Inflexibel, traag en duur
Ik had voor mijn Peugeot 5008 (ik heb drie Peugeot's) een APK afspraak om 10.15 uur. Ik was ruim op tijd. Na een uur kwam de melding dat de banden vernieuwd moesten worden (mij al bekend) en een prijsopgave van € 804,13. Dit was mij te gortig. Een mogelijk alternatief werd niet geboden. Na aandringen zou het wel mogelijk zijn met wellicht €30 lagere kosten per band. Deze banden moesten dan apart besteld worden. Mijn voorstel was dat ik zelf voor nieuwe banden zou zorgen en zij , na controle, de auto de volgende dag zouden afmelden. Na overleg kwam de melding dat dit niet mogelijk was. Ik besloot het verder zelf te regelen. De factuur liet nog een half uur op zich wachten zodat ik een uur en drie kwartier later onverricht ter zake, na betaling van de APK kosten, ben vertrokken.
Ik heb inmiddels de banden laten vervangen (een goed merk) en was daarvoor €380 kwijt. De tijdsduur voor het vervangen was 20 minuten (best snel). De arbeidskosten voor het vervangen bij Nefkens zouden €122,11 zijn. Bij een tijdsbesteding van 1/2 uur zou dit een uurkosten zijn van €244,22 !!! Dit is hoger dan het tarief voor een advocaat of notaris.
Kortom, inflexibel, traag en stervens duur. Dit was mijn eerste en tevens laatste ervaring met Nefkens. De afspraak voor het uitvoeren van het onderhoud heb ik ook maar afgezegd.