Geen vertrouwen meer dat Kien de problemen op kan lossen
Eind december langs de Kien gereden om olie te laten peilen, waarbij bleek dat de auto in 3 maanden tijd 3 liter olie was verloren of had verbruikt. Dus advies hierna te laten kijken. Nu bleek ook dat drie maanden daarvoor ook al meer dan twee liter was bijgevuld bij het peilen, zonder dat ik van de hoeveelheid op de hoogte ben gesteld. Terwijl de auto normaal wel iets verbruikt maar niet zulke grote hoeveelheden.
Teruggerekend dat het grote verbruik ongeveer gelijk moet zijn begonnen met het af en toe aan gaan van het motormanagement lampje.
Afspraak gemaakt voor de volgende week voor zowel olie als motormanagement.
Paar dagen voor de afspraak komt de motor niet meer op temperatuur, dus de afspraak vervroegt.
Auto gebracht en vervolgens wordt ik gebeld dat de thermostaten van de auto kapot zijn en en sensor lambasone kapot is, en het olie werd opgelost met een flush.
Thermostaten en sensor laten maken, blijkt uit de factuur dat het helemaal niet is geconstateerd is dat deze kapot waren. Dus hierover geklaagd. Waarbij ik slechts te horen kreeg: nou met deze klacht is het 99% van de gevallen de thermostaat kapot. Dat had ik dan willen horen, niet we hebben vastgesteld dat ze kapot zijn. Dit is immers een leugen. Inmiddels is één thermostaat en de sensor voor de tweede keer vervangen, als garantie en de problemen blijven. Omdat het probleem van het motormanagement kon komen van het LPG systeem, dat bij een LPG service punt na laten kijken. Hier werd niets geconstateerd, maar zij konden mijn wel vertellen dat dit een euvel is van de 2.4 l motoren. Neem toch aan dat de 'Jeep' garage mij dit dan ook zelf had kunnen vertellen. En inmiddels ben ik al meer dan tien keer terug geweest met een motor die niet op temperatuur komt of met een motor management lampje die aan is en het probleem niet opgelost. Ook ben ik bang dat er geen oplossing gaat komen. En blijf ik de wrange nasmaak houden dat ik niet juist ben voorgelicht door de garage, daarmee op kosten ben gejaagd.