Klantvriendelijk en veel mogelijkheden

Tijdens het proces waren er veel opties en de medewerkers hebben vaak aanpassingen gedaan zonder moeite.

• Orde en netheid
  • Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? Aanbouw/dakopbouw
  • Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Tussenwoning/hoekwoning

Zeer prettige bouwer van goede kwaliteit

Snelheid maar kwaliteit

• Orde en netheid
  • Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? Dakkapel/dakraam, Keuken, Badkamer

Nvt

Nvt

• Orde en netheid
  • Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? Dakkapel/dakraam, Garage/schuur, Vloer, Keuken

Geluidsoverlast

En nog steeds is de geluidsoverlast van de waterleiding niet opgelost, mijn buurman klaagt er nu ook over en er zullen nog meer mensen bij komen. De waterleiding maakt zoemend geluid en het is storend, Dit heb ik nog nooit eerder in een andere huis/flat meegemaakt. Doe er wat aan, ik heb geen woon plezier door jullie slechte bouw. Ik ben nu al een maand bezig 4 x gebeld naar rijswijk wonen, die stuurt mijn bericht naar jullie, en jullie doen niks Het gaat om een woning van rijswijk wonen gebouwd door jullie , Nannie van wehlstraat. En btw mijn vorige reactie hebben jullie ook niet geplaats.

• Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? Overige
  • Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Appartement

Een nieuwe woning in een aantal maanden gaat ten koste van de kwaliteit!

De woning is sneller gebouwd dan verwacht. ABB bleef tot aan de maand van de oplevering volhouden, volgens de originele verwachting de woningen op te leveren, dit bleek nagenoeg niet zo te zijn. Gedurende de bouw is er geen ruimte geweest voor aanpassingen. Ook het duidelijk adviseren en meedenken is niet iets wat je kunt verwachten van de kopersbegeleiding. Daaropvolgend helaas te maken te krijgen met een ‘proleterige’ uitvoerder, die de zaken probeert af te schuiven op 'de norm' of 'de fout' van de koper zelf. Tijdens en na de oplevering zijn er diverse gebreken geconstateerd en gemeld, maar geen proactieve opvolging vanuit ABB. De communicatie, daar schiet het telkens tekort. Als koper, ben je dan genoodzaakt zelf ABB na te jagen om de diverse gebreken zo snel en goed mogelijk opgelost te krijgen. De uitvoering en vastlegging van de servicemeldingen worden nauwelijks gecontroleerd, waardoor deze veelal worden gesloten zonder dat dit bij de koper is gecheckt.

• Orde en netheid
  • Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? Keuken, Badkamer, Zonnepanelen/zonneboiler
  • Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? 2 onder 1 kap

Geen flexibiliteit. Bouwt snel, maar niet secuur (grote stappen snel thuis). Stroeve communicatie.

Bouwproces ging erg snel, maar bouwer is niet flexibel. Woonbegeleiding liep erg stroef. Wordt niet met je meegedacht. Na oplevering zeer slecht contact. Meerdere tickets ingediend waarop je geen reactie ontvangt. Nazorg er is niet.

Kwalitatief slecht bouw afgeleverd

Niet prettig. Slechte informatievoorziening vanaf het begin. Tijdens de bouw niet meegenomen in nieuwsbrieven waardoor we niet op de hoogte waren van de oplevering van de woning grofweg 3 maanden eerder. Door de slechte informatie werd het totaalprijs elke keer duurder dan geraamd door de makelaar. Opleveren voor kerst en daarna gehele kerstperiode niemand bereikbaar voor storingen, defecten en gebreken.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Tussenwoning/hoekwoning

ABB gaat voor winst boven woongenot

Helaas heb je geen keus in aannemer als je een nieuwbouwwoning op een bepaalde plek wilt. Met name de communicatie tijdens en vooral ná oplevering over gebreken is soms ronduit schofterig. De uitvoerder heeft met meerdere buren ruzie gezocht en probeert alles weg te wuiven als zijnde 'de norm' of 'je eigen schuld' of 'daar doen we niks mee'. De beleving van de bewoners, getuige ook de emoties van vele buren, wordt hierdoor heel snel negatief. De servicemeldingen blijven weken zo niet maanden liggen omdat er ze er niks aan (willen) doen. Kopersbegeleiding vooraf was prima. De projectleider hield stug vol aan de originele planning terwijl iedereen al wist dat het maanden eerder opgeleverd zou worden. De mensen op bouwplaats konden je dat ook feilloos vertellen. De projectleider maakte absoluut geen sterke indruk. Al met al geen waar voor je geld, maar ja je hebt geen keus en dat weet ABB ook dus daar handelen ze ook naar.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? 2 onder 1 kap

Een mooie ervaring met deskundige partners

Voor ons wat dit het eerste nieuwbouw huis. De hele weg er naartoe hebben wij prettig ervaren. En het resultaat is verbluffend.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Tussenwoning/hoekwoning

mijn huis is afgebouwd, en wij zijn blij met onze nieuwe woning en woonplek

Het contact met de kopersbegeleider voldeed niet aan onze verwachtingen. Het bouwproces is sneller verlopen dan gepland, alle werkzaamheden zijn uitgevoerd. Het contact met de opzichter werkt uiteindelijk naar behoren.

• Orde en netheid
  • Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? Serre/overkapping, Zonnepanelen/zonneboiler
  • Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Vrijstaande woning

Binnen een jaar konden wij onze droomwoning betrekken

Gedurende de bouw geen of nauwelijks hinder ondervonden van de geldende coronamaatregelen. Duidelijke communicatie en vriendelijke afhandeling van zaken. Erg tevreden met het resultaat en de kwaliteit.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Tussenwoning/hoekwoning

Kwaliteit, snelheid en efficiënt in de bouw

Was prettig zaken doen en mooie projecten dat ze hebben

• Orde en netheid
  • Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? Indelingswijziging, Badkamer, Zonnepanelen/zonneboiler, Overige
  • Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Tussenwoning/hoekwoning

Zeer goede ervaring met ABB als bouwer

Uiteindelijk een mooi huis

Op nog een aantal puntjes zijn weer zeer tevreden

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Tussenwoning/hoekwoning

Ons huis voldoet aan de verwachtingen die door ABB zijn gesteld.

Prettige communicatie met kopersbegeleiding. Alle afspraken zijn bij ons nagekomen of openstaande puntjes zijn goed verholpen.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Tussenwoning/hoekwoning

Alles is goed geregeld bij ABB, geen andere worden voor.

Zeer slecht!

Heb mij als koper niet goed behandeld en gehoord gevoeld door ABB. Ik zou iedereen afraden met ABB in zee te gaan!

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Tussenwoning/hoekwoning

Snelle bouwers, maar meedenken...ho maar!

Woning enkele maanden eerder opgeleverd dan verwacht. Dat is netjes in coronatijd. Maar een buitenkraan in de parkeergarage aanbrengen, terwijl ik hem daar niet eens kan gebruiken, en dan de schuld bij mij neerleggen, terwijl ik hem op het dakterras wilde hebben, gaat mijn verstand ver te boven. Waar mensen werken, worden fouten gemaakt, maar niet je fouten willen toegeven, daar kan ik heel slecht tegen. Dus ABB beveel ik zeker NIET aan!!

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Tussenwoning/hoekwoning

Tevreden, maar wel veel achteraan zitten

Voor de optimizers zou iemand komen. Die is geweest. Maar blijkt dat het nog steeds niet werkt. We zitten al 1,5 maand met niet werkende optimizers. Nu met de bouwvak is het ook geen spoed voor jullie, dus mogen we nog langer wachten. Overige punten lopen nog of zijn al naar behoren opgepakt.

• Orde en netheid
  • Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? Dakkapel/dakraam, Aanbouw/dakopbouw, Vloer, Keuken, Badkamer, Zonnepanelen/zonneboiler

Erg mooi huis, blij mee, afwerking te snel waardoor gebreken

Erg mooi huis, blij mee, afwerking te snel waardoor gebreken

• Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? Dakkapel/dakraam

Helemaal top!

Helemaal top!

slecht

Slechte bouw en slechte service. Wel hoge prijs.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Tussenwoning/hoekwoning

Sneller bouwer maar kan de kwaliteit nog verbeteren

De woning is snel gebouwd maar er is geen ruimte voor aanpassingen tijdens de bouw zonder hoge kosten. Hoewel prefab frezen ze leidingen nog ter plekke. Warmtepomp systeem zijn ze (nog) onvoldoende mee bekend.

• Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? Zonnepanelen/zonneboiler

te duur

Ik vindt het te duur oplevering

• Nakomen afspraken N.v.t.
  • Vakmanschap N.v.t.
  • Advies N.v.t.
  • Prijs/kwaliteit N.v.t.
  • Communicatie N.v.t.
  • Orde en netheid N.v.t.
  • Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? Dakkapel/dakraam, Aanbouw/dakopbouw, Indelingswijziging, Dak, Vloer, Keuken, Badkamer, Kelder, Zonnepanelen/zonneboiler, Isoleren (deel) woning, Beglazing en kozijnen, Restauratie monumentaal pand, Onderhoud/service, Herstellen aardbevingsschade
  • Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Vrijstaande woning

Niet tevreden over het proces

Er zijn een aantal dingen beloofd en gebeurd waardoor wij niet echt een positieve ervaring overhouden aan een nieuwbouw woning kopen. Dit zijn allemaal zaken doe betrekking hebben tot de communicatie met sommige medewerkers van ABB, beloftes die voor de bouw zijn gedaan (en die niet zijn nagekomen) en het cancellen van kijkdagen (nog voordat COVID-19 in Nederland was geland). Al met al raad ik het niet aan om met ABB in zee te gaan.

• Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? Vloer

Molendijk 160