De communicatie/afspraken mogen duidelijker
Ik ben mijn Peugeot 1,5 dag kwijt geweest voor een eenvoudige reparatie. Het vervangen van een startmotor. Deze draaide door tijdens het starten en dat heb ik aangegeven bij het maken van de afspraak. ook aangegeven dat de startmotor vervangen moest worden Maar de werkplaats moest toch eerst zelf de diagnose stellen en daarna werden de startmotor besteld die net op voorraad was (dat kan gebeuren bij een ouder voertuig). Maar de reden voor de eigen diagnose was dat men niet met een onderdeel op voorraad wilde blijven zitten mocht dat toch niet defect zijn. Dat begrijp maar had dan van te voren aangegeven dat ik sowieso de startmotor moest betalen, of had een aanbetaling gevraagd. Het bijkomende probleem van de situatie is dat ik veel werkafspraken heb moeten verzetten omdat alles langer ging duren en ik een leenfiets had (vervangen van startmotor duurt immers nog geen uur...) Nogmaals, ik begrijp het allemaal wel maar er had duidelijker gecommuniceerd kunnen worden zodat de auto sneller klaar was. Nabrander, er werd een voorbarige conclusie getrokken dat ik toch maar weinig met de auto rijdt dus had ik hem toch niet vaak nodig..... De auto is van 2008 en heeft iets meer dan 52.000km gelopen maar ik heb de auto pas twee jaar en er zelf 26.000 km mee gereden. Je mag niet zomaar iets gaan invullen, ook als ik weinig zou rijden weet men niet hoe belangrijk een auto voor mij kan zijn. Dat vind ik wel jammer . Ik heb twee Peugeots (een 206 en een 508) in onderhud en een derde Peugeot 2006) hebben we in overweging voor aanschaf) en dit is mijn eerste ervaring bij Nefkens dat het wat stroever loopt. Jammer maar dat heb je wel eens. Ik heb het achter mij gelaten en kijk weer vol vertrouwen verder. Gr. Joost