Goede service, maar wel scherp blijven.
De bij Totaal Recreatie aangeschafte camper (Hymer B678) hebben we aan ons zelf verkocht, daar deze voldeed aan onze wensen. Desalniettemin zijn we netjes geholpen door Patrick. Uiteraard moet je bloeden bij het onderhandelen over de inruilprijs, maar daar zijn we tenslotte zelf bij. Wij kopen emotie en voor Patrick is het z'n brood.
Op vrijdagmiddag na 15.00u de camper afleveren is achteraf gezien geen goed idee geweest. Een echt goede uitleg hebben we door de tijdsdruk niet gehad. Bij het vullen van de LPG tanks bleken de moeren van de leidingen niet vastgedraaid te zijn, dus het betreffende tankstation in de mist...,niet fijn...Te weinig vloeistof in het Alde verwarmingssysteem, waardoor deze niet op temperatuur kwam en nog wat kleine zaken die aan de aflever-aandacht zijn ontsnapt.
Na proefdraaien met de camper bleken er enkele defecten te zijn, die na overleg, netjes zijn verholpen.
Als de huidige wijze van service verlenen van Totaal Recreatie gehandhaafd blijft, dan komen we graag terug. Als dan ook blijkt dat de we idd een waardevaste camper hebben gekocht, zoals Patrick ons meerdere malen heeft verteld, dan komen we graag t.z.t. de camper inruilen bij Patrick voor een nog luxere uitvoering :-).
Ons eigen leermoment is dat we scherper moeten zijn bij het aankopen en afleveren; dus bv niet vragen of de satelliet en TV naar behoren werken, maar ter plekke controleren of laten zien. Niet vragen of er volgens plan onderhoud is gepleegd aan het motorgedeelte, maar ter plekke controleren a.d.h.v. de boekjes, e.d.
Ook niet onverstandig om de verkoop tekst van de advertentie nog even door te lopen bij het afleveren. Deze bleek niet geheel overeen te komen met hetgeen we kregen... Opletten dus, voorkomt frustratie en gedoe achteraf.
Het is in elk geval geruststellend dat we 12 maanden Bovag garantie hebben. Daarvan hopen we geen gebruik van hoeven te maken, maar dat geldt voor elke garantie.
Kortom: Koop gerust een camper van Patrick, maar blijf zelf scherp !