procedures en afspraken naleven behoeven verbetering
(3008 Allure SUV 165pk EAT6; nieuw gekocht 2018 bij Nefkens)
-leenauto groter dan een 108 vanwege lengte en rugpatient: alleen een 108 beschikbaar.
-Bovenop de kleine beurt (269,-) moest blijkbaar ook de remvloeistof worden vervangen (85,-). werd me verteld voordat er naar de auto gekeken was, want dat moet nu eenmaal om iedere 2 jaar. Mijn opmerking: dan hadden jullie dat dus vorig jaar gedaan moeten hebben want de auto is nu 3 jaar! Niets over terug te vinden in syteem, Opmerking was: dan zal de monteur wel hebben getest en was het nog goed vorig jaar, hoewel daarvan niets in systeem te vinden was. Dubbel gevoel: nemen ze nu veiligheid niet serieus; administratie niet of wordt ik nu gewoon getild voor 85,- ?
-Safety pack incl navi: de maximum snelheid wordt op dashboard weergegeven, zou door camera in voorruit worden afgelezen. Blijkbaar niet, want sinds de invoering van 100 overdag, blijft Peugeot vrolijk 130 of 120 aangeven. Komt dus gewoon uit Navi en niet van camera, verkoop smoes dus.
Daarnaast geeft Navi bij ieder tankstation de literprijs op het scherm weer, is ineens weg na vorige update.
Beide zaken expliciet vermeld en gevraagd dit op te lossen, en bij ophalen van auto nog nagevraagd: Ja meneer, zou opgelost moeten zijn. Nou niet dus, geen literprijs te zien, snelheid op snelwegen moet ik nog testen.
Bijkomend voordeel: Auto gekocht bij Nefkens Best, dus 5 min fietsen vanaf huis, maar dat filiaal is nu gesloten en ik mag naar Eindhoven, half uur rijden met de auto, om vervolgens zowel bij wegbrengen als bij ophalen een kwartier te moeten wachten voordat ik geholpen werd, want het was druk (..)
P.S.: ik ga er maar vanuit dat de standaard beurt naar behoren is uitgevoerd, hoewel ik om 8:37 al een diagnose had waaruit bleek dat eigenlijk alles al gedaan was want overal groene vinkjes bij, behalve bij zaken die als extra werk aanbevolen werden zoals ruitenwisser en banden met profiel van 2,8mm vervangen. Heel vlug gedaan, dat dan weer wel...