Vriendelijke klantenservice, maar niet tevreden over Opel in het algemeen
Wij hebben een jaar terug een Opel Ampera E (H915DF) gekocht bij Opel Centrale Papendrecht, net voordat de activiteiten aan Van Mill overgedragen werden. Van deze Ampera moest de accu nog vervangen u.h.v. de 'terugroepactie'. Volgens onze verkoopadviseur van toen, Jan-Willem Oskam, zou het hooguit enkele maanden duren voordat wij aan de beurt zouden zijn.
Inmiddels zijn wij een jaar verder en lijkt het erop dat we voorlopig nog altijd niet aan de beurt zijn. Dit is zeer teleurstellend; het beperkt behoorlijk in de mogelijkheden en is anders dan ons voorgehouden werd.
Opel Mulder Nijmegen heeft ons wel sinds kort aangemeld voor de dagvergoeding. Dat had toen bij Opel Centrale al gemoeten, lijkt ons. Wij waren er niet van de op de hoogte. Hadden wij geweten dat het vervangen van de accu nog zo lang op zich zou laten wachten, dan waren wij waarschijnlijk niet tot aankoop overgegaan. Of zelfs nog helemaal niet overgegaan op elektrisch rijden.
Daarnaast brandt sinds de 1e onderhoudsbeurt 3 weken geleden (Opel Mulder) het storingslampje voor de bandenspanning. De band linksachter wordt niet gedetecteerd. Reparatiekosten ruim € 100. We hebben dit pas vandaag gemeld bij Mulder, omdat we dachten (hoopten) dat dit na de vorst vanzelf weg zou gaan. Als we dit binnen een jaar hadden gemeld, had het o.i. onder de 1 jaar Opel occasion garantie gevallen.
Al met al zijn wij achteraf niet zo 'happy' met de aankoop vorig jaar. De kosten vallen ons tegen (elektrisch rijden zo goedkoop in onderhoud zijn) en het vaker "buiten de deur" moeten laden door de beperkte accucapaciteit (we kunnen thuis laden en hebben zonnepanelen, maar de actieradius blijft beperkt waardoor we vaker extern, en dus duurder, moeten laden) hadden wij ook niet verwacht.
PS Auto Mulder heeft hierin dus wel goed gehandeld en daar zijn we dan ook tevreden over.