LEES DEZE REVIEW VOORDAT JE HIER KOOPT!!!
Begin januari vond ik een bus op de website van Van den Hurk bedrijfswagens en nam contact op voor meer informatie en een proefrit. Ik werd vriendelijk geholpen en kreeg te horen dat de bus (IVECO Daily) net de APK had ondergaan en ik twee dagen later langs kon komen. Na een proefrit, waarin de bus redelijk reed, kocht ik de bus. Ik moest echter lang wachten totdat alles op mijn naam stond (2 uur).
Na 100 km rijden kreeg ik een telefoontje van het bedrijf dat de bus niet verkocht had mogen worden, omdat deze op meerdere punten was afgekeurd bij de APK, zoals de voorbanden, de handrem en de ruitenwissers. Het bedrijf stelde voor de bus op hun kosten te laten keuren bij mijn eigen garage. Dit was een oplossing voor hun fout, maar het resulteerde in drie weken rijden zonder APK met een onveilige bus, omdat mijn garage geen vrije plek had.
De volgende ochtend na de aankoop vertoonde de boordcomputer van de bus storingen die bij de testrit niet aanwezig waren. Het bleek een probleem met de gloeibougies te zijn. Deze moesten door een extern bedrijf vervangen worden, wat moeilijk was door vastgeroeste bougies. (de storing is alleen aanwezig bij een koude motor, dus waarschijnlijk was de motor niet koud tijdens mijn proefrit).
Tijdens de APK bij mijn garage werd ik geïnformeerd dat de bus zeer onveilig was en nooit zo verkocht mag worden: versleten banden, een kapotte parkeerrem en versleten remschijven en klauwen rondom. Van den Hurk bedrijfswagens gaf aan niets te doen, aangezien ze nooit technische controles uitvoeren bij hun voertuigen en geen garantie bieden. Ze gaven aan dat ik zelf maar een monteur mee had moeten nemen. Als voorbeeld gaven zij mij nog mee dat als je motor vastloopt als je bij hun het terrein afrijdt dat het je eigen probleem is.
In de eerste zes weken heb ik ongeveer 4000 euro ex btw aan reparaties en vervangingen moeten doen, en de bus heeft nu ook een grote onderhoudsbeurt nodig.
DIT IS NIET EENS HET HELE VERHAAL I.V.M. MAX AANTAL TEKENS