Reactie van het bedrijf
Beste,
Wij waren uiterst verrast door uw negatieve review.
U en uw vrouw hebben bij ons 14-12-2022 een auto gekocht. De auto gaf na verloop van tijd een elektronische storing wat uiteraard heel vervelend was. Aangezien het een hardnekkige elektronische storing was en de auto zelf bij het uitlezen geen fouten aangaf, hebben wij meerdere malen kosteloos geprobeerd de storing te lokaliseren en vele onderdelen vervangen die dit probleem zouden kunnen veroorzaken. Hierbij zijn door ons kosten noch moeite gespaard. Zelfs een gratis leenauto was beschikbaar. Uiteraard kunnen wij het u als leek niet kwalijk nemen dat u het technische verhaal achter deze storing niet volledig begrijpt, maar soms zijn storingen minder eenvoudig op te lossen ondanks onze zeer ervaren monteurs. Uiteindelijk bleef de auto naast probleemloze periodes toch soms kuren houden.
Uw vrouw gaf aan dat ze ook liever een kleinere auto zou willen en in goede harmonie is besloten dat wij op zoek zouden gaan naar een vervangende auto die dan uiteraard zonder enkele kosten kon worden omgeruild. Door ons werd veel tijd gestoken in het zoeken naar de geschikte auto, waarna wij werden verrast door het plotseling terugtrekken van de zoekopdracht en de wens de auto te willen teruggeven zonder opgaaf van redenen.
Daar u in tegenstelling tot uw verhaal de auto 3,5 maanden in bezit had gehad, behoorlijk wat kilometers had gereden en wij veel tijd in het zoeken naar een kleinere auto hadden gestopt, kwamen wij met uw vrouw een vergoeding van slechts € 500,- overeen. Dit leek ons alleszins redelijk (een huurauto voor deze periode was vele malen duurder geweest) en ook uw vrouw was blij dat we dit zo hadden kunnen oplossen. Dus was alles naar tevredenheid van beide partijen opgelost.
Frappant is dat u vrijwel alle keren samen met uw vrouw bij ons was en ons geen enkele keer hebt aangesproken op de gang van zaken. Uw vrouw deed het woord, de onderhandeling en maakte de afspraken. Indien u uw klachten toen had geuit, hadden wij dit op een beschaafde manier kunnen bespreken.
Wij danken u overigens wel voor de opvallend hoge waardering voor onze klantvriendelijkheid die weliswaar niet zo goed uit de verf komt in uw review.
Uiteraard zijn we in tegenstelling tot uw beweringen over afwezigheid te alle tijde bereid om persoonlijk met u in gesprek te gaan.
Met vriendelijke groet,
Walter van Broekhoven
Autobedrijf van Broekhoven