Uiteindelijk de goede oplossing voor een niet-verklaard probleem.
(16-08) De auto (eC4) gaf een rode driehoek toen ik van huis wilde vertrekken, met de opmerking: kijk in het instructieboekje. Dat is een digitaal doolhof, dus mijn oplossing was: Nefkens bellen. Daar kreeg ik de reactie: 'pechhulp inschakelen'. Dat was voor mij geen bevredigende oplossing, want wat dan? Ik wilde graag van mijn eigen dealer horen wat zij mij dan wel zouden adviseren. Dus ik werd teruggebeld. De auto zou bij Nefkens zelf uitgelezen moeten worden. Dus een berger moest de auto ophalen. Dat was voor mij wel een bevredigende verklaring, daarmee kon ik ook de pechhulpdienst te woord staan. Via Citroen Assistance was binnen twee uur mijn auto afgevoerd. Netjes! Vervolgens afwachten wat de diagnose zou brengen en wat de oplossing zou zijn. Dat leek allemaal nogal ingewikkeld. (Terwijl het probleem bij navraag in 5 op de 10 auto's voor schijnt te komen.)
(22-08) Uiteindelijk kon de auto toch binnen een week gerepareerd (van de juiste software voorzien) weer opgehaald worden en is tussen de bedrijven door ook de onderhoudsbeurt die voor 8 september stond gepland uitgevoerd.