ABB heeft een prima woning opgeleverd

Vlot gebouwd, kwaliteit is goed, prettige ervaringen met koperbegeleider en uitvoerder.

• Orde en netheid
  • Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? Aanbouw/dakopbouw, Indelingswijziging

Vele klachten en laks

Begint allemaal goed met informatie etc. Totdat er klachten zijn. Zijn laks in het repareren van schades en klachten. Reageren snel dat dan weer wel. Nieuwbouw van 2020. Na een jaar werkt de kachel en warmtepomp nog steeds niet naar behoren bij meerdere woningen. Onze badkamer is na een jaar pas hersteld dmv hulp rechtsbijstand. En dan in 6 uur geregeld waarvoor je een jaar moet wachten. Tip: hou je borgsom zolang mogelijk apart en neem rechtsbijstand

• Orde en netheid
  • Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? Dakkapel/dakraam, Serre/overkapping, Aanbouw/dakopbouw, Badkamer, Zonnepanelen/zonneboiler
  • Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Tussenwoning/hoekwoning

Ieder bouwproces kent goede en minder goede punten. De wijze waarop een bedrijf luistert naar de klant en vervolgens meedenkt vind ik erg belangrijk. Tot nu toe voel ik me als klant zeker gehoord bij ABB. De vervelende ervaring welke ik had is naar tevredenheid opgelost.

• Vakmanschap N.v.t.
  • Prijs/kwaliteit N.v.t.
  • Orde en netheid N.v.t.

• Prijs/kwaliteit N.v.t.
  • Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? 2 onder 1 kap

Snelle bouwer, gaat helaas ten koste van de kwaliteit

ABB bouwt erg snel. In ons geval was de woning na 7 maanden al klaar. Dat is natuurlijk heel erg fijn. Helaas gaat dit wel ten koste van de kwaliteit. Wij hadden 42 opleverpunten. Vooral de opvolging van deze opleverpunten vond ik erg slecht. Je moet zelf overal achteraan en erg goed opletten of punten wel worden aangepakt. Soms moesten wij wel 2 of 3 keer vragen voordat het werd gedaan. Terwijl deze opleverpunten allemaal waren geconstateerd bij de bouwtechnische opleverkeuring. Er werd meerdere keren gevraagd om de tweede handtekening terwijl de punten nog niet waren opgelost, dat vinden wij niet netjes. Al met al begon het allemaal erg goed maar blijf je aan het einde met een bittere nasmaak achter. Als ABB de oplevering + opleverpunten wat serieuzer aanpakt resulteert dat in een hoger cijfer, daar ben ik zeker van.

• Orde en netheid
  • Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? Aanbouw/dakopbouw
  • Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Tussenwoning/hoekwoning

veel geld voor de geleverde kwaliteit

Gelukkig pakt de tweede uitvoerder de werkzaamheden wel goed op, maar de eerste heeft met alles een loopje genomen.

• Orde en netheid
  • Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? Dakkapel/dakraam, Aanbouw/dakopbouw, Indelingswijziging
  • Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Tussenwoning/hoekwoning

Snelle bouw maar matige oplevering

Ondanks de corona is de bouw erg snel gegaan. Hierdoor was de oplevering ruim voor de aan het begin genoemde tijd. Er is geen/weinig ruimte voor aanpassingen/meerwerk dat niet in de basis meerwerklijst staat. De oplevering was te gehaast waardoor er geen goede controle door ABB zelf is gedaan voor oplevering. Als dit wel was gedaan had dit de nodige opleverpunten gescheeld.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Vrijstaande woning

Zeer snelle professionele bouwer

Zeer snelle bouwtijd. Professioneel georganiseerd. Communicatief goed. Kwaliteitscontrole kan beter, voelt op punten wat " afgeraffeld" aan en dat is zonde. Ook al gaat het grotendeels om afwerkpunten.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? 2 onder 1 kap

Goede degelijke bouw en mooie huizen

Vond wel dat er weinig mogelijk was qua aanpassingen voor de bouw begon

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? 2 onder 1 kap

Goede service maar nu nog wel wat openstaande punten

• Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? Keuken, Badkamer
  • Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Tussenwoning/hoekwoning

Prettige partij die een goed product levert in korte tijd.

Prettige partij die een goed product levert in korte tijd.

Niet naar verwachting

Eerste nieuwbouwwoning en het valt tegen. Voornaamste punt is de lekkage in woning. Voor de oplevering is lekkage uitbouw en 1e etage aangekaart. Maar men zegt dat dit bouwvocht is. Tijdens de oplevering duidelijk een lekkage te zien en gemeld. Na de oplevering is gezegd dat deze is verholpen en gevraagd of ik de tweede handtekening kan zetten voor de definitieve oplevering. Gelukkig had ik dat niet gedaan. Want binnen 1 maand tijd al 2 keer op dezelfde plek lekkage gemeld en elke keer zogenaamd opgelost. En nu aan de voorzijde ook lekkage gezien!

Goede bouwer, wel slordigheidjes

Vooral kleine dingen die hersteld moesten worden, wat helaas ook wat langer kan duren.

Prima.

Goed.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Tussenwoning/hoekwoning

ABB is slordig en slecht in communicatie

Kijk naar de andere opmerkingen! Best lange vragenlijst.

Prettig geholpen

Erg blij met onze nieuwe woning

• Nakomen afspraken N.v.t.
  • Vakmanschap N.v.t.
  • Communicatie N.v.t.

No nonsens

Duidelijk afspraken, nette en vlotte bouwer.

• Advies N.v.t.
  • Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? 2 onder 1 kap

Veel dingen niet in orde, slechte communicatie.

Veel dingen niet in orde, slechte communicatie.

Gaat om kwantiteit

Huizen kunnen kwalitatief beter opgeleverd worden

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? 2 onder 1 kap

Goede bouwkwaliteit, matige afwerking en service achteraf.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Vrijstaande woning

Ok

Voorbereiding en kopersbegeleiding denken vanuit het proces en niet vanuit de klant.

• Orde en netheid
  • Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? Dakkapel/dakraam, Serre/overkapping, Aanbouw/dakopbouw, Indelingswijziging, Garage/schuur, Keuken, Badkamer, Zonnepanelen/zonneboiler

Snel en betrouwbaar.

Met name de snelle oplossingen en service gerichte houding van dhr Potters is ons uitstekend bevallen.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Tussenwoning/hoekwoning

Goede ervaring met kleine minpuntjes

Over het algemeen zijn wij erg tevreden met de woning. Er zijn wat kleine puntjes waar we niet blij mee waren en die werden direct opgepakt.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Tussenwoning/hoekwoning

Mooi huis, maar iets meer klantvriendelijk zou niet mis staan.

Over het algemeen zijn we blij met ons nieuwe huis en de geleverde kwaliteit. Echter de communicatie en afhandeling had beter gekund. Als koper is het niet zomaar iets een huis kopen, gevoel nu een nummer te zijn en niet een klant. Vergeleken met andere bouwers zou het klantvriendelijker kunnen. Bij problemen zou ik ABB adviseren zelf contact op te nemen met de aannemers en niet er tussen uit te stappen en de klant het zelf laten uitzoeken met de aannemers. Wij kopen bij ABB niet bij hen.

• Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? Vloer, Keuken, Badkamer

Tevreden

• Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? Keuken, Badkamer
  • Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? N.v.t.

Molendijk 160

3361ER Sliedrecht