4 sterren: goede service, goed behandeld
Ik zou hier een heel verhaal kunnen schrijven, het verhaal over een heel jaar rijden met een probleemauto, maar dan leest waarschijnlijk niemand het. Ik zal proberen het wat korter dan een jaar te houden... Niettemin, een verhaal wordt het ongetwijfeld. Maar, om maar met het belangrijkste te beginnen: niet te evenaren service, gáán voor de klant, koste wat kost (letterlijk!), de klánt moet tevreden zijn. Dát is, heel kort omschreven, Auto Bakker Dirksland. Auto Bakker kent voor klanten die een gebruikte auto willen een zoekservice, wanneer ze dat willen. Je geeft een aantal zoekcriteria aan en Auto Bakker gaat voor je op zoek. In overleg met de klant wordt naar een gevonden kandidaat-auto gereden, in grote lijn wordt die bekeken en bij in orde bevinden meegenomen naar Auto Bakker. Ontzettend handig! Toch kan dat ook wel eens tegenvallen, zij het incidenteel. En zo\'n incident hadden wij bij de hand... Een voor het oog meer dan keurig uitziende Ford Focus C-Max 1.8 16V Futura, met een geweldige zit en comfortabel geveerd, gehaald bij een gerenommeerd autobedrijf elders in den lande, zou voor een jaar lang problemen gaan zorgen. Nee, slechts één probleem, dat echter op geen enkele wijze op te lossen bleek. Tijdens het rijden stotterde de motor onophoudelijk. Al bij de proefrit viel dit op, maar Auto Bakker garandeerde dat dit opgelost zou worden. Onder die conditie schaften wij de Ford aan. Maar wát ook geprobeerd werd om het haperende rijden eruit te krijgen - en wát werd níet geprobeerd? - werkelijk níets hielp! Van het vervangen van bougies tot gasklephuis, van bobines tot brandstofrail, van sensoren tot noem maar op, van het nakijken van de motorcomputer tot sensoren, ontsteking en bekabeling, het probleem liet zich niet verhelpen. De zoektocht naar een oplossing van het probleem bleef moeilijk omdat tijdens het uitlezen van storingen geen foutcode werd gemeld. Ook ingeschakelde hulp van collega garagebedrijven mocht niet baten. Maar Auto Bakker, en ook ikzelf, hadden tomeloos geduld. Beiden zaten we immers met een probleemauto in onze maag? Alle moeite die Auto Bakker zich getroostte om het probleem eruit te krijgen, gebeurde op kosten van Auto Bakker. Steeds kreeg ik kosteloos een vervangende auto mee naar huis. En dat is langdurig geweest. Van de in totaal twaalf maanden dat we de Ford hebben gehad, hebben we effectief misschien slechts vijf maanden er daadwerkelijk mee gereden. Voor het overige stond de auto steeds op de brug... \"En\", zo zegde Auto Bakker toe, \"als het probleem niet op te lossen blijkt, leveren we je gewoon een andere auto. Dan gaan we gewoon opnieuw op zoek.\" En Auto Bakker hield woord! Na een jaar tobben waren we het erover eens dat door blijven modderen geen optie bleef. En er kwám een andere auto! Opnieuw een Ford C-Max, maar nu zónder problemen, kan ik inmiddels zeggen na enige tijd erin gereden te hebben! Om een lang verhaal nu toch wat korter te maken, dít is dus Auto Bakker Dirksland: waar nodig - zelfs als dit het bedrijf grof geld kost - service tot vér over de grenzen van waar een ander garagebedrijf al lang had afgehaakt. Zegt het voort! En Cornelis Bakker: bedankt!