Hebben we de juiste keuze gemaakt?
Wanneer je achteraf blijft zitten met de vraag, hebben we de juiste keuze gemaakt. Voelt het niet helemaal lekker.
Onze dakkapel in april besteld, zou in oktober/november geplaatst worden. Alles was prima op tijd en reacties op mails waren snel. We moesten wel overal zelf achteraan vragen. We hadden het gevoel alsof wij ook dakspecialisten zouden moeten zijn. Waardoor we dus ook een standaard kleur kozijn hebben, welke niet matcht met onze andere kozijnen. Jammer!
Halverwege de levertijd werd landelijk bekend dat het hout zoveel duurder was geworden, dus daar heeft Bas slim op ingespeeld en een naheffing op de factuur bij ons neergelegd. Prima, kan gebeuren en aangezien we er niet vanaf wilden gewoon betaald.
Maar toen kwam de dakkapel. Met vooral veel oud hout. Waarom oud? Het was gedeeltelijk verbrand... Aangetast door de brand die eerder bij Bas Bosch was geweest. Het hout was niet slecht, zeker nog prima bruikbaar, maar wetend dat we een verhoging hadden betaald voelde dit niet goed.
Dag van de plaatsing, onze trap komt wat ongelukkig uit op zolder, waardoor wanneer je niet oppast je hoofd stoot tegen een spant. Nadat dit meerdere keren bij de plaatsers gebeurde, werd de vraag gesteld, waarom we deze niet weghaalde. Toen Bas zelf een kijkje kwam nemen, de stap gezet deze dan maar weg te laten halen door hen, want deze zou niet nodig zijn, naar zeggen van hen.
Hebben we de juiste keuze gemaakt? Wij twijfelen. Als niet dakspecialisten en reacties van bouwdeskundigen, vragen wij ons af of de dakspant wel doorgezaagd had mogen worden. Hij zit er tenslotte niet voor niets. Daarnaast voelt de prijsverhoging ook niet rechtvaardig.
We zijn tevreden, maar had het vele malen beter gekund? Ja zeker weten.