Geen updates ontvangen en slechte communicatie
Mijn Citroen C5 Aircross is onlangs voor een bandenwissel en standaard onderhoud geweest Bij Nefkens Amersfoort. Na niks gehoord te hebben op de dag zelf, de auto komen ophalen op het afgesproken tijdstip waar ik er achter kom dat mijn auto niet klaar is en de receptie ook niet weet wat de status is. Na een leen auto meegekregen te hebben (wel netjes op kosten van Nefkens) moet ik de volgende dag zelf bellen om er achter te komen dat het probleem bij Citroen is gemeld en het niet duidelijk is wanneer de auto klaar zal zijn. Tijdens het gesprek heb ik duidelijk aangegeven een update te willen hebben zodra bekend is hoeveel werk er nog gedaan moet worden. Het eerst volgende bericht is eind volgende werkdag dat de auto klaar is en opgehaald kan worden. Ik woon niet in de buurt (wat ik ook heb aangegeven) en er was al aangeboden dat Nefkens de auto zou komen omruilen. Hier moest ik toch ook weer zelf achteraan.
Een lang verhaal kort, ik snap volkomen dat er onverwachte problemen optreden en dat er gevallen zijn waar Citroen zelf bij gehaald moet worden. Met name in dit soort gevallen is het cruciaal om proactief te zijn in de communicatie naar de klant.