Mijn aanvankelijk kritische indruk, toch bijgesteld.
Broekhuis Zwaag,
Jullie vragen om mijn ervaring met jullie bedrijf. Eigenlijk zou ik de auto alleen voor een zomercheck brengen, omdat pas medio oktober de twee-jaar periode voor een grote beurt, met APK verstreken zou zijn.
Ik wist niet beter, dan dat groot onderhoud om de twee jaar of 30.000 km zou vallen, dat zou volgens mijn berekening medio oktober 2022 worden.[60.000 km]. Op het moment van de afspraak was de km stand pas +/- 50.000 km.
Uw serviceadviseur vertelde mij dat de auto zelf berekent of de kwaliteit van de olie toereikend is om die periode uit te dienen. Op zich is dat wel mooi bij zo’n lange onderhoudsinterval, het nadeel is echter, dat je niet meer je onderhoud financieel zelf kunt plannen. De auto gaf ongeveer 30 dagen de tijd om de onderhoudsbeurt uit te voeren. Deze onderhoudsbeurt kwam op 385 euro. Op zich is dat niet heel veel geld, om weer ongeveer 2 jaar te kunnen rijden. Maar het is ook een bedrag, waar je wel even rekening mee zou willen houden in het huishoudelijk budget. Als dat ineens 4 maanden eerder opduikt dan gepland is dat wel vervelend.
Tot zover mijn reserves. Ik ben positief over de manier waarop serviceadviseur Bart
Volten, mij kon uitleggen, waarom het verstandig was het onderhoud toch volgens
dit schema uit te voeren en dat hij kans zag ruimte in het werkschema te maken, om de niet
geplande werkzaamheden uit voeren. Ook de verbeterde leenfiets was prettig.
Met vriendelijke groet, L.Weehuizen.