd door Karsten getaxeerd en de getaxeerde waarde was voor ons verrassend hoog. Wij werden door Patrick Karsten prima op de hoogte gehouden van de voortgang en de caravan is door hem binnen de termijn van een half jaar verkocht voor de afgesproken prijs. Wij wensen de nieuwe bezitters veel plezier met de caravan. Verkoopafhandeling werd prima verzorgd! Kortom een aanrader als je je caravan op een rustige manier wilt verkopen! Topbedrijf!
Mijn eerste indruk is dat dit een bedrijf is die snelle verkoop wil voor hun verkopende klanten. Wij kwamen onverwacht en werden zeer gastvrij ontvangen. We mochten uitgebreid de camper bekijken en werden totaal niet onder druk gezet of dergelijke. De koop ging niet door omdat onze prijzen ver uit elkaar liggen. Dit omdat ik kopende partij een bedrag in gedachte heb en de verkopende partij een bedrag. Wat ik wel voel is dat het bedrijf snel wil verkopen en eigenlijk niet veel rek in de onderhandelingen zit. Hun eigen citaat is : VOORDELEN VAN EEN CARAVANMAKELAAR Uw caravan en camper verkopen tegen de hoogste prijs En dat merk je terug in de onderhandelingen, en krijg je het gevoel dat ze er echt voor hun klant staan. Helaas koop je daar zonder garantie en evt iets van garantie zou de verkopen bevorderen. Kortom je merkt dat het een jong bedrijf is met een handig concept als tussen handelaar alleen iets professioneler in garantie of reparaties aan de verkochte camper of caravan is wenselijk. Voor de rest een leuk bedrijf waar groei in kan zitten, zal ik ze voor nu aanbevelen. Ja maar gebruik al kopende partij ook je verstand. Een caravan van 2000 euro zal geen gouden koets zijn. Daartegen mag je van een camper van 28000 euro verwachten dat alles heel is. Kortom ga door zo maar denk na over de toekomst
Geweldige service goede afhandeling! Alles heel goed verlopen en een heel prettig contact! Snelle verkoop! Kortom prima service! Onze dank is groot!
Bedankt voor deze complimenten en dit fantastische cijfer Wim! Vriendelijke groeten, Caravancentrum Karsten
Vriendelijke verkoper(s), niets moet! Vrijblijvend en een hart voor de zaak! Begeleiding is geweldig!! Chapeau!! Een vette 10!!!
Bedankt voor deze positieve reactie! Goed te horen dat jullie zo tevreden zijn. Vriendelijke groet, Caravancentrum Karsten
Kort geleden een caravan (Tabbert) gekocht , zeer professioneel geholpen. Eenmaal thuis aangekomen hebben we de volgende dag de voortent en daarna de luifel opgebouwd, alles was compleet. Gr. Kees / Lies Bode
Vorig jaar november een caravan gekocht via Karsten, de disselbak was beschadigd verder zou hij goed zijn. Caravan opgehaald en in de stalling gezet. In juni opgehaald voor vakantie bleek er meer aan de hand dan een kapotte disselbak, gasleiding was verrot, caravan had vochtschade voor en raam ging niet open, tijdens het rijden lieten de bovenkastjes los. Karsten kan hier niets aan doen maar de verkoper heeft willens en wetens een verrotte caravan te koop gezet. Aankoop was 2250 euro en nu bij inruil bij een caravanbedrijf slechts 850 euro voor terug. Tip voor Karsten de caravans toch beter nakijken.
Beste Marina, Wij betreuren uw negatieve beoordeling en hebben naar aanleiding hiervan weer even het dossier erbij gepakt. De Caravelair die u bij ons heeft gekocht had inderdaad aanrijdingsschade bij de disselbak. Deze aanrijdingsschade is bouwtechnisch hersteld en hierbij is tevens de (beginnende) lekkage verholpen. Dit zijn zaken die vermeld zijn bij de aankoop en ook in het inspectierapport zijn opgenomen. Met de verrotte gasleiding bedoelt u waarschijnlijk dat de gasslang aan vervanging toe was, hetgeen ook in het inspectierapport is vermeld. Een raam wat niet open gaat komt ons niet bekend voor, maar waarschijnlijk is deze door lange tijd niet openen aan het rubber verkleefd geraakt. Ik ben dan ook bang dat u niet bij ons verkeerd bent voorgelicht, maar bij het bedrijf waar u met de caravan naar toe bent gegaan. Het toeval wil namelijk dat ik de bewuste Caravelair net tegenkom op Marktplaats.nl (https://link.marktplaats.nl/m1450228291) en hij staat nu te koop voor € 1.950,- bij waarschijnlijk het bedrijf waar u hem heeft ingeruild. Dat de inruilwaarde aanzienlijk lager ligt lijkt me logisch, de handelaar moet er bij verkoop ook weer op verdienen. Maar om daaruit de conclusie te trekken dat u bij ons een miskoop heeft gedaan vind ik daarmee onterecht. Immers, uitgaande van de prijs die het bedrijf nu hanteert is de afschrijving slechts € 300,- en dit lijkt me voor een dergelijke caravan in dat segment alleszins redelijk. Ik hoop dan ook dat u door deze toelichting tot een ander inzicht komt en uw beoordeling wilt heroverwegen. Vriendelijke groeten, Caravancentrum Karsten
Door medische noodzaak gedwongen om op korte termijn voor onze geplande vakantie een caravan aan te schaffen. Het zou onze eerste worden , we hadden geen enkele ervaring Bij de bezichtingen zijn we goed geholpen maar bij de aankoop fout voorgelicht over de technische staat van de caravan die abdopminabel bleek te zijn toen we elders de gasslang lieten vervangen Twee kogellagers eruit, de stabilisator werkte niet, vering stuk, remblokken slecht. Een groot risico op schade onderweg Zo hadden ze beginnende caravanhouders op pad willen sturen naar zuid frankrijk Voor de verkoper is er goed gewerkt maar met ons geluk is gespeeld Telefonisch contact hierover worden woorden verdraaid Bovag zou niet nodig zijn geweest zeiden ze,want ze hadden alle vertrouwen in het onderhoud van de caravan door de vorige eigenaar die zelf automonteur was. Zonder die garantie was de technische staat toch zeker voldoende volgens Karsten. Alleen moest de gasslang vervangen en nagezien worden. De menselijke maat is weg, vertrouwen geschonden en er mag niets over gezegd worden. Caravan is zakelijk verkocht Geen excuses Wij zijn zwaar teleurgesteld in dit bedrijf
Beste Corry, Wij betreuren uw ontevredenheid, maar willen toch wel even een aantal misvattingen rechtzetten. U heeft het namelijk aan uw eigen eigenwijsheid te danken dat u in deze situatie bent beland. Immers, als u de caravan met een BOVAG Onderhoudsbeurt had laten afleveren was u zeker met een veilige caravan op reis gegaan en was dit in de kiem gesmoord. Maar hier was volgens u geen tijd voor. Voor de lezers van deze review hieronder mijn kant van het verhaal: U kwam bij ons binnen op een zaterdag ochtend en het was enorm druk terwijl wij in de onderbezetting stonden. U kwam voor een Bailey en wilde deze graag kopen, maar ik was op dat moment niet in de gelegenheid u te helpen en aangezien u nog een andere verplichting had kwam u later in de middag terug om alles te regelen. De caravan was van bouwjaar 1999 en in de omschrijving stond duidelijk vermeld dat de eigenaar, een automonteur, de caravan altijd zelf heeft onderhouden. U heeft mij letterlijk gevraagd of ik “zo met de caravan naar Frankrijk zou DURVEN rijden”, waarop ik heb geantwoord dat ik dit wel aan zou durven, gezien het feit dat de caravan verder in goede conditie was en ik veel ervaring heb met het rijden met caravans en niet zo snel bang ben dat er iets mis gaat. Ik heb daarbij WEL de kanttekening geplaatst dat ik niet met zekerheid kon zeggen of de lagers en remmen 100% goed waren omdat de caravan de laatste jaren door de eigenaar zelf is onderhouden en ik net als u niet in de remtrommel kan kijken. Het zou beter zijn om de caravan voor vertrek nog een BOVAG Onderhoudsbeurt te geven, maar hier had u geen tijd voor. Ondanks herhaaldelijk verzoek van mijn kant om de caravan nog even te laten staan en later in de week op een wat rustiger moment op te halen was u vastberaden de caravan per direct mee te nemen. U had immers al aan familie of vrienden verteld dat u een caravan had gekocht en wilde de caravan persé zondag voor de deur hebben staan. Ik heb me vervolgens met mijn collega tussen al mijn andere afspraken door in alle bochten gewrongen om aan uw wensen te voldoen. Ook al kwam dit helemaal niet uit, wij hebben de caravan naar buiten gehaald, de contractuele afhandeling van de koop geregeld, zijn naar het kentekenloket geweest voor de overschrijving en we hebben u geholpen met aankoppelen en zelfs nog (gratis) een extra aansluitkabel mee gegeven. U gaf aan dan zelf wel verder te kijken of u nog terug zou komen voor gasslang en drukregelaar en eventuele andere controle of dat u dit bij een ander zou laten doen. Kortom, het feit dat u uw teleurstelling aan ons verwijt lijkt me niet reëel. Als u mijn advies had opgevolgd was dit allemaal niet gebeurd, maar op dat moment woog uw trots en enthousiasme van het laten zien aan de familie/bekenden en het alvast schoonmaken van de caravan zwaarder. Toen uw man mij hier donderdag over belde heb ik dit ook netjes zo aan hem uitgelegd en uw man had hier ook begrip voor. Deze negatieve review verbaast bij dan ook en ik kan mij ook zeker niet in uw aantijgingen vinden. Desalniettemin heeft u er gelukkig wel voor gekozen om de caravan voor vertrek alsnog te laten controleren door een vakman en kunt u nu met een veilig gevoel op vakantie. Ik wens u ondanks deze reactie een goede reis en nog veel plezier met uw ‘nieuwe’ caravan toe. Vriendelijke groeten, Caravancentrum Karsten, Patrick Karsten
De caravan is binnen 4 maanden door Karsten verkocht. Ik kan daar alleen maar tevreden over zijn. Het contact met Patrick verliep op een prettige manier en de administratieve en financiele afwikkeling van de verkoop ging uiterst snel. Ik ben een tevreden klant!
Mijn caravan voor verkoopbemiddeling bij Karsten aangeboden en binnen 2 weken verkocht! Deskundige, vriendelijke en snelle afhandeling. Super tevreden over het resultaat! 👍
Goed om te horen Wim, bedankt voor deze positieve beoordeling! :-) Vriendelijke groeten, Caravancentrum Karsten
Prima resultaat na 3 weken was onze caravan verkocht. Correcte en professionele afhandeling. Vakkundig advies en uitstekende communicatie met Patrick. Wij vinden dit bedrijf een absolute aanrader.
Hartelijk dank voor de prachtige cijfers en de positieve beoordeling Jaap! Vriendelijke groeten, Caravancentrum Karsten
Super klantvriendelijk kundig bedrijf
Bedankt voor deze positieve beoordeling Paul! Vriendelijke groeten, Caravancentrum Karsten
Pas geleden onze caravan verkocht. Voor een top prijs. Vanaf het moment dat we in contact kwamen met Karsten zijn we goed geholpen. Erg duidelijke communicatie en vriendelijke medewerkers. Nemen echt werk uit handen, top!
Bedankt voor de positieve reactie Matthijs! :-) Vriendelijke groeten, Caravancentrum Karsten
Mijn vrouw en mijzelf langs deze weg Caravancentrum Karsten bedanken voor de professionele snelle verkoop van onze TEC Travelbird 380 caravan bouwjaar 2012.En ook een aanbeveling als u uw caravan wilt verkopen,geen gedoe aan huis etc.Reden verkoop door medische omstandigheden.Groet Janie & Hans Peperkamp uit Velp
Hartelijk dank voor deze positieve reactie Janie & Hans! Vriendelijke groeten, Caravancentrum Karsten
Op zich snel geholpen maar de prijs van de reparatie was 40%(!) hoger dan geprognosticeerd. De afspraak was om vooraf te bellen als het bedrag hoger uitviel dan verwacht. Dat hebben ze echter niet gedaan. Vervolgens gaat men uit van het principe “we hebben toch sorry gezegd? Betaal dan nu maar gewoon het volle pond.” Waar ze met een beetje meer begrip en coulance hadden ze een klant voor het leven gehad. Voor mij een teleurstellende en daarmee eenmalige ervaring. Tip voor de mensen van Karsten: Print de volgende quote en hang hem boven je bed. “Quality in a service or product is not what you put into it. It is what the client or customer gets out of it.”
Beste David, Wij willen volstaan met een kopie van de reacties zoals al op diverse andere reviewplatforms gegeven. Vriendelijke groeten, Het team van Caravancentrum Karsten TIP: Wij hebben ook nog een Facebook pagina waarop u ons kunt beoordelen! --------------------- Kopie Google Reviews ---------------------------- Reparatie 40% duurder dan geprognosticeerd. Is gewoon uitgevoerd zonder overleg terwijl ik bij het brengen heel duidelijk had gevraagd om overleg als het tegen zou vallen Toen ik dat aangaf zeiden ze "jammer, maar wat op de factuur staat, staat op de factuur en moet betaald worden. Niet eens een kleine tegemoetkoming. Echt een hele slechte eerste indruk. Ik raad iedereen af om hier heen te gaan UPDATE NA REACTIE VAN KARSTEN: bedankt voor de uitgebreide reactie. Waar het mij om gaat is dat er een harde afspraak was gemaakt over contact zoeken als de reparatie duurder uitvalt. Als de reparatie dan 40% duurder uitvalt en er geen overleg is geweest dan is een telefonische "sorry daarvoor, maar wat er op de factuur staat moet betaald worden" in mijn ogen niet je verantwoordelijkheid nemen. Er werd zelfs gezegd "zo'n lange gasslang hadden we niet op voorraad, wees blij dat we niets hebben berekend voor het ophalen daarvan". (met andere woorden, zeur niet zo man) Het zal ongetwijfeld niet jullie intentie zijn maar jullie hebben mij echt het gevoel gegeven dat ik met mijn oude vouwwagen maar een onbeduidende en zeurende klant ben. (Dit wordt ook weer bevestigd door de opmerking dat jullie "het wel verwacht hadden" dat ik een negatieve review zou geven). Reactie van de eigenaar Beste David, Wij betreuren het dat u nog steeds zo teleurgesteld bent, maar eerlijk gezegd hadden we deze reactie al een beetje zien aankomen. Het klopt dat de reparatie aan uw vouwwagen duurder is uitgevallen dan verwacht en u heeft gelijk dat er in de communicatie hierover enig misverstand is geweest. Daarom hebben we hier al meerdere malen contact over gehad, de situatie uitgelegd en meerdere keren onze excuses aangeboden. Zonder al te diep in details te treden is het een feit dat het onderhoud aan en de reparatie van uw vouwwagen goed en grondig is gedaan. Het verschil in prijs ten opzichte van de eerste prognose zit in twee wiellagers, een gasslang, de montage hiervan en extra verzendkosten op de speciaal voor u bestelde wielkast. Daarnaast is er miscommunicatie over incl. en excl. BTW prijzen geweest tussen u en de monteur. Uw opvatting dat wij dan maar de kosten van die onvoorziene noodzakelijke reparaties voor onze rekening moeten nemen, was in onze visie dan ook alles behalve redelijk. Mede ook gezien het feit dat we in de kosten al water bij de wijn hadden gedaan om het verschil nog enigszins te beperken. Daarom hebben wij gezegd dat de factuurprijs toch echt de prijs is die het moet kosten, we hadden immers al gecompenseerd. Jammer dat dit voor u niet genoeg is en u ons gelijk publiekelijk aan de schandpaal wilt nagelen. Bij deze, nogmaals publiekelijk onze excuses voor de miscommunicatie. Waar gehakt wordt vallen spaanders en als er iets mis gaat nemen wij hier echt wel onze verantwoordelijkheid voor. Het is echter wel de toon die de muziek maakt. Vriendelijke groeten en een goed weekend gewenst, Het team van Caravancentrum Karsten UPDATE NA REACTIE DAVID: Beste David, Nogmaals, wij hebben een verschil van inzicht en daarom hadden we naar ons idee al afscheid van elkaar genomen. Nu is er ineens een online discussie en worden er dingen verdraaid en anders geïnterpreteerd. Als dit nog langer zo door gaat wordt de situatie er echt niet beter op en eerlijk gezegd zitten wij hier ook helemaal niet op te wachten in deze drukke tijd zo vlak voor Pasen. Daarom lijkt het ons goed dat we nu definitief afscheid van elkaar nemen, zodat we ons allebei kunnen focussen op het positieve. Vriendelijke groet, Caravancentrum Karsten
Caravan via Karsten te koop aangeboden. Eerlijke en duidelijke manier van zakendoen.
goed
Professioneel, deskundig, accuraat, snel reagerend en vriendelijk
Bedankt voor deze positieve review fam. Blok! Vriendelijke groeten, Caravancentrum Karsten
Profesioneel en zakelijk. Keurige behandeling en er wordt efficient gewerkt.
Dank voor de positieve beoordeling Aad! Vriendelijke Groeten, Caravancentrum Karsten
onze ervaring was niet goed caravan gekocht met achteraf gat in het dak was niet gemeld en diverse gebreken uiteraard verhaal gehaald maar niemand gaf thuis zowel karsten als de vorige eigenaar en dan zie je ze nu op tv waar je op moet letten bij aanschaf pfffff
Beste Robert, Het betreurt ons te lezen dat u zo ontevreden bent. Het is natuurlijk uw goed recht om dat hier te uiten, maar wij zijn even in de geschiedenis gedoken en vinden uw beoordeling niet helemaal eerlijk. Het "gat" in het dak bestond uit een tweetal kleine beschadigingen aan de dakplaat die door de verkopende partij provisorisch hersteld en waterdicht afgekit waren. Ze zaten aan de achterkant, halverwege de dak ronding. In tegenstelling tot wat u beweert zijn deze beschadigingen wel degelijk vermeld in de door ons opgestelde "Checklist visuele technische inspectie", welke u ter inzage heeft gehad bij de aankoop. Uw aantijging dat dit niet zou zijn gemeld is dus absoluut onjuist. Daarnaast noemt u diverse gebreken en geeft u aan dat wij 'niet thuis' waren toen u de klachten heeft gemeld. Dit staat echter haaks op onze e-mail conversatie die ik nog eens heb nagelezen. Bij aanschaf ontbrak het voortent tapijt en wij hebben er nog voor gezorgd dat deze is na geleverd. Verder hebben wij wel degelijk geprobeerd om tot een oplossing te komen. Helaas is deze er niet gekomen omdat de conclusie was dat zowel wij, als ook de verkoper hadden voldaan aan onze meldingsplicht. De verkoper voelde daarom niets voor de betaling van de door u voorgestelde schadevergoeding. Wij snappen dat dit voor u een tegenvaller is geweest en vinden dat heel spijtig. Echter, uw beoordeling en beschuldigingen zijn in onze beleving daarom onterecht. Vriendelijke groeten, Caravancentrum Karsten
Prettige persoonlijke benadering. Deskundige hulp. We waren de caravan binnen een maand kwijt. Geen gedoe thuis, echt fantastisch!! Van harte aanbevolen!
Inmiddels hebben ze voor mij al twee caravans snel verkocht goed geregeld en netjes afgewikkeld ga zo door toppie!!
Onze ervaring uit het verleden was : Wat een gedoe om zelf je caravan te verkopen: Dat geloop aan de deur, ervoor thuis moeten blijven Enzo. Maar nu hebben we het anders ervaren. Karstencaravanmakelaardij. Je maakt eerst telefonisch een afspraak, je brengt je caravan naar Patrick, je loopt samen (en hij bekijkt alles best kritisch, en terecht) de caravan door en zet de afspraak op papier. En amper een maand later was alles rond. Echt een aanrader deze verkoop methode. \" Douce points\" roepen wij dan .
Zeer klantvriendelijk, Patrick Karsten weet uitstekend de marktwaarde van de caravan en komt snel zijn afspraken na Onze caravan binnen een week verkocht! Snelle en professionele afwikkeling. Eigenlijk zijn er 3 partijen tevreden, mooi toch!
Noorderdracht 59 A
1696AC Oosterblokker
• Iedereen mag een review schrijven zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden en het privacybeleid
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.