Gezellige verkooppraatjes.... maar daarna.... DRAMA!
In januari 2022 m'n eerste panelen ontvangen van BeSolar. Men was al eerder geweest, maar vrieskou en dus... uitstel. Nieuwe afspraak, maar ondertussen wel een dag thuis moeten blijven, niet heel fijn als je zelfstandige bent en vooral werkt op uur basis. Maar in januari worden de panelen gelegd, ook dit gaat bijna niet door, niet goed ingemeten. De panelen moeten anders komen te liggen op een manier die niet gewenst was, maar je staat voor het blok. Uiteindelijk is de installatie aangelegd met lichte kritiek op de netheid van het elektrisch gedeelte.
Nu in juni 2022 opdracht voor extra panelen, communicatie loopt minder vlot nu. Bij opdracht blijkt dat er weer een meerprijs uit de hoge hoed komt. De geoffreerde panelen zijn niet meer voorhanden. Sta ik dan weer voor dat blok, hier was ik al geweest. "handjeklap en ja... doe maar".
25/8 Kwamen ze monteren met daarbij als verzoek 5 panelen tijdelijk te verwijderen ivm reparaties aan de woning. 5 panelen verwijderen en terugplaatsen kost 907 euro!?!?. En je moet het bij BeSolar doen als trekken ze alle garanties in. Dus geen keuze, weer dat blok! Ik ga dit nog wel checken bij SGZE, dit riekt naar afzetting, woekerbedragen en machtsmisbruik.
Maar blij want 25/8 extra panelen! ... of..... nee toch niet. Het team arriveert ruim 2 uur te laat en geeft gelijk aan dat het te heet is. Alle begrip voor de mensen! Toch, gisteren was het ook heet en toen hebben ze van BeSolar bij mijn collega wel panelen gelegd. Een dag eerder afbellen had gewoon gekund! Wederom verlies ik een dag inkomsten zonder resultaat, voor de 2e keer. 5 panelen hebben ze wel verwijderd :-) in minder dan 40 minuten met 2 man! In die 40 min. zit ook nog wat praten, bellen, dak bekijken en overleg. 450 euro voor 40 min!?!?
Nu wachten op de planning, die vandaag zou bellen, maar helaas. BeSolar onbereikbaar, mail word wel lezen maar geen reactie. Je voelt je als klant totaal machteloos. Ik mag vast weer voor het blok gaan staan :-(