Zeer klantvriendelijk, top service
In februari kreeg ik een motorstoring op de display gemeld. Het bleek de turbo te zijn. Ik had twee mogelijkheden: de storing verhelpen met een deelreparatie of de turbo in z'n geheel vervangen. Optie 1 redelijk goedkoop, maar niet structureel oplossend, dus op termijn duurkoop . Advies opgevolgd voor optie 2. Een flinke uitgave derhalve (€ 1800). Op 14 april stond in de planning een onderhoudsbeurt en mogelijk een reparatie aan de distributieketting. In 2015/2016 had ik ook problemen met deze storing, die toen verholpen is met gebruikmaking van coulanceregeling. De analyse wees uit dat de reparatie noodzakelijk was en samen opgeteld met onderhoudsbeurt, vervangen van twee banden en nog wat werkzaamheden zou het bedrag op zo'n €1600 tot €1700 komen. Kennelijk voelde servicebaliemedewerker Thijs mededogen, gelet op de recent uitgegeven kosten voor de turbo, dat hij voorstelde om te proberen de reparatie aan de distributieketting (deels) op te lossen met coulanceregeling. In afwachting van de uitkomst hiervan kon ik de auto weer ophalen om daarna weer een vervolgafspraak te maken. In tijdsbestek van een half uur was ik bij hem aan de balie en ik kreeg meteen de heugelijke mededeling dat coulanceregeling zou worden toegepast. Dus een behoorlijk reductie op de kosten. Omdat de auto in de laatste week van april ingezet zou worden voor een vakantiereis naar Italië werd door Thijs gezocht naar een mogelijkheid om toch nog voor deze trip de onderhoudsbeurt en reparatie uit te voeren. Dat is gelukt ondanks een overvolle agenda. Ik was daardoor de auto wel drie dagen kwijt, maar de auto was op tijd af. Vanzelfsprekend ben ik zeer te spreken over de manier waarop Thijs de zaak heeft aangepakt. Naar mijn mening staat hij standaard voor de klantgerichtheid van Broekhuis.