Duidelijk afspraken, nette en vlotte bouwer.
Veel dingen niet in orde, slechte communicatie.
Huizen kunnen kwalitatief beter opgeleverd worden
-
Voorbereiding en kopersbegeleiding denken vanuit het proces en niet vanuit de klant.
Met name de snelle oplossingen en service gerichte houding van dhr Potters is ons uitstekend bevallen.
Over het algemeen zijn wij erg tevreden met de woning. Er zijn wat kleine puntjes waar we niet blij mee waren en die werden direct opgepakt.
Over het algemeen zijn we blij met ons nieuwe huis en de geleverde kwaliteit. Echter de communicatie en afhandeling had beter gekund. Als koper is het niet zomaar iets een huis kopen, gevoel nu een nummer te zijn en niet een klant. Vergeleken met andere bouwers zou het klantvriendelijker kunnen. Bij problemen zou ik ABB adviseren zelf contact op te nemen met de aannemers en niet er tussen uit te stappen en de klant het zelf laten uitzoeken met de aannemers. Wij kopen bij ABB niet bij hen.
Heel goed
Tijdens het proces waren er veel opties en de medewerkers hebben vaak aanpassingen gedaan zonder moeite.
Snelheid maar kwaliteit
Nvt
En nog steeds is de geluidsoverlast van de waterleiding niet opgelost, mijn buurman klaagt er nu ook over en er zullen nog meer mensen bij komen. De waterleiding maakt zoemend geluid en het is storend, Dit heb ik nog nooit eerder in een andere huis/flat meegemaakt. Doe er wat aan, ik heb geen woon plezier door jullie slechte bouw. Ik ben nu al een maand bezig 4 x gebeld naar rijswijk wonen, die stuurt mijn bericht naar jullie, en jullie doen niks Het gaat om een woning van rijswijk wonen gebouwd door jullie , Nannie van wehlstraat. En btw mijn vorige reactie hebben jullie ook niet geplaats.
De woning is sneller gebouwd dan verwacht. ABB bleef tot aan de maand van de oplevering volhouden, volgens de originele verwachting de woningen op te leveren, dit bleek nagenoeg niet zo te zijn. Gedurende de bouw is er geen ruimte geweest voor aanpassingen. Ook het duidelijk adviseren en meedenken is niet iets wat je kunt verwachten van de kopersbegeleiding. Daaropvolgend helaas te maken te krijgen met een ‘proleterige’ uitvoerder, die de zaken probeert af te schuiven op 'de norm' of 'de fout' van de koper zelf. Tijdens en na de oplevering zijn er diverse gebreken geconstateerd en gemeld, maar geen proactieve opvolging vanuit ABB. De communicatie, daar schiet het telkens tekort. Als koper, ben je dan genoodzaakt zelf ABB na te jagen om de diverse gebreken zo snel en goed mogelijk opgelost te krijgen. De uitvoering en vastlegging van de servicemeldingen worden nauwelijks gecontroleerd, waardoor deze veelal worden gesloten zonder dat dit bij de koper is gecheckt.
Bouwproces ging erg snel, maar bouwer is niet flexibel. Woonbegeleiding liep erg stroef. Wordt niet met je meegedacht. Na oplevering zeer slecht contact. Meerdere tickets ingediend waarop je geen reactie ontvangt. Nazorg er is niet.
Niet prettig. Slechte informatievoorziening vanaf het begin. Tijdens de bouw niet meegenomen in nieuwsbrieven waardoor we niet op de hoogte waren van de oplevering van de woning grofweg 3 maanden eerder. Door de slechte informatie werd het totaalprijs elke keer duurder dan geraamd door de makelaar. Opleveren voor kerst en daarna gehele kerstperiode niemand bereikbaar voor storingen, defecten en gebreken.
Helaas heb je geen keus in aannemer als je een nieuwbouwwoning op een bepaalde plek wilt. Met name de communicatie tijdens en vooral ná oplevering over gebreken is soms ronduit schofterig. De uitvoerder heeft met meerdere buren ruzie gezocht en probeert alles weg te wuiven als zijnde 'de norm' of 'je eigen schuld' of 'daar doen we niks mee'. De beleving van de bewoners, getuige ook de emoties van vele buren, wordt hierdoor heel snel negatief. De servicemeldingen blijven weken zo niet maanden liggen omdat er ze er niks aan (willen) doen. Kopersbegeleiding vooraf was prima. De projectleider hield stug vol aan de originele planning terwijl iedereen al wist dat het maanden eerder opgeleverd zou worden. De mensen op bouwplaats konden je dat ook feilloos vertellen. De projectleider maakte absoluut geen sterke indruk. Al met al geen waar voor je geld, maar ja je hebt geen keus en dat weet ABB ook dus daar handelen ze ook naar.
Voor ons wat dit het eerste nieuwbouw huis. De hele weg er naartoe hebben wij prettig ervaren. En het resultaat is verbluffend.
Het contact met de kopersbegeleider voldeed niet aan onze verwachtingen. Het bouwproces is sneller verlopen dan gepland, alle werkzaamheden zijn uitgevoerd. Het contact met de opzichter werkt uiteindelijk naar behoren.
Gedurende de bouw geen of nauwelijks hinder ondervonden van de geldende coronamaatregelen. Duidelijke communicatie en vriendelijke afhandeling van zaken. Erg tevreden met het resultaat en de kwaliteit.
Was prettig zaken doen en mooie projecten dat ze hebben
Goed
Op nog een aantal puntjes zijn weer zeer tevreden
Prettige communicatie met kopersbegeleiding. Alle afspraken zijn bij ons nagekomen of openstaande puntjes zijn goed verholpen.
Alles is goed geregeld bij ABB, geen andere worden voor.
Bouwnu.nl is een onafhankelijke en betrouwbare website waarmee de consument op eenvoudige wijze een geschikte aannemer vindt. Dit initiatief wordt gesteund door BouwGarant, Bouwend Nederland, NVB bouw, Woningborg, SWK en Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties.
• Iedereen mag een review schrijven zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden en het privacybeleid
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.