Eén groot drama en wat een gebrek aan professionaliteit
Dit was een ongekend slechte ervaring, waarbij ik vind dat Nefkens zeer onprofessioneel heeft gehandeld. Ik heb de auto uiteindelijk 4x naar de garage moeten brengen voor hetzelfde euvel, waarbij er bovendien tijdens de reparatie extra schade is ontstaan. Dat is al heel vervelend, maar de wijze waarop ik door de werkplaatsreceptie ben behandeld vind ik ronduit schandalig.
Poging 1
Ik had een afspraak gemaakt vanwege olielekkage en de auto 's morgens vroeg afgeleverd bij de garage.
Om half 4 kreeg ik de diagnose terug: auto lekt olie (joh...) maar we hebben vandaag geen tijd meer om te repareren, moet nieuwe afspraak maken. Als ik opmerk dat mij dat verbaast, krijg ik terug dat ik dan maar eerder had moeten bellen nav diagnose, terwijl ik direct akkoord had gegeven voor reparatie.
Poging 2:
In de herkansing een week later: olie lekkage alsnog verholpen (althans dat hoopte ik), maar ik kreeg er een melding van een motorstoring en koelwaterlekkage voor terug, schade die a.g.v. de reparatie is ontstaan. Aan de telefoon niets van sorry of 'goh wat vervelend'
Poging 3:
Opnieuw naar de garage. Diagnose gesteld maar opnieuw niet gerepareerd, zo bleek. Ik was dus voor niets naar de garage gekomen. Leen auto niet mogelijk en daar sta je dan, terwijl ik mijn auto niet mee kon nemen. Wel wilden ze mij een rekening onder de neus schuiven voor de ontstane ellende waar ze zelf al hadden toegegeven dat die door hen was ontstaan.
Poging 4:
Uiteindelijk alles gerepareerd, maar met veel kosten en nog veel meer frustratie verder.
Voor mij een bevestiging van het slechte imago van merkdealers. Ik breng de auto naar de Peugeot dealer met de gedachte dat de (kwetsbare) THP motor goed onderhouden wordt. Ik vraag me nu af waarom... Wat me nog het meeste steekt is het ogenschijnlijk complete gebrek aan besef van Nefkens hoe vervelend dit is voor een klant. Wij werken allebei en hebben allebei onze auto nodig. Dit heeft ons heel veel tijd gekost (onder werktijd) en heel veel frustratie.