Autopech paar minuten na verlaten Nefkens garage
Ik heb mijn Peugeot 508sw in goed vertrouwen naar de garage gebracht voor een grote onderhoudsbeurt, nieuwe remschijven/blokken en het oplossen van een storingsmelding. Dit heeft mij veel geld gekost. Eerste punt: niet alle medewerkers zijn geschikt voor direct klantcontact. De baliemedewerker was arrogant en weinig empathisch.
Nadat ik samen met mijn dochtertje de auto de volgende dag had opgehaald, kreeg ik na nog geen vijf minuten pech: een rode motorstoringsmelding en een alarmpiep gaven aan dat ik onmiddellijk moest stoppen: Mijn dochter raakte in paniek en dacht dat de auto zou ontploffen. Ik heb haar gerust moeten stellen. Het was net voor het weekend, snikheet en de peugeotdealer zou al bijna sluiten. Na 2,5 uur wachten heeft een sleepwagen de auto naar de garage teruggebracht (was inmiddels gesloten). Daar had de garage al wel een leenauto klaarstaan voor het weekend.
Heel het weekend in spanning wat er aan de hand was met de auto. Op maandag kon ik de auto weer ophalen. Dezelfde medewerker stond mij weer te woord, maar opnieuw die koude manier van communiceren. Ik vertelde over de paniek van mijn dochter. Zijn excuses 'namens de Peugeotgarage' kwam er als 'schuurpapier' uit zo ongemeend en niet oprecht. Dat stoorde mij ontzettend. Ja, de auto is al ouder, maar het is een Peugeot en ik ga naar Nefkens voor de verwachte kwaliteit en de loyaliteit aan het merk, maar dat aanmatigende gedrag vond ik zo ongepast. Heb bij deze medewerker aangestipt dat ik door de hele ervaring gecompenseerd wilde worden. Ik weet niet wat er mogelijk voor vervolgschade door jullie fout in de toekomst kan komen. De medewerker liep even naar achteren, kwam vrijwel direct weer terug en melde dat de manager (of een andere functie, hij mompelde wat) met vakantie was. Hij zou het doorgeven. Dat vraag ik mij sterk af. Ik heb het gevoel dat ik nu net zo goed naar een universele garage kan gaan voor dezelfde service. Een hele slechte ervaring aan overgehouden van dit voorval.