Grote beurt vergeten, verkeerde analyse, communicatie middels sms?
Via leaseplan heb ik een onderhoudsbeurt afgesproken voor dinsdag 17-8, wat is bevestigd met een opmerking dat de wagen een tikkend geluid maakt door in mijn beleving de aandrijfas links voor. De dag er voor rijd ik een band kapot en de auto naar nefkens valkenswaard gebracht. Het dossier lag al klaar voor de volgende dag. Ik heb toen nogmaals aangegeven dat ik een defecte aandrijfas vermoed.
Op dinsdag krijg ik aan het einde van de dag te horen dat mijn auto gereed was. Volgens de garage werd het tikken veroorzaakt door cupvorming op de achterbanden. Er werd nog lachend gezegd dat ik dit niet goed hoorde. De banden waren niet op voorraad, maar ik kon op Vrijdag langs komen om de achterbanden te laten vervangen.
Op donderdag start ik de auto en krijg een melding dat de kilometerstand de onderhoudsbeurt heeft overschreden. Na telefonisch contact met nefkens, blijkt dat de onderhoudsbeurt niet is uitgevoerd. Nog sterker, men beweert lachend dat ik geen afspraak had gemaakt ondanks dat ik een bevestiging heb van leaseplan incl. Referentie en dat het mapje voor de beurt al klaar lag. Op Vrijdag had men geen tijd om bij de bandenwissel ook de grote beurt te doen, dus is maar weer een nieuwe afspraak gemaakt voor dinsdag 7 September waardoor ik voor de tweede keer een hele dag van mijn werk thuis kon blijven.
Afgelopen Dinsdag krijg ik om 15:00 een sms-je dat mijn auto niet gereed was, en dat ik de volgende dag verder geïnformeerd zou worden. Deze vorm van communiceren schiet bij mij helemaal fout.
Ik ben zelf gaan informeren, en krijg te horen dat het tikkende geluid werd veroorzaakt door een defecte aandrijfas. Terwijl ik dit zelf al tot twee keer toe aan heb gegeven, wat bijna lachwekkend werd afgewezen. Ik heb daarop zelf moeten vragen om vervangend vervoer voor de volgende dag. Ik heb namelijk ook afspraken die ik wel wil nakomen. Ik hen nu twee nieuwe voorbanden en waarschijnlijk aandrijfassen, meer tekst kan ik hier helaas niet kwijt,teleurstelle