Prettige ervaring, goede service, maar doe zelf ook even research naar de auto
Wij hebben afgelopen week een nieuwe elektrische Kona in ontvangst mogen nemen bij het filiaal in Geldermalsen, na een eerste bezoekje de zaterdag daarvoor en een korte onderhandeling. Wij zijn geholpen door Robert.
Over het algemeen geeft het bedrijf een zeer professionele uitstraling en dus ook een prettig gevoel bij het aankopen van een auto. Er wordt de tijd voor je genomen, tijdens je bezoek, maar ook daarna als er nog vragen zijn.
Nadat het bleek dat het om een import auto ging, heeft Robert voor ons extra navraag gedaan bij Hyundai om zeker te stellen dat de fabrieksgarantie in NL geen probleem zou zijn. Daarna heeft hij ook nog wat meerdere dingen voor ons bevestigd na wat extra vragen (ik was een beetje zenuwachtig omdat het een origineel Belgische auto betrof) en een missende laadkabel geregeld.
Al met al hebben we een mooie auto meegekregen en kunnen we met een gerust hart rijden dat alles goed geregeld is voor nu en in de toekomst. Zodra een autobedrijf dat voor elkaar krijgt, ben je goed bezig en heb je aan mij een nieuwe klant :)
De verbeterpunten:
- Je merkte dat er minder kennis was over dit specifieke model auto, kan komen omdat EVs nog relatief nieuw zijn op de markt. Sommige vragen konden dan ook niet tijdens het eerste bezoek meteen beantwoord worden (ik was al wat meer ingelezen op dit model).
- Er werd pas na mijn vragen specifiek vermeld dat het een importauto betrof
- Hierdoor, zaten niet alle opties op de auto zoals die geadverteerd waren. Dit omdat men alleen een NL database gebruikt die automatisch de opties invult. Zodra een model hier dus vanaf wijkt, kunnen opties ook afwijken. Als je hier geen scherp oog voor hebt, kan dit zorgen voor vervelende verassingen na aankoop. Het autobedrijf zou hier iets zorgvuldiger mee om kunnen gaan en de opties ook echt te controleren.
- Kleine vergissing vanuit verkoper in de ophaaldatum.