Reactie van het bedrijf
Allereerst betreuren wij deze situatie enorm. Wij zijn onze klanten graag op een goede manier van dienst.
Tijdens het telefonisch contact is besproken dat u de huurprijs wilde betalen en degene die de bussen op kwam halen de borg. Dit is voor ons geen enkel probleem en zoals onze bevestiging per mail aangaf, u kunt dit betalen met de pinpas of creditcard. Op het moment dat de bussen werden opgehaald moest het volledige bedrag nog betaald worden. Dit werd dan ook gevraagd aan degene die de bus kwam ophalen. Het huurtarief en borg afrekenen is bij ons een standaard procedure en hier wijken wij (bijna) nooit van af. Degene die de bussen op kwam halen heeft alleen de borg hoeven afrekenen (dit was al een uitzondering). Het lijkt ons namelijk niet meer dan logisch dat er afgerekend dient te worden.
Daarnaast bieden wij klanten altijd de mogelijkheid om een voertuig in te leveren na sluitingstijd. Wij doen dit door middel van een sleutelkluis. U heeft de eerste bus om 18:33 ingeleverd. Dit is na sluitingstijd en hierdoor is er dan ook niemand aanwezig geweest. Dit is bij het uitgeven van de bus ook benoemd. Tijdens het uitgeven van de bus lopen wij ook altijd een ronde met de klant. U heeft twee zeer nette bussen meegekregen, maar helaas zit er op die bussen ook lichte schades.
De dag erna is de bus via ons systeem ingenomen. Op het moment dat er in ons systeem een foutieve schademelding is gemaakt, hebben wij u direct hiervan op de hoogte gesteld en onze excuses aangeboden. Ook hebben wij geen schade meegenomen in de factuur.
De factuur hebben wij volgens procedure netjes afgewikkeld. Wij hebben het huurtarief (het bedrag wat u dient te betalen) van de borg ingehouden. Het restant hebben wij overgemaakt aan degene die de borg had betaald. Op dit moment is de facturatie afgewikkeld. Zowel in ons verhuur als betalingssysteem.
Na de gemaakte facturatie heeft u ons inderdaad gebeld en kunnen wij zacht gezegd zeggen dat het van uw kant alles behalve vriendelijk was. Wij probeerden met u mee te denken, maar helaas was hier geen ruimte voor. Wij probeerden uit te leggen dat het hele betalingsproces al was voldaan, maar ook hier was geen ruimte voor. U gaf aan dat u het huurtarief wilde betalen i.p.v. degene die de bus op kwam halen. Wij gaven aan dat dit eventueel ook onderling door u geregeld kon worden, omdat wij dit niet zomaar in ons systeem om konden gooien. U af aan dat er bepaalde afspraken zijn gemaakt, maar helaas is dit niet duidelijk genoeg besproken. Wij verwijzen u dan ook graag terug naar onze gemailde bevestiging. Hierin staat namelijk duidelijk dat er betaald mocht worden op locatie. Vervolgens liep ons gesprek spaak.
In de avond werden wij nogmaals opgebeld. Helaas was er weinig ruimte voor een gesprek en werd er over de telefoon geschreeuwd. U noemt dit hoog opspelen, maar helaas zien wij dit anders.
Vanuit dit telefonisch contact hebben wij besloten om de facturatie op een andere manier vorm te geven. Dit kost veel tijd en zorgt voor onduidelijkheid binnen de administratie. Desondanks hebben wij dit voor u gedaan. Het betreurt ons dat u deze situatie anders heeft beleeft dan dat wij dit binnen Ensing autoverhuur hebben gedaan. Wij wilde middels deze reactie graag reageren op uw recensie.
Met vriendelijke groet,
Ensing autoverhuur