Reactie van het bedrijf
Beste Patrick,
Jammer dat je ervaring met ons niet als prettig hebt ervaren. Graag willen wij ook even onze kant van jouw bezoek toelichten. De aankoopkeuring gaat over de algemene en autotechnische staat van een auto. Deze is bedoeld om mensen te behoeden voor het kopen van een kat in de zak. Mochten wij tijdens de keuring zien dat er een ‘verborgen’ schade zit, dan wordt dit altijd gemeld. Aangezien je zelf al in de bus hebt gereden en bekeken, gingen wij ervan uit dat je deze schade zelf al had gezien. Dit hebben we niet apart aan je vermeldt. Een leerpunt voor ons.
De offerte die wij je hebben gedaan is wat er volgens ons nodig is om de betreffende auto er weer op en top bij te laten staan. Het blijkt dat je deze niet één op één hebt doorgestuurd naar je eigen garage. Dan is het appels met peren vergelijken en kun dit je niet naast elkaar zetten. We hebben met jouw medeweten contact opgenomen met je garage om de offertes te vergelijken. Dit is voor ons belangrijk omdat we graag marktconform prijzen afgeven en duidelijk willen zijn over kosten. Hieruit bleek dat een aantal gebreken niet waren doorgeven, wat voor ons ook het prijsverschil verklaart.
Nogmaals, een aankoopkeuring is bedoeld om iemand te behoeden voor een aankoop waar je niet gelukkig van wordt en veel kosten gaat krijgen. In dit geval kwam dit duidelijk naar voren dat je nogal wat kosten zou krijgen. Wat je met dit advies vervolgens gaat doen is aan jou. Koop je de auto wel of niet? Je weet nu in ieder geval zeker dat er nog wat extra kosten bij komen.
Groet,
Team Autobedrijf Otten